Kritikk er greit det, men.

 

 

 

 

Det å gi noen kritikk og ros det er greit det, la det holde seg til det innlegget eller sak ikke gå direkte på person. Mange som lar sinnene koke over at de mener noen er totalt dumme men det er ikke kritikk det går på den bak innlegget eller saken den personen har skrevet om.

 

 

Jeg hadde en annen blogg her for noen år siden og da gikk folk rett i strupen på meg som person, og kalte meg både idiot og det som verre er det har jeg prøvd og legge bak meg. Og de som skrev disse kommentarene var jo selvfølgelig anonyme, ja de var for feige til å skrive hvem de var men det har jo gitt seg litt her nå.

 

Når man legger så mye jobb i et innlegg, som jeg gjorde en gang på den bloggen både fysisk og psykisk for det handlet om en vanskelig situasjonen jeg satt i der og da. Ja det handlet om mine tanker om mitt liv der og da, da kom det en kommentar og i den sto det jeg veit hvor du bor så jeg kan godt komme og hjelpe deg og avslutte livet ditt nå og det var jo flere som klappet og fyrte oppunder den personen. Da spurte jeg meg selv er dette kritikk eller en trussel, og jeg spør dere om det samme er dette en kritikk eller trussel?

 

Etter at jeg startet denne nye bloggen så har det ikke vært noe av denne kaliberen, nå går det mest i er du dum eller at de mener at jeg burde se meg selv i speilet for fy så stygg du er dette er kommentarer som ikke har noe med innlegget å gjøre så disse kommentarene har jeg ikke postet på bloggen og ikke svart på for jeg vil ikke starte et rabalder i kommentarfeltet mitt.

 

 

Så nå skal jeg avslutte dette innlegget med og ønske dere alle en riktig god morgen og formiddag.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake..

 

 

 

VI BLOGGES FOLKENS!!

 

 

 

9 kommentarer
    1. Men da har de menneskene allerede vist at de er overfladiske. Opptatte av speilet..hehe. Alderen kommer til alle, og botox kan slett ikke holde den unna, selv om noen bruker stoffet desperat. De oppnår bare stive, unaturlige ansikter, mens halsen er like skrukkete avslørende som hos andre.
      Det er bare å gi blaffen i den slags kommentarer.
      ❤️

      1. Ja jeg har lært meg å gi blaffen i slike kommentarer. Men fra nå så skal alt av kommentarer godkjennes sånn at folk kan se hvordan enkelte oppfører seg.

    2. Hei,hei Aud Marit 🙂

      Stygge kommentarer som inneholder usaklig kverulering,nedrakking av utseende og annen trakassering er helt forkastelig !
      Men,når det er sagt så ser jeg at lista ligger svært lavt hos enkelte for å kalle alle typer uenigheter for hets og mobbing.Jeg mener oppriktig at da er man på ville veier og gjør det svært vanskelig å få gjort noe med netthets og mobbing på nett.Det har jo blitt sånn nå at man ikke kan være uenig med noe uten å stå i fare for å bli kalt for nettroll og det som verre er.Noen folk på nett bør steppe et (eller to) steg tilbake,trekke pusten og seriøst vurdere sitt eget bidrag i bekjempelsen av hets og mobbing.Jeg er stygt redd for at noen av mine gamle bloggvenner holder på å grave sin egen grav og er på full fart nedi den selv.Det er svært viktig at man velger sine kamper og ikke prøver å vinne hele krigen når man skal ut på barrikadene med sine hjertesaker,mange som ikke har den viktige innsikten har gått på en stygg smell…….
      Personlig,til min store overraskelse,har jeg opplevd flere ganger at mine objektive og saklige kommentarer ikke kommer gjennom spamsperre nå i det siste,men det er ok,da forstår man i det minste hvor landet ligger hos den/de bloggerne.

      Som du helt sikkert har fått med deg så slettet jeg bloggen min,synskepeggy, for en tid tilbake.Det var en trist avgjørelse å ta den gangen,men nå ser jeg tydelig at det var riktig,jeg er oppriktig glad for at jeg ikke er en del av bloggboblen lenger.Det er flere grunner til det,bla.at jeg ikke er interessert i å være med på den kommersielle karusellen og det blogg.no er forkjempere for å fronte og står for.Alt fra overforbruk (av det meste) til kosmetiske inngrep,mobbing og hets har jo fritt spillerom og de beste levevilkår her på blogg.no.
      Jeg har tatt steget litt høyere opp,så nå drifter jeg en blogg i sammarbeide med en danske som er dommer i Hjørring tingrett.Det er en blogg av det mer profesjonelle salget og vi tjener også noen kroner på den samt at det er utrolig lærerikt,veldig gøy og interessant å holde på med og ikke noe som kan sammenlignes med noen blogger på blogg.no.

      Jeg har også fått meg en bruker på KG og der både kommenterer jeg i diverse interessante tråder og følger med i ledige stunder.Det er spennende og moro det også 🙂

      Det betyr ikke at jeg ikke kommer innom og hilser på gamle bloggvenner innimellom,men den/de bloggerne som ikke engang gidder å publisere kommentarer fra meg lenger,kan ikke regne med at jeg viser meg der igjen.

      Ha en kjempefin kveld,Elvis og du 🙂 Klem fra synskepeggy.

      1. Ja veien er kort for noen håper ikke jeg er en av dem, for det er ikke det jeg ønsker. Hva heter den bloggen din for det hadde vært gøy og inspirerende og kunne gå inn på den og lese den.

        Du er alltid velkommen inn og lese og kommentere på min blogg og det har du alltid vært, jeg publiserer og svarer alle som kommenterer hos meg.

        Ønsker deg og dine en kjempefin kveld.

        Klem fra meg og Elvis gutten.

    3. Hei igjen Aud Marit 🙂

      Jeg tror ikke det er så lurt å avsløre navn på bloggen vår her.Jeg har vært tydelig på at jeg ikke ønsker flere av mine følgere av den gamle bloggen inn dit.Det gjelder dem som ikke har klart å oppføre seg i kommentarfeltet mitt tidligere.Dessuten er vi to som eier bloggen og jeg tror ikke den andre eieren hadde sett med blide øyne om fks.IngerJ hadde kommet togende inn dit,eller sjefskverulanten som vi alle vet hvem er.

      Jeg leser to-tre blogger fast her på blogg.no fortsatt og din blogg er en av dem jeg leser fast 🙂
      Og en av dem sluttet jeg å følge for noen dager siden og sånt skjer jo også,at man slutter å følge av forskjellige grunner.

      Ha en god og rolig natt,Aud Marit 🙂 Klem fra synskepeggy.

      1. Nei det forstår jeg, jeg tenkte meg ikke om før etter jeg sendte svaret mitt. Jeg ser den at du ikke vil ha dem inn der, hvis du vil så kan du sende meg en melding på Nouw der har vi privat innboks som ikke blir sett av dem. Den har samme navn som denne, da slipper du disse kverulantene.

        Ønsker deg en riktig god onsdag. Klem fra meg og Elvis gutten til deg og dine.

    4. Hei igjen Aud Marit 🙂

      Ja,det er noen gamle bloggvenner jeg absolutt ikke ønsker inn på den nye bloggen og det har de bare seg selv å takke for.Når man ikke kan styre seg i ordvalg og omtale av andre så passer de rett og slett ikke inn i “det gode selskap” der oppførsel og ønske om kreative og positive bidrag er en forutsetning.
      Tenk om dommeren i Hjørring plutselig blei kalt “en dum dust” eller kverulant eller nettroll,det skulle tatt seg ut ! Og det hadde vært svært pinlig for meg ettersom jeg har vært bloggvenn med de som er mest løsslupne i ordvlget sitt.
      Mitt inntrykk av de som leser og kommenterer i den nye bloggen min/vår er at de er svært oppegående,kunnskapsrike og vet å formulere seg på en ryddig måte.Og da kan man ikke ha “sånne” som mine gamle bloggvenner inn og risikere at de ødelegger med usakligheter,øknavn og raseri.

      Jeg skal se om jeg kan gi deg bloggnavnet,privat,på bloggen din på nouw 🙂

      Ha en flott dag,du og Elvis 🙂 Klem fra synskepeggy.

      1. Ja det er helt forståelig at du syntes det er flaut, for det er mange her som ikke akkurat er fine i språket. Det hadde vært fint men det går helt greit om du ikke kan gjøre det.

        Ha en fin onsdagskveld. Klem fra meg og Elvis gutten.

      2. Jeg har så lyst til å lese den nye bloggen din. Jeg ble leie meg da du la ned den gamle fordi den hadde lært meg å “se” ting i mine egne bilder og jeg har hatt mye moro med å lete opp skjulte figurer og ansikter.

        Hadde du hatt mulighet til å sende meg en melding med bloggadressen din til meg på Facebook, eller på en annen måte?

        Jeg lover at jeg ikke skal sladre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg