Tatt livet med ro, har samlet noen tomflasker men ikke så mye mer enn det.

 

 

 

Sommer og sol nå er det blitt sommerferie på nesten alle skoleelever, jeg har jo mer eller mindre evig ferie. Det er noe som jeg ikke ønsket selv men sykdom kan man ikke råde over selv om jeg hadde hatt veldig lyst til det, så da er det jo bare å gjøre det beste ut av hvordan situasjonen ble i 2004 sånn er det bare kan jo ikke bare sette seg til og ikke gjøre noen ting for da hadde jeg klikket for lenge siden.

 

Så over til dagen i dag har fortsatt måttet lade opp meg selv litt i dag også, men har gått noen lange turer i dag og plukket en del tomflasker ble litt ut av det ja en hel femtilapp så da kan jeg ikke klage for jeg fikk handlet inn litt til helgen så da er det bare å se fram til mandagen for da får jeg inn noen kroner og får handlet for uka.

 

Nei nok snakk om penger for det kommer ikke noe godt ut av det i kommentarfeltet hvis jeg skriver noe mer om det, har hatt en kjempegod fiskemiddag i da ja selvfisket fisk er bare helt nydelig for da veit jeg at fisken er blodfersk.

 

Nå skal jeg sitte og glo på tv en stund før jeg tar og går meg en tur.

 

Lag dere en kjempefin sommerkveld med eller uten regn og vind eller strålende sol.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Nydelige blomster!
      Jeg har testet å plukke tomflasker, men her jeg bor er folk for flinke til å ikke slenge de rundt omkring (noe som egentlig er en bra ting). At du må det er ikke bra, men du hjelper naturen – og du får noen kroner – så jeg tenker at sånn sett er det i alle fall noe bra som kommer ut av det. Selvfisket fisk – ja, jeg har fiskestang, men jeg har aldri sløyet en fisk så det blir til at jeg aldri bruker fiskestanga. Må høre om noen vil være med på fisketur og lære meg opp – takk for påminnelsen! 🙂

      1. Ja det er mye vakre blomster i bybilde her.

        Jeg tar det som en tur og på samme tid så finner jeg flasker som jeg plukker med meg, noen ganger er jeg også bare på tur for å lete etter flaskene er mest de siste. Jeg må faktisk for å ha nok til mat men det er mye flasker å finne her i byen så det er bra, ja jeg hjelper naturen og meg selv ved å plukke opp etter andre som ikke ser verdien av tomflaskene.

        Jeg må låne fiskestang for øyeblikket, må nok gå til innkjøp av min egen snart. Sløye fisk er jo noe av det enkleste syntes jeg, er jo bare å bruke kniven å sprette opp buken og renske fisken derfra. Men har du aldri gjort det før så er det lurt å ha med seg noen på den første fisketuren som kan lære deg de knepene som må ti, er i grunn enkelt når du har gjort det noen ganger. Sparer penger på å fiske selv for fisk i butikken er dyrt, så hadde jeg ikke fisket selv så hadde det blitt lite fiske middager på meg. Og bare hyggelig og minne deg på fisketur.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

        1. Fisker du i havet eller i innsjø? Og hvilke fisk fanger du mest av? Å spare penger er noe jeg syns er viktig. Jeg har et stort mål som vil koste en del penger, så å finne måter å både spare og få mer ut av de pengene jeg har er viktig for meg. Så hvorfor jeg bare har latt fiskestangen stå…vel, mangel på kunnskap er grunnen. Blir optimistisk når du sier det er enkelt å sløye fisk – da er det håp 🙂
          Ha en fin kveld du også! Klem fra meg til deg

          1. Har ikke noe hav i nærheten så jeg fisker i små og mellom store vann og i elva kan ikke kalle det innsjø heller det er vel mer tjern, det er mest ørret og abbor i de vannene som jeg fisker i fått mest ørret. Ja det er enkelt å sløye fisk når du har lært det, er litt sånn å sykle har du lært å sykle så kan du det så ja det er håp for alle.

            Ja spare der man spare kan fisk er dyrt men det er jo billigere når man fisker dem selv det er jo gratis, da sparer man en del på det jeg har ett mål eller rettere sakt drøm og det er å komme meg opp igjen til det stedet jeg vokste opp oppe i Vardø det er også dyrt å komme seg dit så det blir nok med drømmen.

            Ønsker deg en kjempefin dag.

            Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg