Mine 17.mai forberedelser.

 

 

 

Jeg har ingen spesielle tradisjoner på 17.mai etter at jeg sluttet å spille i korps, så det er ikke noe å forberede lenger da jeg spilte i korpset var det å passe på at jeg hadde alle notene og masjene vi skulle spille å pusse og gjøre rent instrumentet. Men etter jeg sluttet så er det bare kanonsalutten klokken 07.00 som er tradisjon og det er det ikke jeg som forbereder så da har jeg ingenting, jeg skal høre på korpsmusikk to ganger på selve dagen ellers ingenting. Hver 17.mai er en fest for alle for meg også i ensomhetens tegn, skal ikke skrive mer om det for det er jo min egen feil at jeg er ensom det er det i allefall noen som mener.

 

Men jeg gleder meg til å se og høre de som skal spille ved sykehuset på morgenen, det er det samme skolekorpset som spiller der hvert år gøy å høre hvor flinke de er blitt. Og det samme klokken 12.00 på bybroa da skal det korpset jeg selv har spilt i spille til felles sang av ja vi elsker dette landet, og kanskje litt til blir spennende å høre om de er like flinke som vanlig.

 

Nei nå får jeg avslutte for her er det svarte skyer, og hodet og kroppen min er vond sånn elektriske kribling i hele kroppen. Så jeg tror at det blir uvær tordenvær vil jeg ikke ha, men været får jeg jo ikke gjort noe med så jeg får bare ta det været som kommer.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. God morgen fine du! Mange ensomme rundt omkring her i Norges land, og det er slett ikke din eller andres feil. Mange grunner til at man er ensom, og noen gjør noe med det og andre har ikke muligheten slik samfunnet nå er blitt. Ufattelig trist og corona gjør at man blir enda mer ensom. Nå er det blitt ille når man ikke får hjelp når man trenger det.
      Håper været bedrer seg hos deg og at det ikke lyner og tordner.

      Ikke noe korpsmusikk her på landet, men det skal visst komme traktortog. Om været er fint gjenstår å se så får man sitte litt ute å se på det toget.

      Får vi Sommerhytta i morgen? Det feil med skapet var søstrene som hadde satt skapdøren opp ned. Ikke far og datter og de hadde helt feilfritt. Men for mye pynt og stæsj i følge Aina. Håper du får en fin dag i dag og i morgen, og nyt korpsmusikk som har muligheten til det. Klem til deg fra meg.

      1. God morgen ja det er mange ensomme rundt omkring men hva hjelper vel det meg, sorry måten jeg svarte på men nå er jeg lei av å ha ingen føler det er min feil uansett. Ja denne coronaen gjør at alt blir vanskeligere, får ikke den hjelpen en trenger men det er jeg vant til ellers også. Jo en kan få den hjelpen en trenger men det koster skjorta så det må jeg la være.

        Nå har det blitt så kaldt at det ikke blir mer torden og lyn her før det blir varmere i været igjen, får en håpe for det er ikke mye moro med den slags vær.
        Det været får man se hvordan blir men jeg skal ut å se og høre på korpsene uansett vær, de som spiller må det uansett vi har da spilt i snøvær på 17.mai vi så de må.

        Ja får nå håpe at sommerhytta kommer i morgen. Ja de hadde satt en dør opp ned men hos far og datter fikk ikke han Lars opp den ene skuffen eller skap døra i hjørnet.

        Det blir vel som det pleier dagen i morgen, den eneste forskjellen er at det blir salutt om morgenen og litt korpsmusikk og den skal jeg nyte til det fulle.

        Ønsker deg og en fin dag i dag og en fin 17. mai.

        Klem fra meg til deg.

    2. Hei! Merkelige tider. Savner litt 16. mai stemning også jeg da. Pleide å høre korpsa øve og masse rop og heiing fra den obligatoriske 16. mai fotballkampen, samt russen som rullet rundt med høy musikk. Nå er alt bare helt stille. Egentlig har jeg vært litt lei 17. mai noen år (hvis det er lov å si det) pga stress med klær, god mat, gå i tog osv osv, men i dag må jeg innrømme at jeg savner litt av stemningen rundt det. Men i kveld skal vi ha taco og så får jeg vel finne noe fint å se på TV 😊
      Skjønner at ensomheten blir forsterket på dager som 17. mai! Det er jo liksom en familiedag og lett å føle seg litt utafor. Har venner som velger å gå i skauen for å komme seg vekk fra alt sammen den dagen.
      Ønsker deg en fin kveld likevel! Vi får bare gjøre det beste ut av det som er og glede oss over at på tirsdag skinner sola igjen 😊🌸

      1. Ja det er en rar tid nå savner også 16.mai festene som det var før coronaen, har da hørt korpsene øve på å marsjere i gatene og spille på samme tid. Det er ikke så enkelt som folk tror det med å gå i takt og spille på samme tid, det er faktisk ganske tungt det.
        Her i byen så har det fra historien vært stor fest på 16.mai, men de siste to årene så har det ikke vært så mye av det av hensyn til coronaen og smitte vernreglene.

        I dag har jeg ikke hatt noe spesiell kveldskos bare ett knekkebrød med ost, og sitter og ser på fotballkamp på tv. Jeg har vært alene på 17. mai de siste ti årene etter at jeg sluttet å spille i korpset, det måtte jeg av helsemessige årsaker.

        Ønsker deg og dine en kjempefin kveld.

        Jeg tror ikke at det blir sol på tirsdag, men de som lever får se.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg