Så trosset jeg min store frykt.

 

 

 

Ja i dag sto frykten min å lese i mine øyne, jeg trosset min største frykt ja jeg har stor respekt for det kontoret jeg måtte på i dag. Jeg måtte en tur på politikammeret i dag og det hadde jeg grudd meg veldig til, jeg må jo dit for å få ett slikt nasjonalt id kort det gikk jo greit selv om jeg følte meg litt vel dum og ubekvem. Men den dama som satt bak skranken var veldig hjelpsom og koselig, så det hjalp jo på det også. Så jeg får snart ett slikt tilsendt i posten det er det grønne nasjonale id kortet, det kan også brukes som reisebevis innenfor shengen og sveits. Jeg skal ikke reise noen steder så jeg bestilte ikke pass, men det er jo greit med det grønne id kortet da jeg måtte ha ett slikt kort eller pass for å identifisere meg i banken så jeg får beholde min bank id og min bankforbindelse sånn er det blitt nå. Alle må etter hvert levere id i banken så da er det lurt med førerkort, pass, nasjonalt id kort eller bankkort med bilde fra en annen bank enn den du står i for å identifisere deg har du ikke noen av alternativene så er det lurt å skaffe seg pass og nasjonalt id kort, for det er noen steder lang ventetid så bestill time så fort som mulig så du har det i god tid det samme gjelder hvis du skal ut å reise i sommer og passet er på tur til å gå ut så må du ha pass så da er det bedre å bestille så tidlig som mulig.

 

 

Lag dere en fin kveld.

 

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Er greit å ha, fikk mitt for en måneds tid siden. Og jeg tror ikke damen i skranken så noe anderledes på deg enn de andre som var innom, du er jo tross alt kun ei dame som trengte å fornye kortet sitt. Hvert fall det hun så, og slik jeg og mange med meg sikkert ser deg ❤ En dame ute på tur for å gjøre ærend eller gå seg en tur, slik vi også er på vei en plass. Vi er vår egen verste fiende, og vi tenker ikke automatisk dårlig om andre selv om vi er raske med å gjøre nettopp det med oss selv. Håper kvelden er god, klem ❤

      1. Jeg har aldri hatt ett slikt nasjonalt id kort, så jeg skulle ha det for første gang. Jeg er rett og slett ubekvem når jeg går på politikammeret, jo hun damen bak skranken kjenner meg og jeg henne fra før vi har spilt i korps sammen for noen år siden. Hun spurte om jeg var nervøs, da svarte jeg ja.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Nå ble jeg glad for at du gjennomførte din største frykt. Har ikke akkurat frykt for å fornye passet, men er bare litt engstelig for hvordan man går fram. Men tar ørene med meg. (gubben) så går det bra. Tenker som så at jeg ikke får med hva personen bak skranken sier.. Du vet jo hvordan det er for oss som hører dårlig.
      Var i banken i går, og det er fikset. Det var mange som var i samme ærend som vi. Men i byen krydde det av turister og fortauene var glatte. Var bare godt og bli ferdig og dra hjem like etterpå. Lag deg en fin lørdag. Klem til deg fra meg.

      1. Jeg hadde ikke frykt for å få ordnet selve id kortet men det å gå på politikammeret og om jeg fikk med meg det de sa de som jeg måtte prate med, men det gikk jo fint det med framgangsmåten og hun jeg pratet med pratet veldig tydelig. Jeg får ikke gått i banken før jeg har fått id kortet i posten og så må jeg bestille time i banken. Huff ja det er farlig glatt ute om dagen her også, er jo så dårlig stødd her.

        Jeg har hatt en kjempefin dag sett på sport på tv både vintersport og håndball.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg