Noen dager er bare slik.

 

 

Ja noen ganger føler man at man står på utstilling slik at alle kan se hvordan jeg har det, selv om jeg veit at alle ikke kan se hvordan jeg har det på ingen måte.

 

Noen ganger skulle man ønske at folk kunne se hvordan man har det, for da kunne en kanskje få hjelp uten å måtte si at nå har jeg det slik og slik og tenger hjelp. Ja hjelp til å komme i kontakt med en psykolog, men slik er det ikke for psykisk uhelse ser ingen på utsiden det er en av de mange usynlige utfordringer som folk går rundt med uten at noen kan se det.

 

Jeg har mange usynlige sykdommer og det er det mange andre som har også, og det blir det aldri tatt hensyn til i samfunnet ja sitter man i en rullestol eller har brukket en arm eller ett bein ja da blir det vist hensyn.

 

Jeg går rundt med smerter i kroppen 24/7 som ikke synes hvis jeg ikke drar på foten eller halter rundt, og med de smertene som man har hver eneste dag går faktisk på helsa løs og har man en psykisk sykdom i tillegg så forverres den ved å gå å ha smerter.

 

På den måten så føler jeg at jeg går rundt på utstilling, god jeg ikke blir satt ut i en park sånn at alle kan gå rundt å se på deg for da tror jeg at jeg hadde blitt lei meg. Lei meg det er jeg hver dag uansett, ja dere leste riktig for jeg føler at jeg ikke strekker til her i samfunnet ja har jeg noe å stille opp med alene.

 

Nei nå får jeg avslutte her for å lage meg frokost og en stor kopp kaffe.

 

Lag dere en kjempefin dag.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Håper kaffen fikk deg i litt bedre humør.
      Å gå med smerter er slitsomt. Og ja, det går ut over psyken
      Jeg tror det er greit at ikke alle ser hvordan jeg har det på innsiden. Det kan tenkes noen ville bli litt forferdet da.
      Nå er det under tre uker til vi drar på hyttetur. Gleder meg! Da har vi god tid til noen gode samtaler samtidig som vi skal samle gode opplevelser.

      1. Ja jeg kom i mye bedre humør og bedre tanker både kaffen og maten. Ja gjett om og det veit du jo, at smerter er ett rent helvete det går jo utover humøret og psyken.

        Du sier noe der at det er like greit at de ikke kan se hvordan jeg har det.

        Ja nå er det under tre uker til hyttetur, gleder meg. Kan bli mange gode samtaler det skal bli kjempekoselig gleder meg, og blir mange fine opplevelser og turer.

        Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Veldig sant alt du skriver her. Ta godt vare på de gode øyeblikkene som kommer innimellom. Veldig moro forresten å se at det er kommet litt bilder inn på bloggen din 😜👍🏾

      1. Ja man må ta vare på de gode øyeblikkene som kommer min vei og din vei. Takk for at du syntes at det er moro at jeg tar noen nye bilder til bloggen, jeg er glad i foto og har nå ett godt kamera på telefonen så det kommer flere sånn pø om pø er fortsatt flink til å glemme å ta bilder.

        Ønsker deg en kjempefin kveld og riktig god natt når den tiden kommer.

        Klem fra meg til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg