Fikk ikke legetime.

 

 

 

Ryggen er ikke noe bedre men det får jeg bare leve med, for jeg fikk ikke lege time for jeg fikk en nyse kule akkurat når de tok telefonen på legesenteret. Er ikke noe verre enn pollen allergien som gjorde at jeg nøys så fælt, men nei da det ble tolket som om jeg hadde noe annet farlig så jeg får bare leve med rygg helvete.

 

Vondt er det men det er jo bare å bite sammen tennene og gå slik til det går over, for pollen allergien gir seg ikke før vinteren kommer. Får vel time kanskje etter jeg er fullvaksinert som jeg er 23 juni, får nå håpe at ryggen er bedre før denne tiden for ellers blir jeg total galen er vel det de vil.

 

Nå er det godt det er helg for det har vært mye denne uken, jeg bare gleder meg som bare det til jeg får første dose av vaksinen. Da etter fjorten dager kan man senke skuldrene litte gran, er slitsomt å bruke skuldrene som ørevarmere vondt er det også. Men jeg kan jo ikke slappe helt av, før dose 2 er satt da kan man slappe mye mer av og tenk å kunne gå på fotballkamp og konsert igjen gleder meg.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

14 kommentarer
    1. Ja, nå kan du snart senke skuldrene bittelitt. Blir deilig for deg. Hører andre med allergi sliter også – folk dømmer dem i butikken og overalt. Det er forskjell på allergi og korona for å si det sånn! Klem og fin kveld…

      1. Ja nå kan jeg snart senke skuldrene, for det er slitsomt og bruke skuldrene som ørevarmere i over ett år nå haha. Ja det er nesten så en er redd for å gå i butikken for man kan jo nyse og hoste når man har pollen allergi eller man gjør det, jeg hadde til og med en negativ korona test som bevis på at jeg ikke har den slags da jeg bestilte legetime men å tro meg det gjorde de ikke.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. God morgen
      Så ille at legen ikke kunne gi deg time. Du kunne i det minste fått tilbud om en telefon- eller videokonsultasjon… De fleste har jo begynt med det nå. Det har fungert godt for meg.
      Ønsker deg god bedring med ryggen. Jeg vil ikke virke påtrengende, men som “ryggkroniker” er mitt beste råd: Finn en kort runde i skogen der du kan gå I ulendt terreng mye av veien. – og ta gjerne litt smertestillende før turen, slik at ryggmusklene blir litt avslappede. Da bruker du dem riktigere.
      Krysser fingrene for at det blir bedre nå når stadig flere blir fullvaksinerte. Jeg får dose to 8. juni 🙂

      1. De har jo telefon som jeg får pratet med legen men det er jo litt vanskelig å undersøke en rygg over en telefon og på grunn av dårlig hørsel så svarer jeg feil på ting jeg ikke hører så telefon har jeg stort sett til å ta bilder og skrive melding og ringer en sjelden gang.

        Tusen takk for tipset er stort sett ulent terreng der jeg går det er bare veien bort til turområdet som er asfalt vei.

        Jeg også håper det blir litt lettere og mye bedre når mange nok er fullvaksinert.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. God morgen fine du. Synes det er uhørt at du ikke fikk legetime. Har ikke dere sånn e- konsultasjon på legekontoret sin nettside? Man skriver det som feiler en, og legen selv setter opp time? Man betaler vanlig legetime via nettbank. Vi har en slik ordning nå som det er corona. Når man har pollenallergi er det jo det og ikke noe annet. Synes det er horribelt gjort mot deg. Mange tyr jo også til legevakten. Skal jo ikke gå til langt utover sommeren før man får sjekket ryggen.
      Klem til deg fra meg.

      1. Nei legen kontoret her har ikke det så vit jeg veit, da jeg våknet i dag tidlig så var det bite litt bedre enn det var i går men smertene var der bare litt bedre.

        Er jo ikke annet enn pollen allergi for korona testen min var negativ fikk svar på den dagen før jeg ringte legen.

        Jo må nok bare holde ut til det går over.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Ja der var og er veldig kjedelig.

        Det var verre, våknet i dag og da var det bitte litt bedre.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Nei riktig er det ikke men slik er det, hadde til og med en negativ korona test og vise til men nei da time fikk jeg ikke.

        Tusen takk, det skal nok gå fint var jo bitte litt bedre når jeg våknet i dag men nå er det helt forferdelig igjen.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Jeg ser du skriver at du har dårlig hørsel. Så jeg lurer på om du ikke har høreapparat? Jeg har det selv, og det er jeg så glad for.
      Så om du ikke har det, så anbefaler jeg virkelig at du ber legen din bestille time på hørselsentralen til deg. Det er dessverre ganske lang ventetid på mange hørselsentraler.
      Høreapparat er gratis, og nå er det også kommet høreapparat som kan lades, så du slipper utgiften til batteri.
      Høreapparatene mine er koblet opp mot telefonen min, så nå får jeg lyden rett i øret, og det er jo enda bedre

      1. Jeg har høreapparat de er ikke koblet opp mot telefonen, har også masse batterier som jeg fikk gratis har hatt de i tre år nå de jeg har nå. Har brukt høreapparat siden jeg var bitte liten, medfødt hørselsfeil så jeg har levd med dårlig hørsel hele livet. Leser på munnen å det er litt vanskelig på telefonen haha, men går bra ellers i livet utenom nå som folk går med munnbind men det skal vi ikke resten av livet.

        Ønsker deg en kjempefin søndag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg