Spre et rykte kan være vondt for den det gjeder, men det kan slå hardt tilbake til en selv.

 

 

 

 

 

Nå sitter jeg og gjør meg klar til og gå en morgentur, får håpe at det bare jeg og Elvis som er ute på den ruta. For jeg ønsker ikke at en person ser hvor jeg går hen, har en som følger etter meg over alt. Hvis han ikke gjør det hvordan kan han da ellers vite hvor jeg har vært når, hvordan kan jeg senere få spørsmål fra den personen om hva jeg gjorde der og hvem var det jeg sto og pratet med. En gang så spurte den personen hvordan jeg hadde blitt kjent med den jeg sto og pratet med, og om jeg viste at det var en av de rike her i byen.

Jeg svarte da at når vi to møtes med hundene våre så stopper vi og prater og lar hundene hilse på hverandre, da prater vi om vær og vind ikke noe annet det står ikke i pannen på folk hva de eier og hvor mye penger en har og heldigvis for det..

Den personen som holder på slik er en i min nærmeste slekt, sånn har det menneske holdt på siden vi flyttet hit i 2002 og jeg begynner nå å bli dritt lei den oppførselen. Å etter at min mor ble syk så fikk jeg mer innsikt i hvordan han holder på for han reiste jo opp og besøkte min mor da hun levde på sykehjemmet og fortalte hvordan jeg holdt på, for min mor fortalte alt det han hadde slengt ut av seg da jeg kom opp til henne.

Så nå har jeg holdt meg unna alt og alle så han ikke har noe og fortelle om meg på byen, som jeg får høre igjen senere av andre som ikke er sant en gang for det har jeg opplevd litt for mange ganger.

For det å sette ut et rykte som ikke har rot i virkeligheten burde man ikke gjøre, for det er bare den som ryktet handler om som veit sannheten. Så det slår jo hardt tilbake på den som har satt det ut i senere tid.

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

VI BLOGGES FOLKENS!!

2 kommentarer
    1. jeg prøver så godt jeg kan å stole på karma. Er helt forferdelig å bli utsatt for falske rykter. Og noen ganger har det vært så ekstremt at jeg har vurdert å politianmelde den som sprer ryktene. Men vil det egentlig hjelpe for noe?? leste at de fleste slike saker bare blir henlagt da politiet ikke har kapasitet til å ta seg av det.
      Men hva skal man gjøre da?? falske rykter kan faktisk ødelegge noens liv. Mange har tatt selvmord på grunn av falske rykter.

      1. Har ikke politianmeldt det, for jeg har lest det med dette at disse sakene blir henlagt så hva er da vitsen. Ja det er mange liv som blir ødelagt av falske rykter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg