sånn nå er dagens tur gjort, slitsomt men godt i dag.

 

Her er jeg kommet meg ned til byen og satte meg ned på en benk i parken, det gjorde jeg etter at jeg hadde vært innom en sportsbutikk å tittet på noen gode sko til å gå turer i. Ja de skoene jeg har nå har jeg hatt i tre år og er noe utslitt så jeg var innom å tittet på noen gode joggesko å gå tur i, men fy for noen priser det er på nye Hoka joggesko det er de beste for mine bein har ikke råd til det i år ser det ut til så jeg får bruke de jeg har selv om jeg får vondt i beina etter en stund. De er blitt skeive etter årenes løp men det får bare gå, jeg har ikke 2899 kroner til nye nå sånn er det bare.

 

 

Etter å ha sittet i parken så vendte jeg hjem igjen å da gikk jeg om Laagendalsmuseet, på vei dit så så jeg disse vakre hvitveisene det er de første jeg har sett i år så nå begynner det å nærme seg vår og sommer vakre ja det syntes jeg da. Nå er det faktisk bare å se fram til lysere og varmere dager, og at vi kanskje kan åpne litt opp her i landet så det hadde gått an og gå på uteservering og tatt en øl. Men det er nok lenge til enda, er jo ingen form for slik servering her i byen.

 

 

Og så hadde jeg kommet meg opp på Laagendalsmuseet det er som et bygdemuseum med mange gamle hus, dette er en gammel telegraf det er ett kjempe koselig og fint hus i tømmer. Nå så brukes det som en krambu når de har åpent om sommeren, de selger hjemmelaget gammeldagse drops og annet godt og leker de selger også egg fra hønene som går der oppe på tunet de er så gode.

 

 

Dette er en gammel kiosk som sto nede i byen i nærheten av kinoen også den gamle kinoen, tenk om kioskene hadde sett slik ut i dag. Denne kiosken kan jeg huske de hadde den beste softisen jeg har noen sinne spist, savner den stort og brusen var også lokal det samme med softisen.

 

 

Nei nå får jeg avslutte med å si at jeg er hjemme igjen, og hadde tenkt å stoppe nå før jeg skriver meg helt vekk.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

6 kommentarer
    1. Så koselig tur, og fine bilder 🤩 Det er deilig med vår 🌞 Jeg trenger også nye sko, de varer jo ikke evig når man bruker dem mye…..
      Ønsker deg en fortsatt fin dag 🌱

      1. Ja det var en kjemp koselig tur å det er veldig deilig at det er vår nå. Bruker de veldig mye og må nok bruke de skoene jeg har ett år eller to til før jeg får mulighet til å skaffe meg nye, sånn er det bare.

        Ønsker deg en kjempefin dag videre og ettermiddag/kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Nei spleis skal jeg ikke begi meg utpå noe mer, da blir jeg sett på som tigger og det vil jeg ikke. Er jo ikke det så da skal jeg la det være, får heller vente ett år eller to til jeg får råd til det selv.

        Jeg har ikke tenkt til å kjøpe høgskolen.

        Ønsker deg en god dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Himmel, de joggeskoene er svindyre. Det sies at de er gode å gå i, men likevel. Horribel pris. Jeg. kjøpte sko med demping og på salg. De er gode å gå i, og ikke helt slitt ennå. Sko har blitt veldig dyre og prisene har gått opp. Så i et annet innlegg at det var ei som hadde sko som skulle sende til deg. Da ordnet nå det seg.

      Flotte bilder i fra turen din. Våren kan jeg se langt etter for vinteren fant ut at han ikke var ferdig. Klem til deg fra meg.

      1. Ja de har blitt veldig dyre, ja det har ordnet seg så da trenger jeg ikke .

        Jo takk det var ikke så lang tur, for jeg måtte hjem og få festet sålene på skoa. Det var en fin tur og fikk tatt noen fine bilder der og da.

        Har sett at vinteren ikke er helt ferdig oppe hos dere, den kommer nok snart til dere også våren selv om den lar vente på seg.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg