På torsdag er det den verste natten for dyr og deres eiere.

 

 

 

Nå er det sikkert noen som setter kaffen i vranga og blir sinte, de får bare ty til tastaturet  bryr meg ikke.

 

Ja på torsdag så er det nyttårsaften og kvelden å natt til fredag er mange hunder og andre dyr sin mareritt natt, ja det er dette fyrverkeriet  som ødelegger for disse dyrene og ikke minst de ville dyrene som ikke forstår hva som skjer å de har på ingen måte mulighet til å komme seg unna heler hvor skal de gå inn.

 

Jeg mener at det ikke skulle vært lov å bruke fyrverkeri før midnatt nyttårsaften, men nei da folk har jo skutt opp i snart en uke er helt på tryne spør du meg. Jeg mener faktisk at det skulle vært forbud for privat personer å skyte opp, å hvis det skulle vært lov så skulle det ha vært på anviste plasser langt unna skog men også hus med hensyn til brannfare. Det skal jo ikke være store folkesamlinger i år så mange av de offentlige fyrverkeriene er avlyst, men har de styring på de private festene å at det kan bli veldig mange skader grunnet alkohol og fyrverkeri avfyring. Husk at du skal ha ett godt liv 2021 så jeg mener kjøp noe stjerneskudd til deg og barna, sett det du pleier å bruke på fyrverkeri på spare konto så har du dem til å kunne unne deg en ekstra fin ferie tur hadde ikke det vært bedre en å fyre av flere tusen kroner på noen minutter kanskje et kvarter.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

6 kommentarer
    1. Kjempebra blogginnlegg! Jeg er så hjertens enig.

      Hvis noen blir sinte pga dette innlegget sier det mer om dem, og at de ikke har evnen til å tenke lengre enn sin egen nesetipp!

      Har jo selv katter. Selv om de ikke viser at de er redde nyttårsaften så vet vi ikke hvordan de har det inni seg.

      Fyrverkeri burde blitt forbudt!

      Ønsker deg en kjempefin 5.juledag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja for her er det faktisk folk som skyter opp nå i kveld har de så mye penger å bruke på den slags, tenk om de hadde brukt de pengene på en kjempefin ferie til sommeren i stedefor hvor fint og god det har vært. Men i stede så brenner de dem av på fyrverkeri, forstå det dem som vill.

        Da Elvis levde så var han så redd at han lå på bade gulvet og ristet, å jeg kjenner noen som faktisk drar langt inn på fjellet for at de skal la hundene slippe skrekkens natt for dem.

        Jeg slår meg sammen med deg og ønsker ett forbud for private å ha fyrverkeri.

        Ønsker deg en riktig god 5 juledag.

        Klem fra meg til deg og dine.

      1. Jeg har ikke hatt fyrverkeri i det hele tatt etter at jeg ble voksen, syntes det er bortkasta penger vil man se på fyrverkeri så kan man stå ute å se på andres finnes nok av dem som handler det inn over evne.

        Huff da er pus redd for fyrverkeri skjønner den godt jeg, jeg hadde en hund som jeg måtte ta i februar som var så redd at han lå på bade gulvet å ristet som et aspeløv stakkars kroken han var slik under tordenvær også han da.

        Ønsker deg en riktig god tirsdagskveld/natt.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg