Livet med tinitus er ikke lett.

 

 

 

Det å leve med tinitus er å leve i ett svare leven hele tiden det suser, durer og piper i ørene konstant ja til og med om natten. Disse menneskene som har greie på det at det sitter ikke i ørene men i hodet, jeg hører jo ikke hva folk sier til meg og da kan det fort skje misforståelser. Noen mener at jeg ikke følger med på hva som blir sakt men det er jo ikke sånn jeg faktisk hører ikke hva folk sier. Har også nedsatt hørsel i tillegg så tinitusen gjør det ikke enklere å høre hva som blir sakt hvis det er mer enn en person som prater så hører jeg ikke hva dem sier jeg hører bare noen sprette bokstaver hva får en ut av det tror du. Ingenting derfor fikk jeg høre apparat som gjør at jeg hører litt bedre enn før men tinitusen har blitt bedre men det er jo ikke borte men de skarpeste lydene som pipingen den er svakere men den er der.

 

Men man må jo bare lære seg og leve med det for det forsvinner jo aldri disse ulydene jeg går med konstans, det er ikke enkelt det ender jo med om man tror at man skal bli gal men slik er det jo ikke det er bare noe jeg tenker. Skulle ønske at de som ikke forstår skulle gjerne hørt det samme som meg i en time så kanskje de hadde forstått hvordan det er og at det ikke er noe jeg innbiller meg for det er det ikke, men det går jo ikke og det veit jeg men det er ett ønske som jeg har.

 

Jeg lever med disse ulydene 24/7 så dette er mine opplevelser i mitt liv med tinitus.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake..

 

Aud-Marit..

2 kommentarer
    1. Kjenner flere som sliter med tinitus, og de sier at det er forferdelig plagsomt. Håper det kommer den dagen at de finner ut hvordan det kan helbredes.

      Selv er det ingen i familien vår som har det.

      Ønsker deg og Elvisgutten en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja det er utrolig plagsomt skulle ønske at det fantes hjelp mot det og få mer forståelse blant mine nærmeste. Det er ikke enkelt å få hjelp og forståelse.

        Ønsker deg og dine en riktig god mandagskveld.

        Klem fra meg og Elvis gutten til deg og dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg