Gruer meg til i morgen.

 

 

 

 

Lurer på hvordan natten blir, for i morgen skal jeg til tannlegen som er min store skrekk. Veit hva jeg skal gjøre hos tannlegen, jeg skal fjerne en midlertidig plombe og få satt inn en permanent plombe. Det betyr at jeg må bore og det gjør jo vond så da får jeg en bedøvelse så det går smertefritt så er det vondt og sette en sprøyte og det gjør jo vondt det også.

 

Det som da blir det verste er og klare regningen etterpå, for jeg har vist falt ut av det med gratis tannbehandling på grunn av den sykdommen jeg har som heter sjøgreenssyndrom som ødelegger tennene mine emaljen på tennene. Den gjør at jeg blir veldig tørr i munnen og jeg får syreangrep på tennene mine og da blir de dårligere og de knekker som sprøtt flatbrød  og tåler ingen ting, kan ikke spise et knekke brød uten at en eller annen tann knekker.

 

Da er det godt at jeg har en tannlege som er så koselig, jeg kan snakke med henne om alt jeg er redd for når jeg er hos henne. Og min store skrekk er at det skal gjøre vondt i munnen, for det er et redskap vi har på kroppen som vi bruker flere ganger om dagen for vi må jo bruke munnen til å få i oss mat og mat må vi ha for å kunne overleve. Og dere veit jo at vann er noe vi trenger for og fungere, den skal jo også igjennom munnen for å få det i oss.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

VI SNAKKES FOLKENS!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg