Så har nok en dag blitt til kveld, har ikke hatt så mye fornuftig og komme med i dag.

 

 

 

Dette er ett bilde fra arkivet.

 

I dag sto jeg tidlig opp og gikk i butikken, og i dag så var det å gå rett i 50% kassa og kjøledisken og se hva de hadde i den fant karbonader så da var det bare å finne grønsaker og poteter og slikt det hadde de også på 50% ikke grønsakene men poteter. Kjøttdeig fant jeg der også til 35 kroner for pakka i 50% kassa så da blir det taco på meg for de hadde slike tortilla lefser fra first prise de kostet 5 kroner, billig middag i morgen blir det også  på meg.

 

Karbonadene var det 40 kroner for men jeg spiser jo to til middag så det blir jo mange middager av den posen med karbonader, sånn pleier jeg og gjøre hver uke se hva de har av nedsatte varer blir jo billig på den måten lager porsjons poser og putter i frysen så har jeg en stund.

 

Nok matprat nå får komme over til noe annet.

 

Har vært en fin dag både værmessig og ellers har vært ute på tur, ut i skog og mark det har blitt en del fine høstfarger rundt om og da blir det fine bilde motiver. Så nå utover høsten kommer det flere bilder fra meg og nye bilder til bloggen også, jeg har en tendens til å glemme å ta bilder jeg veit det er dumt men jeg skal bli bedre til det fra nå av i alle fall når jeg husker det.

 

Lag dere en kjempefin kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

2 kommentarer
    1. Veldig mye bær rundt her hvor vi har hytte. 3 liter blåbær. 1,8 liter bringebær i går ( ville bær) + masse kantareller. Blir til deilig hjemmelaget syltetøy. Fryser også hele bær. Godt i smoothie. Sopp drøyer mat, f.eks gryteretter, eller i omelett. Hele familien min er «sankere» og vi finner stor glede i hjemmelaget. Kanskje du har ett sted i nærheten hvor du kan plukke? Møter nesten aldri noen når vi er ute.

      1. Bringebær har vi her i gården langs verandaene i første har plukket inn mye har laget syltetøy og tre liter råsaft, plukket blåbær på mitt sted ble en stor bøtte med bær sopp det spiser jeg ikke blir så dårlig av kantarell ble det i alle fall sist jeg spiste det. Har frosset en del brennesle som er veldig godt til å drøye maten, bruker det i stede for sopp og jeg syntes det gjør samme nytten og godt er det også. Har dyrket reddiker og gulerøtter og tomater og det blir en del av det, og har fisket en del så det blir en del fiskekaker av ørret som jeg har laget selv fisk er jo så dyrt i butikken så det er greit å fiske fisken selv.

        Jeg møter heller ingen når jeg er ute å fisker eller plukker blåbær.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg