Fy så mye smitte det er igjen.

 

 

 

Ja nå er vi inn i en ny smittebølge her i byen er det flere enn det noen gang har vært, det ble i går registrert 32 ny smittede og så mange har vi aldri hatt under hele corona perioden som vi er i. Så jeg kan jo bare si at denne pandemien er ikke over, og lurer på om det noen gang kommer til å bli bra igjen. Jeg syntes vi åpnet for tidlig hele samfunnet, men sånn er det vel bare, en ting lurer jeg på og det er hvor kan man gå for å slippe å bli smittet. En ting er sikkert at ingen ting er trygt så lenge denne covid19 flyr rundt oss, den er pokker meg mer hissig en en veps om dagen ingen er trygge noen steder.

 

Og nå som det nærmer seg med stormskritt til influensa tid og forkjølelses tid så veit en snart ikke hva som er hva, eller hva en skal gjøre for å holde seg på den sikre siden men det er vel slik denne verden er blitt at man må i karantene bare en blir forkjøla haha.

 

Nei nå skal jeg gå en tur i skog og mark snart for den er i alle fall ikke smittefarlig enn så lenge, men det er vel ikke så lenge til det heller.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

6 kommentarer
    1. Mange elever som er smittet her i byen. Blant annet tre videregående skoler. De åpnet opp for tidlig. Influensavaksine får man i oktober. Tok i fjor og tar i år også.
      Fikk med meg fotballkampen i går, kjempekamp var det. Neste de møter er Tyrkia. Spent på den kampen. Hvem hadde trodd at jeg skulle se på fotballkamp og brøle mål!!! haha Ikke jeg altså, men det skjedde.

      Var i byen i går og traska rundt i 1 1/2 time. Måtte innom kjøpesentret på do, og nå kosta det 10 kr for å benytte toalettet! Lettere sjokkert jeg. Var gratis der før. Ha en fin dag, og klem til deg fra meg.

      1. Det er mange skole elever og barnehagebarn her men også mye blant den voksne befolkningen også. Ja de åpnet opp altfor tidlig syntes jeg da, men det er min mening. Ja den vaksinen tar jeg også tok i fjor og gjør det i år også, bedre å være på den sikre siden tenker jeg da.

        Ja det ble en del jubel på meg også i går kveld. Spent på neste kamp mot Tyrkia håper de vinner den også, det hadde jo vært gøy.

        Kostet det virkelig ti kroner for å gå på do inne på kjøpesentret hvorfor det da, har det alltid vært gratis så skal det da være det da. Fikk du noe svar på hvorfor det skulle ha betalt eller var det ingen vakt der, helt på tryne da å måtte betale for det.

        Ønsker deg en kjempe fin dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Folk må lære seg å holde avstand, ikke begynne kysse, klemme og kline fordi de har fått en vaksine som ikke hjelper mot å bli smittet, ikke hjelper mot å smitte videre, ikke hjelper mot å bli syk og ikke gir flokkimmunitet. Ikke hjelpemotor annet enn masse mer penger i kassa til de som har masse penger i kassa fra før. Det beste er også å prate med folk utendørs, for prater man med noen innendørs så risikerer man bli arrestert, fengslet og satt fotlenke på, hvis noen har bittelitt snufs, føles slik ihvertfall etter noen dager innestengt.

      1. Ja men jeg ser bare ett menneske hjemme hos henne, ellers så ser jeg bare en person i speilet om morgenen og jeg smitter ikke meg selv får en håpe. Jeg er fullvaksinert og kysser ikke på noen, tror det har med at de åpnet skolene på grønt og lot smitten få fritt spillerom i alle klasse trinn. Vaksinen er gratis for alle så de får da ikke ut en krone fra oss, men jeg veit ikke hvordan det er med produsentene Norge betaler nok en stor del for disse vaksinene. Så jeg holder da avstand både i butikken og hos venninnen min.

        Ja nå er det mange blindgjengere og super smittere rundt omkring i hele verden, ikke veit jeg har selv sittet i vente karantene men det var to dager fram til svaret kom og da var jeg ferdig. Men jeg satte meg frivillig i karantene fra jeg fikk beskjed om når jeg skulle ta testen, det ble fem dager ikke mer enn det.

        Ønsker deg en god dag videre.

        Klem fra meg til deg.

    3. Ja, en får se seg i speilet når skattepengene flyr avgårde til legemiddelindustrien. Triste greier, tar meg heller litt D og C vitaminer og sink. God knall!! Riktig fin kveld til deg Aud-Marit 🌹

      1. Ja der sa du noe de tar det jo av skattepengene vi betaler inn, jeg må pent ta sink og d vitaminer fast selv på sommeren har mangel på det.

        Ønsker deg også en riktig god kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg