Hæ hva sa du?

 

 

 

Ja det kan skje mange rare situasjoner om dagen, skulle på apoteket i dag for å hente medisinene mine i dag. Å der står jeg å konsentrerer meg for å høre hva personen bak skranke sa til meg, men når du bare ser øynene på personen så er det vanskelig å se hva personen sier i allefall hvis du hører dårlig å personen snakker lavt å ser ned med munnbind. Jeg sa til han at han måtte prate høyere han gjorde det de to første ordene så hørte jeg ingenting vanskelig og vondt, fikk medisinene mine og gikk igjen uten å ha fått med meg om det var flere igjen på resepten for det hørte jeg ikke. Da jeg var kommet ut så møtte jeg ei av de andre som jobber der, hun spurte om det hadde gått greit å jeg sa som sant var at jeg hadde ikke fått med meg hva han som hadde ekspedert meg hadde sakt for han pratet så lavt. Hun sa da at jeg skulle få hjelp av henne, så gikk vi inn på ett kunde rom som de har så jeg fikk spurt om det jeg lurte på sånn skal det jo ikke være når kunden sier at du må prate høyere så jeg hører hva du sier. Jeg kan hente nye ladninger fram til desember dette året, skal ikke de som jobber på apotek eller andre butikker hjelpe kunden ikke forvirre.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

13 kommentarer
    1. Klart de skal hjelpe.
      Jeg har ikke hatt problemer med apoteket men det nye legesenteret. Medisiner jeg vanligvis bare bestiller på e-resept sier de nå at det er oppmøteplikt på. Rart. Aldri vært det før. Åsså nå som de ønsker at vi holder oss hjemme….
      Jaja, det ordner seg som regel.

      1. Ja men får du en time hos legen å ikke er syk, så gå dit så du får medisinene dine. Mitt problem på apoteket var at jeg ikke hørte hva personen sa.

      2. Ja du må bare bestille en time så du får medisinene dine, er du ikke syk så kan du bare møte opp.

        Det som var mitt problem var at jeg ikke hørte hva personen sa, har nedsatt hørsel.

    2. God morgen – skjønner deg. opplevd akkurat det samme! De kan være litt arrogante! Jeg sier også i ifra og det mumles..Ikke bra! Klem fra meg..

    3. Kjenner til det problemet. Møtte det samme, en fyr med munnbind. Jeg sa at jeg hørte veldig dårlig og han pekte hva jeg skulle gjøre. Det gikk bra, men da jeg skulle ta testen fikk jeg med meg min bedre halvdel og sa at jeg måtte ha tolken med. Det gikk bra. Jeg bruker å sjekke HelseNorge hvor mange ganger det er igjen på resepten. Grei løsning det.
      Var innom apoteket selv på mandag men ingen der inne brukte munnbind. Men helt klart er vi mange som plages av det.
      Ha en fin dag. Klem til deg fra meg.

      1. Jeg skulle ønske at jeg hadde med meg noen i går, godt at hun andre kom på jobb å kunne hjelpe meg.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

      1. Ja jeg var kjempe glad da jeg møtte henne og at hun skulle på jobb, for hun er så enkel å prate med for hun snakker høyere og tydelig slik at jeg får det med meg.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    4. Jeg har også dårlig hørsel, og med munnbind blir det et håpløst prosjekt å høre. Jeg kan gå inn på helsenorge, og se hvor mange ganger jeg har igjen på resepten. Ønsker deg en fortsatt fin kveld.

      1. Er ikke enkelt å kunne prate med noen når du verken ser eller hører hva den personen du prater sier grunnet munnbindet.

        Ja jeg fikk også greie på det i dag i en kommentar.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Alle reseptene sine ligger på mineresepter.no. Du logger inn med bankID. Ikke gjør ting så vanskelig for deg selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg