Planlegge sin alderdom sier vår helseminister, jaja kanskje det.

 

 

 

Hvorfor planlegge den for min del sier jeg da, jeg som ikke en gang planlegger dagene mine de kommer og går. Sånn at jeg oppsummerer den på kvelden,  og det har jeg tenkt til å fortsette med for hvis jeg planlegger noe så blir ingenting som jeg har planlagt.

 

Men jeg veit jo ikke hvor gammel jeg blir, kan jo skje noe på veien til det å bli gammel jeg vil ikke bli gammel tenker jeg slik som det er i dag når det gjelder eldreomsorgen og hvordan den er blitt bare på noen få år.  De stakkarene som jobber i hjemmetjenesten har jo ikke tid til å sette seg ned sammen med bruker å prate eller ta på den gamle, noen tar med seg den dårlige følelsen av å ikke ha gjort jobben på en god medmenneskelig måte kjenner noen som har det yrket som sier det på den måten.

 

Nei jeg vil ikke ha det slik at mine barn må være mine omsorgsarbeidere , da samler jeg heller opp piller som jeg kan ta så jeg slipper å bli gammel sier jeg bare. Jeg har ikke råd til å kjøpe meg noen som kan ha omsorgen for meg da jeg blir gammel, så da blir det vel å prøve å klare meg så godt det går uten hjelp i min alderdom. Så jeg sier bare at her får de som styrer landet og helseministeren gjøre sin del av jobben.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

 

 

2 kommentarer
    1. nå er det nå slik at det er alltid de verste tilfellene som dukker opp i media,Norge ble kåret som verdens beste å leve i for pensjonister i fjor,men,noen faller alltid utenfor,gjelder alt,ha en fin dag,klem

      1. Ja det er jo det men hu helseministeren sa at vi gjør lurt i å planlegge alderdommen vår, jeg ser faktisk ikke noen løsning for min del alt er jo så dyrt innen pleie og omsorg og ellers.

        Ja for dem med god råd så er det det beste landet å være pensjonist, men hva med dem som alltid faller mellom to stoler og sliter før de kommer så langt.

        Jeg føler faktisk at jeg alltid faller utenfor, og kan ikke se hvordan det kan bli bedre når jeg blir gammel.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg