Sånn nå er søndagen og så godt, er også ferdig med å gjøre klar til morgendagens handletur.

 

 

 

 

 

 

Har ikke gjort annet enn og slappe av i dag utenom at jeg gikk en tur på en times tid, og vasket litt klær så har jeg gjort minst mulig på mest mulig tid.

 

Og har skrevet handleliste til i morgen og regnet ut hva det vil koste, mangler jo alt i dag så det ble mye som jeg måtte ha og noe jeg måtte sløyfe faktisk hvis jeg skal holde budsjettet sånn er det bare. Noe har jeg tatt av de billigste tingene, og så har jeg skrevet opp noe som jeg kan se om de har i datovare disken for da får jeg det for halv pris det er noe jeg alltid gjør.  Er jo mye godt som jeg kan finne i den disken og de vognene som de har varer til nedsatt pris, tar ikke med ting jeg ikke trenger til uke menyen min  sånn er det en fin måte å spare penger og så slipper vi å kaste så mye mat. Jeg gjør det for å få fullverdig middag hver dag, men jeg hjelper også butikken for at de ikke behøver å kaste så mye mat. Jeg er ikke typen som kaster mat det syntes jeg er dumt at folk gjør, kjøper så mye at de ikke har oversikten over hva de har i kjøleskapet  og så kaster de den maten som er gått ut på dato. Det er ikke ødelagt selv om det er to dager over datoen, det er like godt etter er jo bare å lukte på og så er det bare å spise det hvis det ikke lukter surt da behøver ikke å kaste det før da.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Enig med det med dato. Drikker ikke melk, men bruker til havregrøt. Kjøpte med litt kort dato, så den er allerede gått ut for tre dager siden. Men like god pga står inne i kjøleskapet med konstant temperatur. Står den i døren varierer temperaturen for mye, og da kan den raskere bli dårlig. Så jeg oppbevarer kun varer som ikke raskt blir dårlig i døren, som hermetikk, brus/saft, olje, noe pålegg. Mye penger spart på å bruke maten en allerede har, samt redde måten på butikken. Vinn vinn for lommeboken og miljøet, klimaavtrykket blir veldig stort når vi kaster mat.
      Håper du får en fin kveld og en god uke, klem ❤

      1. Kjøper alltid datovarene i butikkene. Jeg tåler ikke melk og spiser ikke grøt, men så tar jeg det igjen ved å spise mye fisk og grønnsaker. Hermetikk har jeg en del av men det er hakkede tomater og bønner i tomatsaus og brus og saft kjøper jeg tre flasker annenhver måned brus med andre ord for saften har jeg i tre måneder. Jeg kaster utrolig lite mat, her brukes alt nesten jeg skreller ikke en gang potetene for jeg vil ikke kaste skrellet en gang.

        Alt bra i dag, så da blir vel uka fin også.

        Ønsker deg en kjempefin kveld og uke

        Klem fra meg til deg.

    2. Du har sikkert allerede vært på butikken. Jeg skal ikke i dag. Lønner seg å sjekke hva som er på tilbud og annet. Bruker å se i kjøledisken på varer som er nedsatt med 50%. Hender jeg finner mye bra mat.
      Fikk med meg Farmen i går, og Kjell tapte. Da er Rob på plass. Er spent på hvem Kjell har valgt til Storbonde det får vi vite på tirsdag. Stjernekamp ser jeg ikke på, den ligger inne på siden til NRK.
      Det går fremover med meg når jeg omsider fikk tak i medisinen. Lite medisiner på lager tydeligvis. Klem til deg fra meg.

      1. Ja det var jeg tidlig ferdig med jeg var hjemme igjen klokken 08.00, jeg sjekker de kjølediskene hver uke og i dag fant jeg 6 middager i den. Så da har jeg middag hele uken på lørdag så skal jeg og eldste sønnen ut og spise pizza på Peppes.

        Ja Kjell tapte tvekampen. Er ikke spennende i det hele tatt han kommer nok til å velge Grete som storbonde, han ble litt overrasket da han kom på torpet han Kjell for der møtte han jo han som tapte første kampen mot han Rob.

        Fint at du fikk tak i medisinene, ja de har problemer med å få tak i mine medisiner.

        Håper du har hatt en fin dag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg