Psyken er ikke helt i vater.

 

 

 

Nå som vinteren er her så er ikke psyken helt i vater og det har ikke bare med den skaden jeg har pådratt meg men den har ikke akkurat gjort det bedre, mørketiden setter jo preg på dagene for min del så blir jeg veldig nedstemt og etter fallet og håndledds bruddet har gjort meg rett og slett redd. Redd for mildvær og regn rett etter stort snøfall, men her i Norge så har jo det blitt en vanlig vinter i Norge og verre blir det vis vi ikke tar store grep når det gjelder klima og forurensning så blir det sånne vintre utover.

 

Har jo mer eller mindre slitt psykisk i hele mitt voksne liv, noen ganger er det verre enn andre ganger og det er ingen god følelse at jeg er i veien stort sett bestandig. Enda jeg veit at det bare er en følelse jeg sitter med for det er nok ingen som mener at jeg er i veien for noen.

 

Sliter litt med det å skulle ta mer plass men jeg skal klare det innen våren og sommeren, jeg vil jo ikke være en slik person lenger som går når andre mener jeg skal gi meg. Jeg har jo mine tanker og  følelser, kan mer enn andre folk mener jeg kan jeg er ikke dum men har en tendens å gi meg i diskusjoner og blir da bare sittende å høre på den enn og delta  men ikke nå lenger.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

18 kommentarer
    1. Jeg skjønner alle tankene dine, og det er en vond sirkel det der! Nå har du begynt å stå opp for deg selv – det er supert! Jeg heier på deg – klem <3

      1. Ja det er en veldig vond sirkel, ja nå har jeg begynt å stå opp for meg selv det må jeg. Trenger noen som heier på meg.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Jeg heier både på deg og bloggen din 🙂 Fint at du er så åpen, så kan du få litt støtte og oppmuntring fra oss lesere 🙂 Lag deg en fin kveld 🙂

      1. Takker så mye for at du heier både på meg og bloggen, ja man kommer lengst ærlighet og åpenhet er min mening.

        Lag deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

          1. Ja det er veldig viktig med åpenhet og ærlighet. Dagen har vært fin den i dag kjøpte jeg meg brodder, så gikk jeg meg en lang tur.
            Ønsker deg en kjempefin kveld.
            Klem fra meg til deg.

    3. Jeg skjønner at vinteren kan være vanskelig for psyken. Det med psykisk sykdom er vanskelig,i og med at ingen ser det. Jeg vokste opp med en mor som var alvorlig psykisk syke fra jeg var to år,så jeg kjenner utfordringene du strever med. Jeg heier på deg,leser bloggen din hver dag selv om jeg ikke skriver hver dag. Ønsker deg god bedring med handleddet. Jeg er henvist til MR med min albue da smertene ikke gir seg. Ønsker deg en fin uke. Klem

      1. Ja vinteren og mørket gjør det mye verre noe som bare har blitt vanskeligere år for år, og det er en lidelse som ikke syntes gjør det enda verre. Det har måttet vært vanskelig for deg som så liten å ikke vite hva som foregikk med din mor, det er virkelig ikke lett for den som lever med det men kan være vanskelig for familien rundt.

        Takk for at du heier på meg og at du leser bloggen min hver dag du skulle vist hvor glad jeg blir for det.

        Håndleddet er nå operert så da blir det vel bedre etter hvert, huff da at du sliter med smerter i albuen enda håper de finner ut hvorfor og kan hjelpe deg med det.

        Uka blir nok bra den, og det samme til deg.

        Klem fra meg til deg.

    4. Heier masse på deg og bloggen din! Godt at du tar å snakker om det psykiske og hvordan du nå skal ta grep. Før i tiden tiet de det i hjel og hysj,hysj sånt snakker vi ikke om. Åpenhet er viktig og der er du flink.
      Veldig som det er snudd her med været. Lite snø hos meg, men akk glatte veier som sjelden blir strødd. Men tar treningen inne, må bygge meg opp igjen. Klem til deg fra meg.❤️

      1. Takker så mye, jeg vil sette lys på det og være åpen og ærlig om det med psykisk helse. Og at samfunnet er åpen om det enn som det var fyfy og hysj hysj om dette temaet så det er bedre som det er i dag. Jeg kan jo hjelpe noen eller i det minste vise at de ikke er alene.

        Ja været er rart men nå ser det ut til at vi får litt vinter ja vi har mye snø men nå blir det kaldt også og det blir bra, du sier noe der da det gjelder strøing det er det dårlig med her ute også.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Leser og bloggen din hver dag,og ikke alltid jeg kommenterer,er trist å lese hvordan du har det,heldigvis går det mot lysere tider.Du skulle absolutt hatt deg brodder så hadde du gjerne våga deg ut mer,ha så fin dag du kan,klem fra Tove

      1. Takk for at du leser bloggen min det gjør meg glad, det er helt greit at du ikke alltid kommenterer for det er det flere som ikke gjør.

        Ja det er ikke enkelt å ha en hverdag som er slik, ja hurra vi går mot lysere tider det gleder meg veldig til vår og sommer. I dag kjøpte jeg meg brodder som går under hele foten, men var litt engstelig i starten men de tok veldig bra gode brodder skal ut å kjøpe meg tursko i morgen. Dagen har vært fin -6 og solskinn så det var godt føre uten brodder også men tok de på med en gang de hjalp meg i butikken.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    6. Jeg heier på deg.
      Det har blitt mer åpenhet om psykisk sykdom, men fremdeles er det mye stigma og fordommer der ute.
      I dag er det en vakker vinterdag her ute. Og med den snøen som er kommet tror jeg ikke det er så veldig glatt. Tenker jeg skal driste meg en tur ut jeg og.

      1. Takk så mye.

        Det har blitt mer åpenhet om psykisk helse men som du sier så er det mye stigma og fordommer der ute jeg har noen nære som har det.

        Det ble en kjempefin dag med -6 og strålende sol, jeg var ute å kjøpte meg brodder i dag slike som dekker hele skoen under men med føret som var i dag så gikk det fint uten også men jeg fikk de i butikken til å hjelpe meg med å sette dem på.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    7. Heier på deg jeg og Aud Marit! Må innom og lese her veit du, omtrent hver dag! Og du ligger jo høyt på blogglista, så det kan du jammen være stolt av! Du gir av deg selv, det er tydeligvis noe du treffer oss lesere godt med! “Verden er ikke for amatører”, pleide vi å si på jobben min, og det er aldeles sant. Og alle, i hver familie, har sitt på en eller annen måte. Ingen går gjennom livet uten riper, uten å føle seg mindreverdig av og til, det er jeg sikker på. Jeg gir meg fort i diskusjoner jeg og, så det er nok sånn en burde øve på, virker som du har skjønt det. (Bortsett fra diskusjoner/krangel med gubben da, da kan det gå noen kuler varmt..) Men noen av oss er jo sånn laga at vi ikke vil /ikke liker. å være så frampå heller. Jeg har nok lett for å trekke meg, bli litt stille om det er flere som prater. Vi er forskjellige, og bra er det! Fin kveld til deg, og fortsatt god bedring! Klem

      1. Tusen takk Britt dette motiverende at det er så mange som heier på meg og at det er så mange som leser bloggen min.

        Helt enig med deg livet er ikke for amatører, ja det er mange som får noen slag i tryne som jeg pleier å si andre kraftigere enn andre. Jeg trakk meg ut av diskusjoner og krangler med min eksen min for den kloke gir seg tenkte jeg da.

        Ja jeg bare trekke meg ut hvis flere prater på en gang, ja det er bra vi er forskjellig.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg