Tanker om meg selv som ikke er bra tanker.

 

 

 

 

 

Noen vil nok få noen ekstra grå hår, men det får være deres sak jeg har mange grå hår. Jeg har tenkt å skrive ett innlegg nå som får noen til å se rødt, for alle er verdt noe og det veit jeg jo det er ikke så enkelt å se det selv når det er helt mørkt i tankegangen.

 

Jeg føler meg fullstendig verdiløs selv om jeg veit det ikke er slik, så da veit dere alle at jeg veit at det ikke er slik. Uansett så sitter den tanken veldig godt i at jeg ikke er god nok, jeg bidrar jo ingen ting til samfunnet, ingen kan vel noe for at man ble syk slik at en ikke kunne jobbe mer i en alder av 36 år det var ingen drømmesituasjon sånn er det bare.

 

Så er det ensomheten som jeg veit jeg har en stor jobb for å tørre å bli litt mer i det sosiale å det er jeg veldig klar på , det blir en vanskelig og lang prosess som kan falle i vasken mange ganger før jeg kommer i mål. Har jo problemer med å tørre og reise med buss og tog, har rett og slett angst for det å da jeg kommer inn på buss eller tog så kommer angst for angsten. De som aldri har vært borti det veit ikke hvor jævlig det er når det står på, å det verste en sier til en som virkelig har det vanskelig å er inne i angsten er at du må jo bare ta deg sammen og gjøre det. Tror dere ikke at det er den eneste tingen en gjør hver eneste dag, jo det er at vi tar oss sammen slik at en kommer seg i butikken eller bare det å gå i postkassa kan være vanskelig nok da tar jeg meg sammen å går ut og henter posten i alle fall to ganger i uka.

 

Det eneste sosiale jeg har er å gå opp til venninnen min, tar en kaffe og skravler med henne og handler for henne det er nesten det eneste jeg har vært sosial den siste uka.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

20 kommentarer
    1. Gode tanker til deg! Håper og tror at du kan mestre litt mer etterhvert. Jeg kan ikke noe om det dessverre. Men hjelper det å trene litt. ? Ta små korte turer med en buss f.eks.

      God klem til deg i hvertfall….Og God natt og sov godt…

      1. Takk .

        Ja det hjelper å trene litt, ta korte turer jeg fikk beskjed at man skulle eksponere seg for det man fryktet. Ikke enkelt å gjøre det alene men jeg skal prøve når bussene begynner å gå igjen, nå streiker dem jo så det kan gå litt tid. Før så var storsenteret min store skrekk nå kan jeg i alle fall gå litt rundt der inne så det har blitt litt bedre, en buss er litt trangere enn på storsentret. Til helgen skulle jeg vært i konfirmasjonen til tante jenta mi i Trøndelag, men da hadde jeg måttet ta toget å det er ikke aktuelt men en dag så kommer jeg til å gjøre det også å komme meg til Trondheim og hilse på henne igjen.

        Ønsker deg en kjempe god natt og sov godt for det skal jeg gjøre snart.

        Kjempe varm klem fra meg til deg.

    2. Flott at du har kommet deg til sentret. Det er en begynnelse.
      Prøv frivilligsentralen som jeg nevnte en gang. Du kan jo ringe dit og snakke med leder der og forklar henne din situasjon.
      Det vet jeg blir gjort her i byen.
      Lykke til.

      1. Ja det er ett stort skritt i riktig retning.

        Ja det kan jeg gjøre eller stikke innom og få pratet med lederen veit ikke om det er en mann eller dame, har aldri vært der før.

        Takk for tipset.

        Ønsker deg en kjempe fin mandag.

        Klem fra meg til deg.

    3. Masse varme klemmer til deg.
      Husk å ikke gi opp om du ramler to skritt tilbake, bruk tid og prøv igjen.
      Vi er noen her som heier på deg vet du.

      1. Tusen takk.
        Det skal jeg for det er ikke enkelt så man må bruke tiden til hjelp, så blir det nok bra igjen i alle fall bedre.

        Ønsker deg en riktig god mandag.

        Klem fra meg til deg.

    4. Huff det er ikke bra.Følelsene er dine ,men håper at kan komme deg ut av det.Du er jo viktig for guttene dine.
      Forstår hvordan du har det og det må være forferdelig.
      Viktig å komme seg ut i frisk luft.Trenger ikke å fly på kjøpesenter o.l.
      Ta vare på vennskapet med din venninne.
      Du får ha en fin mandag.
      Klem fra mæ.

      1. Ja jeg veit at jeg er viktig for guttene og de er alt for meg, det veit dem også at de er.

        Jeg har vært på lang tur i dag for jeg måtte ut og vekk litt, sitter jeg inne så blir alt bare verre.

        Akkurat nå så ligger hun på sykehuset og der er det ikke lov å besøke henne, hun ringte meg på formiddagen så jeg fikk vite hvordan hun hadde det akkurat da. Hun får antibiotika intravenøst, så det var som jeg trodde.

        Ønsker deg en kjempefin mandagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Klem til deg, tenker på deg, her i nærheten (mekjarvik, brenner det veldig i et oljetransport, så vi får beskjed av kommunen å lukke vinduer og holde oss inne, svart røyksøle, himmelhøy❤️

      1. Takk.

        Jeg så det på nyhetene at det brant, må ha vært ekkelt å bo i nærheten av brann stedet grunnet eksplosjonsfaren.

        Klem fra meg til deg.

    6. Hei. Håper at det går fint med deg. Disse tankene er fæle. Husk at det er “bare” tanker. Hjernen din krøller det til for deg.
      Det er ikke “bare bare” – jeg vet det. Tror du ikke fastlegen kan hjelpe deg med noe råd evt. angstdempende. Det er uhyre vanskelig å komme seg over en slik kneik.

      Alt godt til deg fra meg. Tenker ofte på deg og bloggen din – synes det er trist at du skal ha det så vanskelig. Synes også det er bra at du kan bruke bloggen til å lufte disse tankene.

      Klem fra Lise

      1. Utenom takene så er det vel ganske bra. Ja disse tankene er helt grusomme når de kommer, å nå om dagen har de vært mer eller mindre hele tiden.

        Jeg veit at det bare er tanker, men de kverner hele tiden man blir så sliten av dem.

        Nei jeg veit ikke med den nye jeg har, han jeg hadde før ga meg noe som gjorde det verre Nosinan het den. Jeg får heller jobbe med det selv om det tar år og dag å komme seg igjennom kneika.

        Takk.

        Ja det er virkelig godt jeg har bloggen min som jeg kan lufte tankene mine for jeg har ingen å prate med om det, slik har det blitt bare.

        Ønsker deg en riktig god mandagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    7. Hei. Uff så leit at du har det så trasig. Husk du er verdigfull, ❤️ Ønsker deg alt godt. 😍❤️

      1. Takk for det.
        Jeg veit at jeg er verdifull i alle fall for guttene mine og venninna mi, men ellers så veit jeg ikke.

        Ønsker deg en fortreffelig mandagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    8. Hei igjen fra Lise. Var inne på felleskatalogen og sjekket Nosinan. Hørtes skummelt ut. (må vel finnes noe “lettere” enn det stoffet der. Uansett, bra hvis du klarer deg uten da. Du er i tøff dame, kjemper deg gjennom det. All ære til deg.

      Klem fra meg til deg og jeg håper du får en riktig god natt 🙂

      1. Det var det eneste han skrev ut til meg, tok en om kvelden og våknet om morgenen og følte at jeg hadde vært på en reel fyllefest. Noe jeg ikke hadde vært. Da vil jeg heller klare meg uten da får jeg heller gå å ha det vondt med meg selv istedenfor, ja kanskje det men jeg skal kjempe meg igjennom det uten medisiner for jeg får jo ingenting.

        Klem fra meg til deg ja natten blir nok bra den for jeg er trøtt som en strømpe.

    9. God morgen!
      Du virker til å være en dame som liker å være sosial når ting er litt tilrettelagt. Og – det virker som om det ville betydd mye for deg å kunne føle at du bidro med noe for noen. Frivillighetsentralen synes jeg høres ut som en bra ting! (Noen trenger kanskje støtte/ hjelp til å lage en middag til seg selv? Feks) Jeg håper så at du tar motet til deg og avtaler med en som jobber der at du kan komme og se, bli litt husvarm, og så bidra med noe. For jeg tror/vet at du kan bidra med MYE! Det leser jeg nemlig i bloggen din. Kjære deg, jeg håper virkelig du finner motet til å ta kontakt der, og til å ta små skritt mot å kunne dele det du kan. Varme tanker… Fra Larvik.

      1. Ja jeg må jobbe litt med det, for jeg går ikke på plasser jeg ikke kjenner til. Så det må jobbes mye med meg selv før jeg klarer å snakke med den eller de som jobber der, akkurat nå så klarer jeg det nok ikke slik det er i dag.

        Jeg skal prøve å ta meg selv i nakken og riste meg litt, hvor farlig kan det være.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg