Nyttårsaften er her og folk har startet fyrverkeriet sitt litt tidlig.

 

 

 

 

Her har de startet opp med fyrverkeriet alt, høres og ser ut til at folk har for god råd om dagen. De hyler og skriker over at strømmen er for dyr, ute her ser det ikke slik ut akkurat nå men det er deres penger som går opp i luften på noen minutter. Tenk om de hadde spart halvparten av det de bruker på fyrverkeriet sitt så hadde ikke strømmen tatt hele budsjettet de resterende månedene av vinteren, jeg har ikke brukt ei krone på fyrverkeri og kommer aldri til å gjøre det.

 

Ingen tenker på de stakkars ville dyrene som ikke har noen mulighet til å søke tilflukt på en kveld/natt som denne, og ikke minst hester, hunder, katter og mennesker som er drittredde på en dag som denne det er mange dyr og små unger som blir merket for livet.

 

Skulle ønske det ble forbud mot privat fyrverkeri for det er mye uvettig oppskyting som skal skje i natt, lurer på hvor mange husbranner som oppstår i natt grunnet uvettig bruk av fyrverkeri i hele landet. Jeg syntes det er fint å se på men når man veit hvilket skader folk kan få hvis det skulle gå galt, i avisen her så ble det skrevet at la damene styre fyrverkeriet for de er mer forsiktig men jeg tror ikke det hjelper hvis de får i seg nok alkohol så er ikke vi damer så mye mer forsiktig og fornuftige enn menn jeg har levd ett liv og veit at når alkoholen renner inn så forsvinner hemningene hos oss kvinnfolk like mye som hos menn.

 

 

Kos dere å så får vi håpe at 2022 blir ett bedre år enn 2021 var.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Jeg har et ønske og håper at fyrverkeri blir forbudet!
      Men du – ha en fin kveld og Godt Nytt år og klem fra meg…
      Takk for det gamle og for alle fine blogginnlegg du har laget – det som kalles livet! Rett fra levra <3

      1. Det håper og ønsker jeg også kunne vært ett felles i alle byer og bygder, og ingen private.

        Jeg ble glad for de fine ordene du skrev om meg og bloggen, jeg er kjempeglad i gå inn på din blogg og de fine bildene og tekstene dine.

        Ønsker deg en kjempefin kveld og ett fortryllende og godt nytt år.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg