God morgen i vinterland.

 

 

 

God morgen og vinteren er kommet det syntes jeg var på tide, deilig og hvit og lyst ute det syntes jeg hører vinteren til – 6 grader å snø vær her akkurat nå. Er jo siste dagen i november så det var jammen meg på tide, her er  den elektriske ovnen på og har fått det opp i 14 pluss inne så jeg skal ikke klage det var ikke mer enn 8 da jeg sto opp så nå er det nesten varmt. Er så dyrt å fyre med strøm men hva skal man gjør nå jeg ikke har noen annen varmekilde enn strøm, kunne jo ikke bare hatt de 8 gradene for at man ikke har råd til å bruke strømmen.

 

En ting er jo bra at den nye regjeringa tok til vettet og lot oss uføretrygdete få ha fribeløpet slik at vi kan tjene noen kroner ekstra, og slik ble det hvis jeg forsto det riktig i går kveld er jo ikke sikker. Men da blir det vel slik som vi har hatt det at vi kan tjene opp til en vis sum i året uten å bli trukket i trygda, er det riktig så blir jeg glad for da kan jeg tjene de kronene jeg gjør på bloggen nå uten at trygden blir lavere fra første krone deilig er det.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

2 kommentarer
    1. Ja det er bra at de tok til vettet og lar det være med flere kutt til uføre som tjener litt ekstra ved siden av trygden. Huff, den strømmen er dyr, og det er den her også. Vi har ved og ovn. Men får passe på å vaske klær når prisen er lavest. Ha middag tidligere enn vanlig. Vaske klær annen hver uke. Dusje en gang i uka. Ingen problem. Men har jeg bodd alene har det aldri gått med pensjonen. Kommunen skal øke prisen på vann/avløp så det blir skyhøyt. Vinter her også og akkurat nå er det – 12. Ha en fin kveld. Klem til deg fra meg.

      1. Ja det er jammen bra at de tok til vettet for det jeg tjener på bloggen er jo for noen små penger men for meg så hjelper det mye, og skulle de ha kuttet halvparten av det jeg på bloggen av på trygda så hadde det blitt trangere enn det er nå på økonomisk plan. Jeg har ikke vedfyring i leiligheten så her går det i strømfyring. Klesvask kan jeg ta når jeg vil for det går på fellesstrømmen så det tenker jeg ikke på, dusjing det tar jeg en gang i uka eller så kan jeg gå i svømmehallen og betale ti kroner for å dusje så lenge jeg vil.

        Vinteren er her -12 grader nå og 16 grader inne og får det ikke varmere i kveld.

        Ønsker deg en kjempefin kveld nå skal jeg se på finaleuke start på farmen snart.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg