Så er det bare å starte dagen, tur blir det frisk luft skader ingen.

 

 

 

Startet dagen med en frokost bestående av polarbrød med kaviar jeg elsker kaviar, brødet var på 50% i går grunnet datostemplingen er like godt som de ferske polarbrødene så hvorfor ikke nyte noe som kostet meg 19,90. Måtte ha en kopp kaffe da jeg satte meg ned for å lese noen blogger og aviser på nett, det er så befriende og ikke måtte måke meg fram på verandaen for å ta en røyk lenger. Dette prosjekt røyke slutt går egentlig veldig fint, har faktisk ikke hatt noe sug etter det enda og nå er jeg på dag tre i det prosjektet.

 

Nå slipper jeg faktisk ikke å brenne opp pengene mine, er jo bedre å kunne spare til noe jeg virkelig ønsker meg som en reise. Skal spare slik at jeg kan ta meg en reise når jeg har vært røykfri i 6 måneder, skal ikke skrive hvor nå det kommer jeg tilbake til senere.

 

I dag skal jeg på tur ut i naturen, håper de har fått brøytet litt så jeg kommer meg fram.

 

En ting er sikkert jeg skal fortsette og samle tomflasker sånn som jeg har gjort til nå, det har blitt en del av meg som jeg ikke vil slutte med kan jeg holde naturen ren ved å gjøre det så gjør jeg det av den grunn.  Og ikke minst så kan jeg spe på sparekontoen med det, og gjøre min del for naturen og holde bybildet ryddig og rent og på samme tid være ute i frisk luft og frisk luft skader ingen.

 

Lag dere en kjempefin dag.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud – Marit.

19 kommentarer
    1. Ja,klart du må fortsette å samle flasker, er jo et tilskudd til økonomien,pluss du holder naturen ren,skal sette deig til skinkehorn nå,til et barnebarn, mannen går tur med en kamerat,klem

      1. Da blir det mer på sparing av tomflaske penger, pluss at jeg kan øke matbudsjettet og holder naturen ren. Det hørtes veldig godt ut det med skinkehorn.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg og dine.

      1. Det var egentlig ett fint føre med brodder, hadde ikke gått tur uten på vinteren lenger uansett. Her har det snødd mer eller mindre i hele dag, men er fint ute uansett om det snør eller ikke så lenge det er greit brøytet.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Du er nok ute å vandrer. Håper du finner noen flasker å pante. Spar har 50% på brød på mandager. Kjøpte 3 i går. Ca 20 kr. Fant også biff i billigdisken. Kaffe på Extra. Er to butikker man sjekker opp en gang i uka. Godt at det går bra med og ha slutta med uvanen. Håper du får spart nok til en reise. Klem til deg fra meg.

      1. Ja når denne kommentaren ble skrevet så var jeg ute på tur, jeg fant noe flasker og pante etter hvert må jo bli noen for at det skal bli noe ut av det. Spar er ett stykke unna og det ligger langs hovedveien uten gangvei, så dit må jeg ta taxi og da er det ikke noe å spare på det. Skal gå til Extra til fredagen for å se på prisene og handle inn i til helgen, det er sånn at det går å handle der selv om det er i andre enden av byen så er det ikke så langt å gå.

        Jeg skal klare å få spart til en reise i løpet av dette året, 6 måneder er kanskje ett hårete mål men det kan gå.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Du er flink, Aud-Marit! Jeg heier på deg, dette klarer du. Må jo være så motiverende når du ser hva du faktisk kan spare på dette.

      1. Takk dette skal bli bra, ja det er veldig motiverende å se hva jeg potensielt kan spare ved å slutte.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Det kan du være for i dag motiverte jeg venninnen min til å slutte også, hun burde det for med kols så er det ikke bra å røyke. Syntes det lukter pyton nå folk går forbi meg og røyker, så nå er det slutt.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Bra jobba med røykestopp. Beste er å få det til å kjennes “ekkelt” ja 😀 Og hvis du f eks røyket mindre og mindre nettopp, og kanskje røyket ca to 20-pkn i uka, så er jo det ca 300 kr spart uken. På 6 måneder er det grovt regnet litt i overkant av 7000 kroner 🙂 Dnb har en fin sparekonto nå, hvor man faktisk FÅR renter. Det står bare og gror 🙂 Si fra hvis du vil vite hvor og hva kontoen heter 🙂

      1. Før jeg sluttet helt var jeg nede i 4 20 pkn i uka så da sparer jeg ca 600 kr i uka, hæ har DNB en sparekonto som du får renter det viste ikke jeg det er den banken jeg bruker fast hva heter den da.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    5. Hurra for deg og røykeslutt!
      Hva koster så mye, da – siden du skriver at du ikke slipper å brenne opp pengene…?
      Ha en fin kveld ^^

      1. Jo takk det jeg mente med at nå slipper jeg og brenne opp pengene, røyk er veldig dyrt og hver gang man tenner en røyk så brenner du opp penger.

        Ha en fin kveld.

    6. Den heter Sparekonto pluss. Du får 2, 75 % rente fra 0-100 000 kr. Over det er det 4 %. Jeg sender deg en lenke, så kan du lese deg opp litt selv. Men du får renter fra du bare har satt inn litt. 4 uttak i året, hvis du MÅ ha ut penger. Jeg har noen penger som bare får lov å stå og stå jeg, og det er så gøy å se fra dag til dag nesten hvor mye det kan bli 🙂 Prøv den kontoen! Så får du deg en tur . Mye bedre enn en konto UTEN renter 🙂 Her er linken
      https://www.dnb.no/sparing/sparing-pa-konto/sparekonto-pluss?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA5rGuBhCnARIsAN11vgRhwZtShNGQlBzgosFJwKUPM1AbSzc4TokKYTH2QYL8jfvnJ_BIjT8aAqjxEALw_wcB

      1. Ok den skal jeg se på og lese meg opp litt, har en sparekonto med 2,50% fra første krone og opp til en hvis sum så blir renten høyere.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg