Da er dagens tur unnagjort.

 

 

 

 

Ja så var dagens tur unnagjort og det var litt små kaldt i dag men hva gjør vel det når solen skinner, å så når jeg ser slike vakre blomster som kommer opp blant dødt gress fra i fjor ja det er fint. Slik er jo våren ja som det heter i sangen nu livnar det i lunnar og lauvas det i eng eller noe slikt, husker ikke teksten men dette var noe av det husker ikke rekkefølgen men det går vel greit får jeg håpe.

 

I dag ble det med en lang tur orket ikke å sitte ned for det ble for kaldt, men jeg gikk bare rundt og tittet for det var best å være i bevegelse. Godt at det har vært en del festing rundt omkring for det blir jo en del flasker som ligger igjen etter dem, og det blir det en del av ble fire bæreposer i dag så jeg er fornøyd med det. Har ikke pantet dem enda for jeg har planer om å spare dem til en annen anledning, jeg har planer om å pante dem til uka når det blir litt mer sånn at jeg kan bruke dem til mat ja rett og slett leve av det en stund sånn at jeg kan spare det jeg får av trygda mi en gang i uka.

 

Er en fin måte å få spart opp en buffer sånn at jeg aldri kommer i det uføret å ikke ha råd til å leve bare eksistere, slik som det har vært i mange år det er en stund til jeg kan leve av flaskepengene men hvis jeg samler iherdig denne våren og sommeren så kan jeg starte med å leve av det fra høsten og utover vinteren.

 

Nå skal jeg til med å skrive handlelisten til ukehandelen som jeg skal gjøre i morgen, er ikke så mye jeg skal ha så det skal gå greit for å si det på en annen måte jeg skal ikke ha noe som tipper matbudsjettet på 300 kroner denne uken da mener jeg kun spiselige varer ikke noe annet.

 

Så skal jeg vaske klær for det trengs nå, ellers så skal jeg ikke gjøre så mye annet.

 

Lag dere en fin dag og ettermiddag.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Synd at det var småkaldt i dag, men du badet jo i vannet i går! Kommer nok varmere dager skal du se. Fint bilde av hvitveisen. Våren er ei fin tid. Tenker at du finner flere flasker når mai måneden starter og russen samles for å feste. Mange bare slenger i fra seg. Her i huset gikk det en bærepose flasker til 8 kl som samlet inn for skoletur de tar når de går i 10 klasse. Ha en fin søndag. Klem til deg fra meg.

      1. Vannet var ikke kaldt men det var det i lufttemperatur var det kaldt, ja det kommer varmere dager nå er det varmt ute igjen men klokken 09.00 var det ikke det. Ja jeg syntes de sto så fint der og da måtte det tas bilde av dem og de passet så fint til dette innlegget, det blir nok mye tomflasker utover russen har startet her i byen så smått i allefall. Her i byen skal det også være jazzfestival i starten av juli, da er det mye flasker å finne da også det er de 4 dagene som jeg pleier å finne mest av alt.

        Så koselig og kunne hjelpe barnebarnet med å samle tomflasker da så det blir skoletur i tiende klasse.

        Ønsker deg en kjempefin søndag ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Det blir nok mye flasker å pante utover nå i helgene og med helligdagene i mai foran oss. Samtidig gjør du jo nye nyttig med å rydde opp i naturen. 😊👍🏻
      Her er det også begynt å skye over og det har meldt dårligere vær til uka. Ønsker deg en fin søndag!🤗

      1. Ja det blir mye nå utover håper jeg, har jo den fine jazzen som er her i starten av juli da pleier jeg og finne veldig mye. Pleier å være mye hver dag nå på våren og sommeren, så ja kan finne veldig mye som jeg kan pante etter hvert. Gjør jo en nyttig tin på samme tid rydder i naturen og tjener penger på det på samme tid.

        Her gikk det motsatt vei skyene ble borte og solen kom fram for fullt, nå er det varmt som bare det det er jo deilig nå er det godt tørkevær ute ja tørke klær i.

        Ønsker deg en kjempefin søndags ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg