Så er en ny dag hurtig gått fra meg, jaja hva gjør vel det for å si det sånn.

 

 

 

 

 

Ja tiden flyr fra meg som alltid men som jeg pleier å si hva gjør vel det, nei det gjør ingenting  for for meg er det ingenting som haster så veldig.

 

Dagen startet med frokost og blogglesing som jeg syntes er veldig koselig, ja blogglesing er koselig det og mat må jeg ha om morgenen. I dag så hadde jeg kald havregrøt laget på vann for jeg kan ikke ha melk grunnet laktoseintoleranse, jeg er ikke noe glad i grøt men det er en treningssak og spise det. Det rare er at jeg syntes faktisk den kalde havregrøten var veldig god, laget den i går og satte den i kjøleskapet tilsatte litt kanel, sukker og eplesyltetøy da var den veldig god overraskende god.

 

Og så var jeg ute å gikk en tur og da ringte venninnen min, hun lurte på om jeg ville komme opp og skravle litt over en kopp kaffe eller to og det er en stund som er kjempekoselig.  Jeg var også oppe og handlet for henne sånn at hun fikk i hus det hun trengte, da jeg kom ned fra butikken så gikk jeg hjem igjen for å slappe av litt.

 

Nå skal jeg se på håndball kamp mellom de Norske gutta mot de Slovakia sine gutter kampen starte klokken 20.30 på tv3 for de som er liker å se på håndball, det er håndball EM for herrer  jeg syntes det blir spennende og se hvor gutta våre står hen i forhold til resten av Europa.

 

 

Er mye sport om dagen og det syntes jeg er godt for da er det noe å se på på tv når jeg sitter her alene, kan jo ikke forlange at folk skal være mine venner så ensomheten kan noen ganger føles og tas på ja jeg veit at det finnes noen som mener at jeg har jo ei venninne som jeg er oppe hos nesten hver dag. Men det er ikke på dagtid som ensomheten er størst det er når kvelden og mørket senker seg, ja når dagen går mot hell og jeg begynner å tenke på alt som var så mye bedre før da jeg hadde noe å gjøre om kvelden men slik er det ikke lenger ja det er da man merker ensomheten eller at jeg føler meg alene mot verden.

 

 

Og  så er det all den smitten som har eksplodert men hva så, folk hyler og skriker for at de ikke kan få vin til maten på resturant  men hva så. Vinmonopolet har jo hatt nok kunder og solgt mye alkohol under coronaen så jeg regner med at folk har fått i seg nok av den slags under denne pandemien, ikke minst har jo butikkene har jo også solgt en del og så står folk å hyler for at det er skjenkestopp. Kan forstå resturantene og utesteder at de sliter men er det det tiltaket som har fått smitten ned eller opp til tider, de utestedene som puber og nattklubber sliter og vi vil jo ikke miste de stedene men de som bestemmer i Norge mener det var lurt å stenge de stedene hva er logikken.

 

Smitten eksploderte så for de åpner opp igjen men nå mener jo FHI at det er bare å åpne opp, jeg skal ikke leve på noen annen måte enn jeg har gjort til nå for disse vaksinene skåner oss ikke for smitte eller smitte andre. Heter seg at den skåner oss for alvorlig sykdom de tror i allefall det tro det kan de gjøre i kirka jeg vil vite sikkert jeg ikke bare kanskje, har jo hørt at folk som er fullvaksinert som det heter seg har blitt både alvorlig syke og har dødt så i denne saken burde de vite helt sikker hva de gjør og ikke bare tro det er slik.

 

Oi dette ble ett rotete innlegg men ta det som det er, det er slik som det er oppe i hodet mitt i kveld. Så her ble det vist to innlegg jaja det får bare gå.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Håndballen har jeg ikke sett, men man følger jo med på annet. Bra at man har fått litt åpning i coronatiltakene. Kan godt gå ut å spise og klarer meg fint uten alkohol ute. Vann er godt til mat synes nå jeg. Å spise ute er dyrt så det gjør man sjelden. Var på Egon en ettermiddag etter legebesøket, og for 2 personer kostet det ca 700 kroner. Hadde ikke vært på Egon på 2 år.
      Ja, det har vært dødsfall på fullvaksinerte men ganske gamle folk. Må no snart bli kvitt denne pandemien for alle er søkk lei.
      Prøvd å kommentere her flere ganger, men det går ikke alltid igjennom. Ha en fin fredag. Klem til deg fra meg.

      1. Jeg er helt i overkant sportsinteressert så når det er mesterskap så følger jeg med, det er jo spennende å se hvordan de andre lagene spiller også. Jeg drikker bare vann til maten utenom til frokost så drikker jeg kaffe, har ikke vært ute å spist på resturant utenom de gangene som barnevernet har betalt. Jeg går bare på kafe og spiser et rundstykke og da er det med en kaffekopp eller brus og da koster det meg en femtilapp eller 60 kroner, ellers ute å spise har jeg ikke gjort på 17 år.

        Har da ikke bare vært gamle for da er jeg gammel for her i fylket døde det en person på 50 år som var fullvaksinert, jeg er dritlei hele denne pandemien å det er jeg ikke alene om.

        Ønsker deg en kjempefin fredagskveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Jeg har spist kald grøt fra kjøleskap og laget på vann i dag også, jeg driver å lære meg til å like det ja jeg syntes det er godt. Med frukt og kanel og sukker.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg