Jeg er vist bare dum….

 

Jeg er vist dum som syntes det er et kjøpe eldorado og gave hysteri nå i jule måneden noe som jeg helt fra bunden av hjerte at det er vel ikke det julen i bunn og grunn handler om, men alle har vel sine måter å feire julen jeg for min del skal være alene for første gang i mitt liv og det er noe jeg gruer meg til.

 

Og jeg veit at det er ingen som kommer til å bry seg om at jeg skal sitte hjemme for meg selv, men jeg sier ikke dette med handlehysteri for at noen skal føle seg truffet og krenket det var jo noen som tok seg nær av innlegget jeg avlyser julen det er jo bare en dato.

 

Det var jo hva jeg mener om julen på godt og vondt tenk heler på hva man egentlig feirer det er jo Jesus sin fødsel, og ikke hysterisk jule handel må ha ny julepynt hvert år.

 

Mitt høydepunkt i desember er håndball jentene våres enten Em eller Vm som det er i år.

3 kommentarer
    1. Jesus var ikke en gang født i desember. Guden Mitra ble angivelig født 25. desember.
      Jeg feirer at sola snur, enkelt og greit.
      Kjøper gaver, men her i familien har vi beskjeden jul. Ikke svindyre gaver og ikke fråtsing hele julen gjennom. Har ikke råd til alt det der, og det er neppe sunt å bare ete seg gjennom hele julen heller, sånn at man må på slankern etter nyttår. 🙂
      Og kanskje du skulle forsøke å endre innstillingen din litt og gjøre det hyggelig for deg selv og hunden? Det er bedre helsemessig med en positiv innstilling enn negativ deppegreie, selv om man er alene. Jeg vet om folk som VIL være alene i julen og som storkoser seg med litt god julemat, lys og nisser. Vær så snill; forsøk? 🙂

    2. Lær deg og nyt at det og feire julen alene, Gir en indre fred. Bort fra stress. Jeg feirer de fleste julene alene, for at jeg ønsker akkurat det. Jeg koser meg, nyter freden, uten stress. Kjenner kroppen roer seg helt ned.
      Ikke synes synd på deg selv. Gjør julen til din egen tradisjon. Det har jeg gjort. Og det er det beste jeg kunne ha gjort mot meg selv. Selvfølgelig er vi 2 ulike som personer. men tror nok , alle kan lære og feire jul alene, uten å synes synd på seg selv. det har noe med hvordan man tenker selv. det sitter i hodet.
      God Jul.

    3. Nei, du er slettes ikke dum som tenker slik, Aud Marit. Jeg skjønner deg. Og ekstra sårt for deg blir det jo med tanke på barna dine nettopp i julen.
      Håper du får en så fin jul som mulig likevel, og at du og hunden din kan kose dere sammen.
      Ellers så synes jeg at kommentaren ifra ingersform var fin. Mange klarer seg fint alene i julen, og klarer å sette pris på det. Men det er jo enklere sagt enn gjort.
      God jul til deg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg