Hatt det sånn rimelig bra.

 

 

 

Har jo hatt mine faste turer men jeg tåler ikke varmen så kjempe bra, Så turene har ikke vært så veldig lange men jeg har da vært aktiv på mitt nivå i dag. For når det er varmt så får jeg kraftigere smerter og da vil vel noen si at det er motsatt av det som er normalt for en med leddgikt men slik er det for meg så jeg har det bedre på vinteren og det er over 10 minus ute.

 

Og når jeg forteller legen min hvordan det har vært eller er så får jeg beskjed om at det har du fortalt om før så jeg gidder ikke mer jeg får bare leve med de smertene jeg har annet kan jeg jo ikke gjøre.

 

Det var vel ikke denne sytingen jeg skulle skrive om men det falt bare ned i hodet mitt og da skrev jeg det.

 

Det er jo bare slik dagen min har vært i dag, så må en jo skrive det en føler for.

 

Har da vært en tur i byen å tittet på dem som stresser rundt og tenkt, det er jammen godt at jeg ikke behøver og løpe rundt som disse menneskene for det hadde jeg ikke klart for alt i verden.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

11 kommentarer
    1. Jeg har ikke leddgikt, men mye smerter likevel, og for meg er varmen magisk. Men sånt er jo ikke likt for alle. Så jeg skjønner deg godt jeg.
      Og det med legen…jeg gikk lenge til en lege som det ikke var tak i, som ikke visste hva han skulle gjøre. Da jeg byttet lege ble det fart på sakene, og jeg fikk både diagnose og masse hjelp. Alltid leit å høre at folk ikke får den hjelpen de har krav på fra sin fastlege.
      Håper likevel du får en fin helg ♥
      Klem

      1. Men hva skal jeg gjøre da hun er flink på mange andre områder av mitt sykdomsbilde så bytte det vil jeg ikke, så da er det bare å leve med disse forferdelige smertene er ikke noe annet å gjøre med det.

        Jeg får en helt fin dag og helg.

        Klem fra meg til deg.

          1. Prøv å få resept på cannabis👌Det funker som bare det på smerter i kroppen, matlyst, søvn, hvile.
            Mvh Marit, 33 år som røyker litt en selden gang om det blir for ille. Formen kommer seg raskt👌Så er man klar og på beina

    2. God kveld…Legen bør ikke svare slikt synes jeg. Legen skal ta alle pasienter alvorlig. Men jeg en venninne/tiidligere kollega. Hun er som deg. Har leddgikt og får mer smerter med varme..Sånn 20 grader rundt der passe, men veldig varmt da liker ikke kroppen seg.
      Finn kveld videre til deg…Klem herfra.

      1. Nei hun burde ikke svare men det gjorde hun da, hadde vel en dårlig dag selvfølgelig skal ikke det gå utover pasienten. For min del så er det faktisk langt over grensen for mine smerter 20 grader.

        Ønsker deg en riktig god fredagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Hvorfor ikke bytte lege? Slik skal de ikke svare.
      Fint at du tar småturer.
      🌷🌷🌷🌷⚘

      1. Nei jeg veit jo det men hun jeg har nå er min 7 fastlege på 6 år så nå vil jeg ikke bytte igjen, går ikke til legen uten at det er noe jeg ønsker å snakke med henne om ellers så går jeg til legevakta.

        Ja det er godt bare å komme ut på tur er ikke lengden det kommer an på.

    4. Men siden du føler at dere samarbeider godt på andre områder, og at du liker henne, og føler dere har god kjemi – så er jo det en veldig god begynnelse… Om du synes det er vanskelig å snakke om smertene face to face, så går det jo an å skrive et brev til henne med tankene og følelsene dine rundt dette med smerte. Og skrive er du jo så god på! Da får du sitte hjemme i fred og ro og formulere deg uten å være stresset og nervøs. Hvis hun møter deg så bra på andre ting i livet ditt, så synes jeg du skal gi henne denne sjansen. At hun kan sette seg ned og lese dine ord i ro og fred. Og hvem vet – kanskje det kan løse seg? Verdt et forsøk tenker jeg, når dere samarbeider så godt på andre plan. Skriv! Det er du god på. Heier på deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg