Sludd og snø nesten i hele dag, har ikke sett en brøytebil i hele dag.

 

 

 

Ja med snøvær og sludd hadde det vært kjekt om de brøytet gangveiene og sideveiene også, har ikke sett en traktor med brøyte utstyr eller brøytebil i hele dag hørte en for noen minutter siden tror jeg da. Grunnen til at jeg sier kanskje er at jeg har på tv, og da er det mer enn en lyd da kan jeg høre feil.

 

Jeg trosset føret og gikk meg en passe lang tur, var også oppe hos venninnen min på kaffe og skravling. Var også oppe og handlet for henne, ta det helt med ro jeg fikk ikke en krone av henne for at jeg gikk og handlet for henne vil ikke utnytte noen vil bare hjelpe de som trenger min hjelp.

 

Middagen i dag besto av first prise fiskekaker 2 stykker stekte med en potet og litt grønnsaker, ble mett noen syntes vel det er lite men for meg er det nok lager ikke mer enn det for da blir alt spist og ingen rester.

 

Nå skal jeg se på tv og slappe av, ble dårlig med søvn i natt grunnet tannverk den er ikke bedre i dag. Har ett håp om at dette går over, for til tannlegen går jeg ikke, ja det høres vel dumt ut men prisene er altfor høye hos tannlegen så det kan jeg glemme.

 

Lag dere en kjempefin kveld.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud – Marit.

5 kommentarer
    1. Hei 💕 Huff jeg lider med deg når jeg leste om tannsmertene. Jeg og du er i samme båt; 4 av tennene mine har knekt rett av. Jeg har en sykdom som gjør tennene porøse, og nå i vinter har det resultert i at fire tenner har knekt nesten nede ved roten. Tannlegen sier at jeg må trekke røttene og deretter sette inn implantat, noe jeg ikke har mulighet til. Det føles grusomt å gå “tannløs”, spesielt siden flere av tennene er ganske langt fremme i munnen.
      Jeg forstår ikke at ikke tannhelse blir dekket, vi med dårlig råd har jo ingen mulighet til å ta vare på tennene våre med de tannlegepriser som finnes.
      Jeg vil ønske deg en fin kveld, håper smertene gir seg litt slik at du får sove ❤️

      Klem

      1. Jeg var og trakk tre røtter for 10 år siden og da hadde jeg ikke vært hos tannlegen siden det året jeg fylte 18 år, har også en sykdom som går utover tenner Sjøgrens syndrom tærer på tennene. Huff ja det er helt utrolig at tannhelse ikke dekkes på noen måte, tenner skulle man tro ikke hører til kroppen. Jeg forstår deg at det er grusomt når de er så langt framme i munnen, da er jeg litt heldigere for de to hos meg som er gått i filler er langt bak i munnen. Takk jeg ønsker deg og dine en kjempefin kveld og en riktig god natt, håper også at jeg får noen timers søvn i natt.

        Klem fra meg til deg og dine.

          1. Ja jeg har vært i kontakt med dem for noen år tilbake og jeg fikk ingen refusjon på tannbehandling.

            Ønsker deg en kjempefin dag.

            Klem fra meg til deg.

    2. Jeg regner med du har kutta røyken? Nikotin kan ikke prioriteres over mat og tannlege? I såfall er det jo noe du kan gjøre der. Mye penger spart ved å kutte røyk/snus!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg