Har vært en nydelig høst dag.

 

 

 

I dag har det vært en kjempefin høst dag med nydelig sol ute men kjenner at høsten er her for det har vært veldig kjølig, men hva gjør vel det har vært på en tur ut i skogen på denne fine høstdagen hadde med meg pølse på termos og kaffe på en annen termos jippi som jeg har kost meg.

 

På tur hjem så startet det å mørkne jeg var lur som hadde med refleks i lomma sånn at i alle fall jeg skulle syntes for bilistene, men så har vi disse syklistene som ikke forstår at de må skaffe seg lys på sine sykler det er jo nå blitt ekstrautstyr som må kjøpes for seg det er ikke på syklene når du kjøper dem.

 

Da er det skummelt når de kommer så fort med el sykkel og ikke har på lysene sine plutselig så er du kjørt ned, alle burde ha lys på syklene sine og de gående må ha på refleks så de syntes nå som alt blir svart både klær og omgivelsene så må du også gjøre deg synlig for bilister og gående.

 

Jeg er glad jeg ikke kjører bil faktisk for folk er blitt slappe når det gjelder bruk av refleks i høst mørket, mitt eneste ord i denne situasjonen er bruk refleks det er en billig forsikring og bilistene kan lettere se at du ferdes i høstmørket og det skulle da ikke være flaut å bruke refleks. Bedre å bruke det enn å ligge død i veikanten eller alvorlig skadet på sykehus og dine nærmeste står rundt sengen din i engstelse, så jeg sier det igjen bruk refleks for den som er så uheldig å kjøre på deg er den som får straffen selv om det er din egen skyld at du ikke tok på deg den lille brikka som kan gjøre deg synlig i mørket.

 

Lag dere en kjempefin kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Så godt å høre at du har kosa deg på tur idag <3 men jeg er sååå enig – folk er såå dårlig til å bruke refleks! Helt ufattelig, syns jeg! Godt du tar det opp – det kan absolutt ikke sies for ofte! <3 klem

      1. Kosa meg såpass at det ble bekmørkt før jeg begynte å gå hjem, ja de er ikke bare dårlige til å bruke refleks at det er helt fraværende i deres liv jeg fatter det bare ikke. Jeg har den i veska eller lomma hele tiden, og det er en slik som lyser hele tiden og dem har jeg to av en i blått og en i gul ser nesten ut som ett levende juletre men det er bedre det enn å bli kjørt ned for det har jeg ingen ønske om. Ja det er noe som må tas opp flere ganger og håper flere gjør det, jeg hadde også på hunden jeg hadde han lille Elvis hadde både refleks vest og lysende halsbånd og refleks på selen han brukte hele tiden og slik lys bånd hadde jeg på barnevogna da barna var små.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Her var det strålende sol men ganske kjølig, var litt tåke på morgenen men da var jeg ikke ute så det gjorde ingenting.

        Refleks er en billig forsikring, er mange banker og forsikringsselskap som gir dem ut gratis også. Men de unge syntes jo det er flaut å bruke jeg har refleks i alle jakkelommer og to i veska som alltid er med meg, slike som du setter på armen som lyser i blått og en i rosa og det er ikke flaut å bruke refleks.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg