Har vært mye regn i dag.

 

 

 

I dag så har det regnet nesten hele dagen, det er jo bra med regn for det er godt for naturen.  Det er ikke bra bare for naturen men også for våre vannmagasiner, ja med påfyll i vannmagasinene så kanskje strømprisene kan bli litt lavere ellers så går vi en beinhard vinter i møte prismessig for strømmen. Blir den høyere den strømprisen enn den er i dag og resten av sommeren så ligger vi dårlig an, ja i alle fall de som har problemer med å få det til å gå rundt med normale priser på strømmen. Og den strømstøtta som regjeringen gir ut til alle er jo bare latterlig lav, den hjelper ikke en dritt for de med lav inntekt. Og så har vi dem som mener at fattigdom ikke finnes i Norge, da har de pokker meg ikke innsikt i hvor mye fattigdom det er i ett av verdens rikeste land. Og nå så er forskjellene enda større og enda flere blir det vi kaller nyfattige, og de syntes ikke for de tørr ikke å si noe. Så det er mye skjult fattigdom i Norge og det er vondt å vite, det er faktisk dem som bor i bilen for huset ble solgt på tvangsauksjon i sommer på grunn av for høye utgifter kontra inntekt det kan jeg si med sikkerhet det er ikke meg. Nei det er ikke meg men jeg har også fått solgt huset vi bodde i solgt på tvangsauksjon da jeg var yngre, og det er første gangen jeg har skrevet det eller som jeg pleier å si så er det første gangen jeg har sagt det høyt. For dette var noe som var kjempe flaut for en tenåring å fortelle om høyt, og gjett hvor flaut det var for min mor og få tre dager på seg og finne ett sted å bo med to barn som alene mor ikke noe moro for å si det sånn.

 

Her ble det vist litt mer enn det jeg tenkte men det er jo en sammenheng med strømpriser og andre priser.

 

Lag dere en kjempefin kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Fattigdom finnes i Norge i dag. Forskjellene øker mellom de med mest og de med minst.
      Jeg tror vi er mange som går en tøff vinter i møte med høye priser på strøm, mat og drivstoff.
      Det med strømprisene og drivstoffprisene kunne politikerne gjort noe med hvis de ville, Da mener jeg det er bedre å gjøre noe med prisene enn å innføre støtteordninger.
      Det er ingen grunn til at strømprisene i Norge skal stige pga svingninger i det europeiske markedet.

      1. Ja fattigdommen øker i Norge, og forskjellene mellom de med mest og de med minst. Ja alle går en tøff vinter i møte, regjeringen og politikerne kunne ha gjort mer med å få ned strøm og drivstoffprisene ned. Ja og de støtteordningene som er hjelper også de med mest ikke bare de med minst.

        Nei de kunne jo prioritert vårt land og menneskene der enn å skru opp prisene våre og sende vår strøm til andre land.

    2. Er bra med regn, både for naturen og vannmagasinene. Jo, det er mange som sliter med økonomien og få hjulene til å gå rundt. Er jævlig for de som må bo i bil eller campingvogn fordi huset blir solgt på tvangsauksjon. Man klarer ikke sine forpliktelse når det kommer til lån og strøm, og alt annet. Ha en fin kveld. Klem fra meg til deg.

      1. Ja det er veldig bra med regn, kanskje vi kan få ned prisene jeg har ikke helt trua på det. Ja det er kjempe mange som sliter økonomisk, og noen får ikke hjulene til å gå rundt.

        Ja det er helt forferdelig å tenke på barnefamilier som må bo i campingvogna eller bilen, og det er ikke bare for sommeren men for at de ikke har andre steder å bo grunnet tvangssalg av hus/leilighet. Strøm, renter på lån, matpriser og drivstoffutgifter har jo steget noe inn i hampen og da er det ikke lett å dekke alt det med en lav inntekt.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg