Folk hamstrer i allefall her.

 

 

 

Da jeg gikk for å handle på KIWI på morgenen i dag var der klokken 07.30 og da var det skrantent med varer, i allefall i Hermetikk, knekkebrød, en del supper og mel, lurer på hva som er vitsen jeg da for hvis det blir krig her så smeller det bare en gang for det er en gal mann som sitter med hånden på den rød knappen. Trykker han på den så trenger ikke folk det de har hamstret for da blir vi alle utslettet, for han sitter jo klar med atomvåpnene sine. Det var kun igjen fem enkelt pakninger med husmann knekkebrød, jeg tok med tre av dem så da var det bare to igjen og jeg tok med meg pytt i panne og fiskekaker da har jeg nok. Jeg har batterier og lommelykt og har stormkjøkken og kokeutstyr til den og steke panne til den, lighter har jeg så ingen fare med meg tror jeg da.

 

Jeg ble også oppringt av venninnen min som ønsket at jeg skulle komme opp til henne, hun var så selskapssyk og hun trengte noe i butikken og jeg er ikke vanskelig å be selvfølgelig for jeg trengte noen og skravle med.

 

Så vi skravlet over en kopp kaffe eller to, var så kjempegodt å bare kunne si ting som jeg aldri har sakt til noen. Men jeg fikk faktisk snakket om en del av mine bekymringer, tanker og følelsene mine, hun fikk jo pratet om en del av sine også.

 

 

Da jeg gikk i butikken for å handle for henne så ringte ei som er fra Kongsberg hjelpa som min forvalter fra NAV kontaktet for meg, og vi skal møtes på onsdag for å legge en plan i allefall en liten plan som vi hadde å gå etter og så kan vi ta det som det kommer. Hun sa at de hadde myndighet til å bistå med å kunne skaffe meg psykolog og annen behandling innen psykiatrien, de er ett lavterskeltilbud og har ett slikt mestringssenter jeg veit ikke hva det går ut på men det finner jeg ut litt nærmere på onsdagen.

 

 

Nå sitter jeg å ser på rydderevolusjonen så jeg avslutter dette innlegget nå.

 

Lag dere en kjempefin kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

AUd-Marit.

2 kommentarer
    1. Du, så godt å lese at du kan få litt hjelp! Og så bra at du turte fortelle venninnen din litt om dine bekymringer! Jeg er stolt av deg! Er enig med deg i at det ikke er grunn til å hamstre, han der russeren er koko. Har du sjekket med Dyrebeskyttelsen eller lignende om du kan hjelpe, bare at de må støtte deg med utstyr pga situasjonen din? Eller at du kan dra innom senteret deres for stell av dyr der, som frivillig? Kanskje blir det helt feil for deg. Men jeg skjønner hva du skriver om at dyr er selskap og at du savner goingen din ❤ Håper kvelden blir bra, klem ❤

      1. Ja hun forteller meg om sine så da turte jeg og snakke om mine også. Ja han er jo en gal mann med for mye makt, nei det er ingen grunn til å hamstre.

        Nei jeg tar heller vare på hunden eller katten til naboer og bekjente, det er dyr jeg kjenner i allefall foreløpig men etter hvert kan jeg jo bli frivillig på ett slikt Dyrebeskyttelsen senter for dyr men ikke enda. Ja jeg savner han noe så inn i granskauen, jeg er liksom ikke hel uten han.

        Kvelden har vært fin den.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg