Vi har mange valg her i livet, ikke alle er frivillige.

 

 

 

Alle tar selvstendige valg i livet, jeg har tatt mange de siste månedene.

 

Som det å slutte å røyke det var godt å bli kvitt den tjære pinnen, ikke smaker det godt og så er det helsebringende å slutte og penger å spare på det.

 

Jeg tenker mange ganger denne tanken trenger jeg det jeg vil kjøpe meg eller er det bare noe jeg vil ha, er det det siste så går jeg ut av den butikken igjen og ser om jeg virkelig trenger det og som oftest blir det aldri til at jeg har kommet til å behøve det så da blir det heler aldri handlet.

 

Jeg bruker mye av dagen på å gå tur alene, bruker min tid ute i vår herlige natur som er godt for kropp og sjel og det er gratis og jeg får ryddet opp i hodet litt i alle fall.

 

Men så har du de tingene du ikke velger da som arv og miljø, jeg som mange  andre har jo med seg en tung bagasje som jeg prøver å komme meg ut av selv om det er vanskelig mye å rydde i der ja.

 

Nei nå får jeg avslutte her så ingen feiltolker dette innlegget, eller jeg selv skriver meg langt ned i sørpa som jeg pleie.

 

Lag dere en kjempefin dag.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud – Marit.

4 kommentarer
    1. Man velger ikke sine foreldre eller sin arv. Det er jeg helt enig med deg i. Noen er født med litt tyngre håndbagasje enn andre. Noen har større utfordringer enn andre helt fra starten av. Vi kommer ikke til verden med de samme forutsetningene.
      Likevel kan vi ved våre valg påvirke vår egen hverdag og fremtid.
      Du har valgt å slutte å røyke. Det er et valg mange gjerne skulle tatt men ikke klarer eller lar være å velge fordi…. de tror de ikke kommer til å klare det. Du valgte å slutte. Et valg du kan være stolt av.
      Du kunne i dette innlegget velge å skrive deg “ned i sørpa” som du slev uttrykker det. Livet ditt har ikke vært enkelt. Du har nok å ta av hvis du virkelig skulle ønske å grave deg selv ned. Du valgte å stoppe innlegget fordi du så at det ikke gavnet deg.
      Du velger å bruke masse tid ute fordi du opplever at det gjør deg godt.
      Det er mange nok som sitter inne og har tusen dårlige unnskyldninger for hvorfor de ikke går ut. Du velger å ikke lete frem de unnskyldningene, men går i stedet ut.
      Du tar hver eneste dag en mengde valg som gjør hverdagen din bedre.
      Livet ditt er kanskje ikke fantastisk, men du velger å forsøke å gjøre det beste ut av det.

      1. Nei enkelt er det ikke og det har det aldri vært, men jeg har funnet ut at det å være mye ute på tur er en måte å få det bedre. Det å velge å slutte å røyke var ett valg jeg er stolt av, trodde ikke jeg skulle klare det men det gikk helt fint.

        Ja jeg valgte å avslutte innlegget der jeg gjorde, for ellers så hadde det blitt mye som kunne oppfattes som sutring selv om det er rene fakta.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Nei, ikke alt man kan velge i her i livet. En del kan vi styre, og gjør vi det får det andre konsekvenser enn hvis vi hadde gjort andre valg. Og noe kan vi ikke velge, som du sier. Jeg kjøper f eks ting jeg ikke TRENGER som du sier, men jeg har penger nå, og velger det sånn. Jeg har hatt årevis med studielån som jeg har betalt på. Jeg har ikke egen bolig. Velger det selv. Men har da penger til å kjøpe meg ting i stedet for. Jeg har nok vært mye heldig, hatt lite bagasje. Oppveksten god. Men jeg har også tatt noen lure valg opp gjennom, som har gitt meg det livet jeg har i dag. Som studier, og den jobben jeg har valgt 🙂

      1. Ja det kan være så mangt som gir konsekvenser, jeg er slik at jeg ikke kjøper ting jeg ikke trenger går heller utav butikken igjen for å tenke meg om. Unner alle som kan kjøpe ting de ønsker seg eller bare har lyst på. Jeg utdannet meg innen renhold tok fagbrev i det faget, fikk ikke jobbet mange årene før jeg måtte gå over på attføring og omskolere meg grunnet sykdom synd men sant. Tok grep sent men det blir litt bedre etter hvert, har en plan og den skal gjennomføres.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg