Fikk pakke i posten i dag.

 

 

 

Jeg fikk pakke i posten i dag fra en av mine lesere, jeg ble så glad at jeg holdt på og begynne å gråte men det er jo noe jeg gjør ofte men denne gangen var det av glede. Jeg har alltid sakt at nissen fins ikke min nisse er posten og i dag fikk jeg noe annet enn regninger i posten og det var så spennende at gud bedre meg. Kommer ingen bilder av hva det er før på julaften for pakkene skal ikke åpnes før på kvelden den 24 desember.

 

Ellers så har jeg bare tatt livet med ro i dag det er jo bare onsdag, ja det er onsdag 22 desember i dag og da er det noe som kalles drikkardagsnatta her i byen. Det er en tradisjon som har vært her i byen i mange år ja helt siden det var gruvedrift her i byen, vi har jo sølvgruver her i byen og kvelden den 22 desember så var det lønningsdag og siste dag på jobb før jul. Da gikk de over åsen med lønningsposen i lomma i allefall de som ikke konene hadde vært og hentet dem før mennene fikk fingrene i dem, for det var mange av dem som hadde vært under jorden i ukevis og skulle hjem og feire jul. Men mange av dem drakk på veien ned igjen fra jobben og ned til byen og det ble ett reelt sjøslag nede i byen med fyll og bråk, og det er det til dags dato hvert år 22 desember men de to siste årene så har det vært avlyst grunnet en pandemi som heter covid og den kjenner vi alle til og den har ødelagt mye på disse nesten to årene. Men det er godt det ikke er festligheter i år på en onsdag og arbeidsdag i morgen, men det er nok mange som har tatt seg juleferie alt så noen er nok ute å fester å koser seg med bål og noe godt i glasset oppe i skogen det er jo koselig da.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
      1. De nissene fikk jeg av min eldste sønn for to år siden, er jo bare så skjønne så de er oppe alt måtte bare.

        Gavene som kom til årets jul ligger under jule treet fram til julekvelden.

        Ønsker deg en kjempefin kveld/natt

        Klem fra meg til deg.

    1. Gratulerer med heder og ære i går, og kjekt at du fikk julegave i posten. Flotte de nissene dine, og de pynter opp i leiligheten din.
      I dag får jeg en travel dag, måkke snø og lage ostekake og ordne gjesterommet. Sånn blir det når en av ungene skal være hjemme i noen dager. Koselig det. Ønsker deg en riktig god jul og godt nyttår. Stor juleklem til deg fra meg.

      1. Ja jeg ble helt satt ut av den fine omtalen fra gryende ble veldig glad, ja det er veldig kjekt å få julegave i posten. De nissene syntes jeg var kjempefine og at jeg fikk det av sønnen min er veldig fint de pynter veldig oppi leiligheten min.

        Ja det er slik med jula at dagen før blir veldig travel, her er jeg ferdig med alt jeg skal tror jeg da. Kos med at ett av barna vil være hjemme med mor og far kos dere.

        Ønsker deg en kjempefin og god jul og ett fredfylt og godt nyttår.

        Juleklem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg