Jeg er da så glemsk om dagen.

 

 

 

Ja glemsk ja eller er det bare tiden som går for fort for meg, jeg skulle opp til røde kors og se på fritidsutstyrs utleie og hva de har men gjett hva jeg har glemt det både i dag og i går. Får se om jeg husker det i morgen, det er noe som jeg ikke er sikker på om jeg gjør så det får jeg se i morgen.

 

Og en ting til jeg hadde planer om å ta noen nye bilder i dag men gjett hva jeg glemte, ja jeg glemte å ta bilder jeg hadde nok med å holde meg på beina.

 

Men fyttirakkeren hvor mange munnbind man ser ligger rundt og slenger på bakken rundt om i byen, er det ingen som skjønner at etter bruk så skal de kastes i en avfallsdunk som det finnes nok av rundt om i byen. Eller de kan ha med seg en liten pose i lomma eller damene kan ha det i  vesken som man kan legge de munnbindene du bruker, å ta det med hjem og kaste det i restavfallet sånn at naturen og byen holdes ren for slikt griseri de forsvinner ikke av seg selv tenke seg å sette andre i smittefare bare fordi dem må plukke det opp etter   andre.

 

Jeg så hele femti stykker bare fra jeg gikk hjemmefra til jeg var i byen det er sånn ca fem minutter å gå ned ditt, så folk mister dem etter bruk det er helt horribelt mener jeg da er jo mange barn som går den strekningen hjem fra skolen og kan plukke det opp og dyr som hunder er veldig nyfiken på disse tingene som ligger på bakken.

 

De tygger på det å kan svelge dem noe som er veldig dumt, for dyra kan jo bli kvalt av dem hva da sier jeg bare så min menig med disse munnbindene som ligger slengt på bakken rundt omkring så dere som bruker det gjør som meg kast dem i søppeldunken utenfor butikken eller putt dem i veska/lomma og ta det med deg hjem og kast dem der i søpla eller kast dem rundt i din egen hage er min menig.

 

Nå skal jeg spise litt så skal jeg se på tv, hva jeg skal se på det vites ikke enda.

 

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

8 kommentarer
      1. Nei det er ikke bra og ikke er det pent å se heller, når jeg ser sånt så tenker jeg hvordan har disse menneskene det hjemme når de ikke kan kaste det i søpla eller ta det med hjem og kaste det i søpla der.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    1. Dette er ikke verken ditt eller mitt ansvar, og jeg har også kun sett uten å gjøre noe. Men kanskje du kan få poser og hansker fra kommunen eller en organisasjon for å rydde litt hver gang du er ute på tur? Både masker og annet som flyter rundt. Så blir det en jobb samtidig som du er på tur? Men, dette er ikke ditt ansvar, alle har et ansvar for å kaste riktig sted! For jeg mener ikke å beskylde deg for noe, eller instruere hva du skal gjøre med tiden din, kan være vanskelig å skrive ut hva en mener på en OK måte.

      Håper du får tatt turen innom for å se på hva du evt kan låne av utstyr! Vinn vinn for både deg og miljøet. Greit med det en får låne! Ha en god kveld, klem ❤ Husk, vi er mange som følger deg fordi vi ønsker å følge deg 🤗

      1. Jeg veit ikke om jeg vil ta i de brukte munnbindene som ligger rundtomkring, det må en endring til i de som kaster det fra seg rundtomkring seg. Men kanskje jeg kommer til å ta det med å gå innom kommunen og få poser, hansker og munnbind av dem når jeg skal gå rundt å rydde opp etter andre og leverer det inn igjen hos dem i kommunen som har ansvar for å ta imot det for det er jo smitteavfall dette. Nei ikke tro at jeg tok dette som noe ansvarspåleggelse eller instruksjon, det var jo noe du mente i beste mening slik så jeg det det var jo ett tips fra deg.

        Jeg har rett og slett glemt å gå innom de som låner ut det turutstyret, ja jeg sparer penger og miljøet hvorfor kjøpe seg noe som jeg bruker sjeldent da er det bedre å låne det fra røde kors.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

        1. Det ser ikke ut! På Vestlandet har det nå blitt lagt ut søppelsekker hvor vi kan samle inn søppel langs turveier, gjerne langs sjøen. Og da legge disse enten i avfallskasse de har eller rett ved siden av, så ordner kommune/Friluftsråd resten. Men savner hansker! Er så enig med deg i at dette vil jeg ikke ta i. Og det trengs en generell holdningsendring til. Her tror jeg kanskje de helt eldste og yngste er best. De eldste er godt fant til å rydde etter seg, de yngste fra et miljøperspektiv. Heller mer mot mellomgenerasjonen som “syndere”. Godt å lese at du skjønte hva jeg mente, for om vi har lignende eller ulike meninger skal ingen bestemme over andre, vi bestemmer kun over oss selv. Håper du får en fin kveld ❤

          1. Sånn er det ikke her i kommunen vi må nok stå for det selv men jeg skal undersøke det i morgen, tror det blir husket for jeg glemmer vist fort om dagen har vel litt mye oppe i hodet på en gang men dette er noe som alle burde ordne opp. Hvis jeg skal berøre munnbind så vil jeg ha doble hansker og munnbind av kommunen, Ja det må en holdningsendring hos alle og en hver når det gjelder forsøpling uansett hva.

            Ja de yngste og de eldste er flinkest med å holde det rent og ryddig i naturen, å ikke minst rydde etter seg når de har vært i skogen eller på stranda.

            Ja det er nok vi i mellomgenerasjonen som er synderne.

            Skulle da bare mangle at jeg ikke skulle skjønne hva du mente, ja alle har vel forskjellig syn på ting jeg kan godt bli forklart ting men at noen skal bestemme hva jeg skal mene sånn er det bare. Godt vi alle er forskjellige for ellers så hadde verden vært ett kjedelig sted.

            Ønsker deg en kjempefin kveld.

            Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg