Au faen.

 

 

 

Au ja det kan en si der røyk en tann den knakk i flere deler, vondt som ett helvete men det får en bare leve med. For å gå til tannlegen nå blir uaktuelt for det første corona å for det andre så klarer jeg ikke grunnet tannlege skrekk, å så har det med økonomi å gjøre må spare først for det er jo så sykt dyrt å gå til tannlegen.

 

For munn og hode teller ikke under frikort og heller ikke kroppen skulle en tro, så da kan det ta en tid før en kan gå til tannlege.

 

Skulle jo tro at en tann skulle tåle en skive med kneip brød med ost på, men nei da der sitter jeg igjen med en halv tann ja ja det er jo to år siden jeg var hos tannlegen å lenger det blir spør du meg.

 

Takk for at du tok deg tid til å stikke innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

8 kommentarer
    1. Tannlegeskrekk hadde jeg i mange,mange år. Så mista jeg to tenner og ringte tannlegen og ba om hjelp fordi skrekken gjorde at jeg nesten ikke visste om jeg kom meg dit. Kom meg dit og møtte fantastiske folk, og i dag har jeg ikke tannlegeskrekk lenger. Ja det er dyrt, og det eneste som hjelper er at man kan få et overslag over hva det vil koste og betale avdrag. Jeg har periodontitt og får noe reduksjon i prisen. Vet av folk som har tatt opp lån for og få fikset tanngarden. Ikke noe kjekt og gå med vondt i munnen. Tannleger tar smiittevern på alvor. Føler meg godt ivaretatt. Klem til deg fra meg.

      1. Jeg har hatt tannlegeskrekk hele livet, nei jeg får bare vente å se hvordan det går utover er ikke vondt nå så det går bra. Her vil ikke tannlegen gi nedbetalingsavtaler for det de har brent seg på det.

        Ønsker deg en kjempefin dag .

        Klem fra meg til deg.

        1. Hadde tannlegeskrekk hele livet. Nå tar de i allefall hensyn og hjelper i stedet. Så lenge det går bra og at det ikke vises når du smiler så får man bare avvente. Synd at det ikke er nedbetalingsplan lenger, for det er nok mange som lar være og betale de avdragene.
          Skal snart på butikken må ha diverse og så rett hjem. Ha en fin dag du også. Klem til deg fra meg.

          1. det er langt bak så det syns ikke når jeg smiler. Ja det er synd at de ikke har slike nedbetalingsplaner lenger, noen ødelegger for alle men de måtte bare avvikle det grunnet dem.

            I dag skal jeg ikke så mye burde vært å tittet på bursdagsgave til minsten min for han har bursdag på søndag, men får vel vente med det er ikke motivert til å gå rundt på kjøpesenteret nå i disse tider.

            Klem fra meg til deg.

        2. Å gå til tannlege er altfor dyrt! Det burde vært egenandel/frikort der på samme måte som hos legen. Det er jo ikke sånn at alle har dårlig tannhelse fordi de ikke pusser tenna. Jeg syns også at det skaper et skille mellom folk. Har du dårlig råd og dårlige tenner må du kanskje bare gå rundt med det sånn, ikke alltid like pent, mens folk med god økonomi ikke trenger å bekymre seg over det. Lykke til! Håper ikke tanna di er altfor synlig. 😊 Vet hvordan det er

          1. Nei den er ikke synlig det er en jeksel, å det er en sykdom som går utover tennene men det får jeg ikke gjort noe med. Jeg har sjøgreenssyndrom som gjør at jeg ikke har nok veske i munnen og tørre slimhinner i munnen som går utover tennene.

            Jeg har i allefall pusset tenner to ganger om dagen, så det har ikke noe med dårlig tannpuss i allefall.

            Ja det er helt forferdelig dyrt.

    2. Hei igjen! Håper ikke du misforstod og trodde jeg hintet om at du ikke har pusset tenna altså 😊 Jeg er bare så irritert på at tannlegen ikke dekkes på samme måte som legebesøk. Vi kan da vel ikke noe for at vi har problemer med tenna, mer enn at vi kan ha problemer andre steder i kroppen. Jeg hadde gamle amalgamfyllinger som gjorde at tennene sprakk og knakk av. Ikke så veldig festlig når 2-3 av dem også lå så langt framme i munn at jeg bare måtte ta det. På samme måte har det også irritert meg at tennene til bikkja heller ikke dekkes av forsikringen. I perioder har jeg nesten ikke hatt penger til annet enn det mest nødvendige til meg og ungene pga tannlegeregninger. Bikkja har også hatt dårlige tenner. Har sikkert trukket tenner for 40000 til sammen. Kjedelig da at det er det eneste dyreforsikringen ikke dekker. Litt rotete dette her 😊 men det engasjerer meg.

      1. Ja det er så fullstendig på tryne at en nesten må ta opp lån for å ordne tennene sine, godt at den tanna er så langt bak som min er som er ødelagt.

        Nei da jeg misforsto ikke, ville bare forklare at det er sykdommen som gjør det.

        Jeg fikk hjelp med de amalgamfyllingene jeg hadde det var bare tre fyllinger jeg hadde å de var på en jeksler, godt det ikke er synlig.

        Men det er da helt forferdelig at du har det slik, jeg veit hvordan det er å ha dårlig med penger.

        Ønsker deg en riktig god kveld.

        Klem fra meg til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg