Nå har smitten eksplodert igjen.

 

 

 

Så har smitten nådd nye høyder og det er mye skremsels propaganda som blir skrevet i disse avisene igjen, og de har begynt med det igjen med at alle må vaksinere seg enten de vil eller ikke jeg er såkalt fullvaksinert men fikk for noen dager siden først en melding om tredje dose så nå er den timen bestilt. Men det er jo ikke til noen hjelp nå som dette omikrom viruset er kommet, for det viruset driter jo i om du er vaksinert eller ikke du blir smittet uansett jeg veit ikke enda om jeg er smittet for jeg har ikke fått noen testtime før på mandag. Har gått og hanglet med hodepine og halsvondt i flere dager nå, det er alt så jeg regner med at jeg ikke er smittet så jeg gjør som jeg pleier.

 

Jeg mener at folk må få bestemme selv om de vil ha vaksine eller ikke vi har selvbestemmelses rett her i landet, la de som ikke vil vaksinere seg få være i fred men det blir jo alltid rabalder når folk går mot den strømmen som regjeringen og øvrigheten vil at vi alle skal gjøre men det er de i alle aldersgrupper som ikke vill ha denne vaksinen sprøytet inn i seg og det må vi alle bare godta sånn er det bare.

 

 

Og så litt om dagen i dag.

 

Jeg har ikke gjort så veldig mye i dag men litt har jeg da gjort i dag, jeg var oppe hos venninnen min og handlet inn litt for henne. Og det er ikke bare for meg dagene springer av gårde for hun var sikker på at julaften var til helgen, for da skal hun få besøk av ett barnebarn med familien men jeg klarte å få sakt at du må nok vente til neste fredag til det skjer. Var oppe og handlet pinnekjøtt for henne så nå har hun det i hus, og vi skravlet over en kaffe som vi pleier å gjøre.

 

Ellers så har jeg bare slappet av og ikke gjort stort, men jeg har jo en uke på meg til å fikse alt jeg skal fikse er ikke så mye igjen av den jule fiksingen som er igjen.

 

 

Takk for at du stak innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

8 kommentarer
    1. Man MÅ ikke vaksinere seg – det er fremdeles frivillig så det er ingen som tvinger noen til noe. Men man oppfordrer folk til å gjøre det nettopp for å bidra til at helsetjenesten ikke blir fullstendig overbelastet. Det er en felles dugnad dette. Det viser seg at over halvparten av de som ligger inne er uvaksinert – jeg kjenner selv en vaksinemotstander som døde nylig – av korona.

      Det har aldri blitt hevdet at vi vil være 100% immun, men er man uheldig og blir smittet, får man mest sannsynlig et mildere sykdomsforløp. Foreløpig er det ting som tyder på at omikron ikke gir så alvorlig sykdom, men dette forskes det jo på fortløpende. Det er jo det samme med influensavaksinen – man kan bli syk, men vaksinen bidrar til at man får mildere symptomer.

      Om du har sykdomstegn, håper jeg du tester deg før du går i butikken eller treffer venninnen din. Nå går det så mye rart så er jo ikke sikkert det er korona, men det bør du jo vite og ikke bare anta.

      Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid og så håper jeg de får smitten under kontroll snart. Men da må folk bidra!

      1. Skrev ikke at det var noen som tvang noen til noen verdens ting, men den skremsels propagandaen kunne de jo ha spart oss for syntes jeg da. De faktisk prøver å skremme folk til å ta vaksinen som ikke en gang virker mot omikrom så det kunne de ha spart folk for, og vi veit jo ikke hva som blir sprutet inn i blodet vårt og hvordan det virker på oss. Det var det jeg mente.

        Ja vi har nå vært med på en dugnad i snart 2 år så jeg er drit lei hele greia.

        De mener og tror at vi som er vaksinerte får ett mildere sykdomsforløp, men ingen veit så la dem som ikke vil få være i fred mener jeg da ikke sett dem i den situasjonen at de føler seg som svikere og utskudd har de bestemt seg for ikke å ta vaksinen så la de vær i fred.

        Jeg tar hurtigtest hver dag og de har vist negativt resultat av testen, jeg tar den for å være sikker eller så sikker en kan være for ikke å bære med meg smitte men kan man være sikker på den. Derfor vil jeg ta en slik vanlig korona test på teststasjonen for å være hundre prosent sikker på at jeg ikke bærer noen smitte.

        Jeg har bidratt med å ha tatt to vaksiner og skal ta den tredje på nyåret.

        Ønsker deg en kjempefin førjulstid og jul.

        Klem fra meg til deg.

        1. Du skrev:» jeg veit ikke enda om jeg er smittet for jeg har ikke fått noen testtime før på mandag». Derfor jeg skrev det jeg skrev.

          Det er vel heller ikke noe som tilsier at vaksinen ikke hjelper mot omikron. Snarere tvert i mot. Men som med de fleste vaksiner kan man bli syk, men med mildere symptomer.

          1. Ja men før det så skrev jeg at jeg ikke stolte på hurtigtesten jeg hadde tatt, så jeg ringte til coronatelefonen og der sa de at den kunne jeg stole på så da gjør jeg det. Skal ta corona test i morgen uansett for å være helt sikker.

            Det har da stått i aviser at om du er vaksinert så blir du smittet, veit da at du kan bli syk ved alle vaksiner jeg holdt på å dø da jeg fikk meslinger som lita enda jeg hadde blitt vaksinert.

    2. Av to onder, vaksine kontra korona, har jeg valgt det jeg tror er best … vaksine. Og jeg er helt enig med deg i at folk må få gjøre som de vil, men tonen hos en del vaksinemotstandere er ganske hard og nedlatende den og. Den eneste vaksinemotstanderen som argumenterer ordentlig for sitt synspunkt, og som jeg liker å lese, er Gryende.
      Men hvis det som kommer fram i mediene om at kapasiteten på intensiven på flere sykehus er sprengt, fordi flesteparten av dem som er innlagt nå er uvaksinerte, så blir jeg irritert. Det er jo derfor samfunnet stenges ned igjen!
      Det er no dritt alt sammen 😷 God helg til deg 😊 Nå skal jeg ut og lufte bikkja mi 😊

      1. Jeg er selv vaksinert, men nå med omikron viruset er kommet med full smittespredning og den bryr seg ikke om du er vaksinert eller ikke. Ja men det er ikke alle som har en hard eller nedlatende tone syntes nå jeg, de sier bare sin mening jeg leser gryende hver dag og syntes hun har en veldig fin innfallsvinkel. Du sier også noe der med sykehuskapasiteten men det burde jo Erna og forrige regjeringen ha gjort noe med for lenge siden men nei da. Det er da ikke de uvaksinerte sin skyld at omikron viruset kom til landet da, det er jo det virusets sin skyld at de valgte å stenge ned igjen.

        Ja det er noe dritt alt sammen.

        Ønsker deg en riktig god kveld og helg.

        Klem fra meg til deg.

    3. Dessverre har det eksplodert med smitten. Skulle i middag i dag, men vi fikk telefon om at venninnen til barnebarnet var smiittet og hun hadde vært der der i går. Middagen ble avlyst for vi er redd for smitte. Har tatt 3 dose med vaksine men både vaksinerte og uvaksinerte kan bli smittet. Folk bestemmer selv hva de vil gjøre. Ønsker deg en fin lørrdagskveld og klem til deg fra meg.

      1. Uff ja den er på full fart oppover enda denne smitten.

        Det var da dumt at barnebarnet ditt har vært nærkontakt med en smittet og datteren din, får håpe de ikke er blitt smittet for det er jo synd nå til jul.

        Ja jeg er også vaksinert men dette omikron viruset ser ikke på om du er vaksinert eller ikke smitter gjør den uansett, jeg vil ikke bli smittet men det kan ikke jeg bestemme kan jo ikke sitte her alene dag ut og dag inn uten å kunne komme meg i butikken så ut må jeg.

        Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg