Ett uhell kommer aldri alene.

 

 

 

Dette innlegget handler kun om meg og hva som skjedde i dag, håper ingen tar det som noe annet enn det.

 

Frokosten startet med ett knekkebrød med ost, det ble litt mer enn det for det var en del av en tann som ble med i den frokosten. Og da tenkte jeg faen heller men men sånt skjer, det er vondt som pokker når en tann ryker på den måten. Var jo ikke nok med det til middagen så gikk det en del av en annen tann så det er veldig vondt både oppe og nede på samme side, det var faktisk to jeksler som røyk på under ett døgn.

 

Jeg går ikke til tannlegen før det blir mulighet til det, for det som gjør vondest i denne situasjonen er jo regningen hos tannlegen. Den er vondere enn å knekke to tenner så det får vente, og tannlege skrekken er verre for jeg har jo fullstendig angst når jeg veit at jeg skal til tannlegen så det er bare å glemme det foreløpig.

 

Dette er mine tanker når det gjelder tenner og tannlege ikke noe annet enn det, og litt om tannlege skrekken min. Tenner sitter i munnen som er en del av kroppen men det er ikke tennene som er inni den munnen, det burde regjeringen gjøre noe med snart men det kommer aldri til å skje så det kan vi vanlige folk bare glemme.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

6 kommentarer
    1. Så kjedelig! Forstår hvordan du tenker og prioriterer. Skulle ønske jeg hadde gode tips som kunne hjulpet mot tannlegeskrekken, men er heldig og plages ikke med det selv, så har dessverre ingen tips. Er enig at tennene godt kunne vært dekket på samme måte som resten av kroppen! Masse god bedring! ❤ God klem ❤

      1. Ja det er veldig kjedelig men nå er den verste smerten borte, så nå kan jeg leve med det og det er godt. Ja her er det andre ting som må prioriteres først. Den tannlegeskrekken har jeg hatt siden første klasse på barneskolen og møte med skoletannlegen den gangen, hun skremte livet av meg i 1977 og sitter i enda. Ja det skulle vært slik men kommer det til å skje, det tror ikke jeg.

        Ønsker deg en riktig god kveld og natt.

        Klem fra meg til deg.

    2. Anbefaler deg å sende mail til alle tannlegen i nærheten av deg. Forklar situasjonen og de aller fleste går med på en nedbetalingsplan – Det er uansett verdt å prøve for tannverken vil aldri går helt bort før det er fikset. Går man for lenge med det kan det også bli infeksjon som er enda verre. Hopp i det å skriv noen mail, du kan være heldig å få en ordning som funker. Opplys om at du har tannlegeskrekk, de aller fleste tannlegen håndterer det bra i dag.

      1. Jeg skrev 4 tannleger i dag og fikk til svar av to av dem at de ikke kunne gi avbetalingsplaner venter svar fra de to siste og den ene av dem veit jeg at de ikke gir avbetalingsplaner for det har de brent seg på før.

        Jeg får da bare vente hvis den siste svarer det samme som de andre, jeg har gjort det mange ganger før det å vente så det går nok bra det.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Hei 🙂

      Full forståelse for tannlegeskrekk, men du var jo his tannlege før jul!? Og da gikk det jo noenlunde greit?! 😊

      1. Ja jeg var hos tannlegen i oktober eller november. Ja det har alltid gått bra når jeg er ferdig, men ikke før jeg skal ditt det er da angsten og tannlegeskrekken kommer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg