Sommer og sol å det er lørdag.

 

 

 

Da jeg gikk ut for å gå tur så vaiet dette fine og fargerike flagget ved sykehuset, da er det virkelig sommer mener jeg da når de flagger for kjærligheten, samhold og likhet med mye mer.

 

Dagen i går og i dag skal jeg bruke til å samle tomflasker så jeg kanskje har til ett fiskekort snart, for her i området så koster det for å fiske og det koster dyrt også. Er nok slik mange flere steder også, det syntes jeg er litt dumt men sånn er det bare blitt alt skal koste penger for at staten skal kunne håve inn penger over alt har de ikke mer enn nok som de håver inn penger.

 

Nå som de har økt satsene på uføretrygdene og pensjonen så øker de rentene på lånene så vinningen går opp i spinningen, så vi med uføretrygd og pensjon får ikke noe bedre kjøpekraft enn det vi hadde før økningen sånn er det jo lagt opp at vi aldri skal komme ovenpå noen gang.

 

Blir bare hengende etter til vi forlater denne verdenen sånn er det og slik blir det, er man ett menneske som må snu på hver krone så forblir det slik resten av livet.

 

Lag dere en kjempefin dag.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

6 kommentarer
    1. Her er det kun i elver og vassdrag man må ha fiskekort. I fjellvannene er det så lite folk som fisker at det er rett å slett for mye fisk der. Dermed er det fritt fiske, i håp om å få ned bestandene.
      For di som ikke liker å bestige fjell, er det også fint å fiske i havet her. Å i havet er det vell fritt fiske overalt?

      1. Ja men her må man ha bil og førerkort for å komme seg til fjells og til havet, så her er det kun elver og innsjøer og da er vi pålagt å ha fiskekort og når ett dagskort koster 300 kroner så blir det for mye når jeg ønsker å fiske hver dag hele sommeren. Så det er det bare å glemme, skulle ønske det var nærmere med hav og fjellvann for å si det sånn.

        Ja i havet er det fritt fiske overalt så vit jeg veit.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Er ikke bare å fiske i havet, her ligger turist fiskere i båter å fisker hele dagen. Gubben ringte Fiskeridirektoratet for å sette garn i havet for å få pukkel laks, niks. Her må man stå på land å fiske med stang.
      I elva hvor laksen går opp åpnes 1 juli og det koster 150 kr i døgnet. Fiskekort er dyrt. Enig med deg med i at økningene i trygd og pensjon blir spist opp av renteheving i bankene og økte matpriser. Mange som slit økonomisk. Folk glemmer lett når det kommer til valg og stemmer nok Høyre igjen. Klem til deg fra meg.

      1. Har det blitt slik at dere må stå på land å fiske å turistene kan gjøre som de vil, det virker jo helt på tryne spør du meg.

        Ja fiskekort er sykt dyrt så det blir ikke noe fisk på meg i sommer, og med de prisene som det er på fisk i butikken så er det bare og utelukke for min del.

        Ja mange glemmer nok dette når det kommer til valget og stemmer høyre igjen, høyre er jo partiet for de rike og velstående her i landet så min stemme får de ikke for å si det sånn.

        Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Å er det fiskekort inkludert i medlemsavgifta til Turistforeningen da er 600 kroner i året billig med tanke på at fiskekortet er så dyrt her. Tusen takk for tipset.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg