Ord kan såre og rive ned en person.

 

 

 

Ja ord kan såre ett menneske mer enn du tror, spesielt når den personen som får det tilsendt som en kommentaren allerede ligger nede på det psykiske planet. Det med slike kommentarer får jeg mer eller mindre daglig, som for eksempel ta deg sammen da er jo bare de rike på østkanten i Oslo som har råd til privat psykolog du som ufør kan da ikke ha råd til det. Noen ganger så må man prioritere psyken, Norge har jo ikke nok psykologer som er offentlige og hva skal man gjøre da når man virkelig trenger en der og da og prate med og få ryddet opp i hode.

 

Er ikke alltid lett når alt er helt svart å komme seg ut på tur, tro meg å ha angst er ikke bare en dårlig dag det sitter dypere enn som så. Men de som ikke har prøvd det selv veit ikke hva de prater om pleier jeg å si, jeg  unner ingen å komme i en slik situasjon for psykiske lidelser er ingen dans på roser ikke er det lett å komme seg ut av igjen det tar tid både angst og depresjoner.

 

Det er mye som kan trigge de to lidelsene, som å få beskjed at det bare er å ta seg sammen og gå i gang med daglige gjøremål. For hadde det vært så enkelt gjett om jeg skulle prøvd det, er ikke bare å bite tennene sammen og gjøre alt som folk forventer av deg.

 

Lag dere en kjempefin dag.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud – Marit.

6 kommentarer
    1. veldigt bra det du skriver 👍
      eg heier masse på deg, du gjør så godt du kan kvar dag
      meir kan du ikkje gjøre
      Men det æ bra nokk 👏👏
      stor klem til deg
      STÅ PÅ !!!!!!!

      1. Takk så mye, ja jeg gjør så godt jeg kan og bedre får jeg ikke gjort det pleier jeg å si.

        Jeg står på alt jeg kan, men noen ganger så går ikke det så bra for disse tankene ødelegger mye.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Ord kan såre, selvsagt kan de det. Og de sårende ordene er så mye enklere å huske enn de som forsøker å bygge en opp.
      Men forsøk likevel å ta til deg de hyggelige kommentarene du går. Du er en sliter som prøver då godt du kan Ingen kan forvente mer

      1. Ja virkelig kan de det, og de sårende ordene setter seg virkelig og setter i gang tankene.

        Jeg skal ta til meg å prøve og la de ta over for de sårende kommentarene.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Du prioriterer helt rett, for dette er din helse det er snakk om ❤❤❤

      Av og til må man ty til privat helsehjelp for å få den nødvendige helsehjelpen man har krav på.

      Ingen har noe med å blande seg bort i hva andre bruker sine egne penger på. Det mener jeg er toppen på frekkhet.

      Det å si til en som sliter psykisk er stygt gjort, for man jobber 24/7 med seg selv. Man sier heller ikke til en som har brukket foten at han/hun må ta av seg gipsen å begynne og gå.

      Ønsker deg en superfin tirsdags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra fra Toril og kattene

      1. Ja jeg jobber selv om det ikke er fysisk men psykisk hele tiden, skal man vente til på time i det offentlige med de lange ventelistene som er som et langt vondt år.

        Så derfor prioriterer jeg som jeg gjør, hos han jeg går hos så får jeg time på dagen.

        Nei kan jo ikke si til en med brukket fot at han skal ta av gipsen å gå for det går jo ikke, det kan jeg skrive under på jeg har ikke brukket foten men i vinter brakk jeg håndleddet og da gikk jeg med gips i åtte dager før operasjonen da kunne jeg ikke bruke den armen.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg