Ny dag nye muligheter heter det vist. Men men.

Reklame | Ellos.

 

 

Nå som høsten er kommet og det er vått og kjølig ute så er det ikke så fristende å være ute, jeg skal prøve meg ut en tur i dag også. Skal ikke gå så veldig langt holder meg her i byen tror jeg da, har nå grodd inn i ett mønster som ikke er så sunt men men det får stå sin gang.

 

Har faktisk ikke lyst til å være ute på tur for det gir meg ingenting lenger, alt virker så mørkt å trist men det har vel noe med meg å gjøre. Ser ikke noe som gir meg noe med å være ute, har jo ingen å gå til sånn har livet mitt vært denne uken og kommer nok til å forbli slik en god stund til.

 

Men jeg må nok finne meg en måte å komme ut av denne onde sirkelen jeg har kommet inn i, jo det er jo ett sted jeg kan gå å det er til gravlunden for det er der alle de som brydde seg om meg og hvordan jeg virkelig hadde det.  Men hva er vitsen jeg får jo ikke pratet med dem for de er jo ikke der på en måte bare gravstøttene deres, ja bare tre graver å gå til min mor, onkel, mormor og morfar sine gravsteiner å prate med jeg har ikke en gang ikke sett min mors grav siden begravelsen. Ja den dagen var den vondeste og verste dagen i mitt liv, så dit har jeg faktisk ikke orket og gå men det er vel slik å bli eldre at de som satte pris på meg er nå borte fra denne verdenen. Sånn er det blitt å kommer alltid til å bli, dette er noe jeg må finne en måte å leve med men jeg veit ikke hvordan jeg skal klare det.

 

Nei nå får jeg slutte å sutre om alt mitt vonde, for det er andre som har det mye verre enn meg slik er faktisk livet for noen.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

 

 

 

 

Ellos//Ellos//Ellos//Ellos//Ellos

16 kommentarer
    1. Høres ikke noe kjekt ut, igrunnen en forferdelig situasjon, tenker ofte på deg, hvordan går det med venninnen din og foten? Håper du kommer deg oppå snart, forstår du sliter, klem fra meg😍

      1. Hun ligger på sykehuset og har rosen som er dypt liggende + lungebetennelse, godt at hun til slutt krøp til korset og skjønte at dette ikke gikk over av seg selv. Jeg skal nå se om jeg våger meg ut på tur, har ikke vært lengere enn ut på verandaen for å ta meg en røyk. Håper at jeg kommer litt ovenpå igjen snart, for dette er ikke noe særlig.

        Ønsker deg en kjempefin fredag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Så bra at hun omsider fikk hjelp for foten og lungebetennelsen. Håper hun snart blir frisk sånn at du kan hjelpe henne igjen og få noen å prate med.

      Vondt med de som er gått bort, og kanskje du kan ta turen til din mors gravsted. Jeg har ikke vært i år, men tar turen på julaften for å tenne lys på graven. Mine foreldre lever ikke lenger. Er mange år siden de gikk bort. Savnet er jo der, men jeg tror det hjelper litt å gå til gravstedet.

      Været er ikke stort og gjøre med, vi får bare ta en dag av gangen og nyte om det kommer litt høstsol. Ha en fin helg. Klem fra nord.

      1. Ja men både jeg, hennes barnebarn og sønn måtte presse litt på henne da og det ble for tungt å få puste så ba hun om hjelp.

        Jeg håper også at hun blir frisk snart sånn at jeg har noen å prate med, å kunne hjelpe henne å føle seg til nytte for noen igjen.

        Ja det er vondt med de som er borte, med disse smertene som jeg har om dagen så er det for langt å gå så det får være. Skulle ha gjort det hvis ikke smertene hadde vært der, har ikke gjort det siden hun ble begravet 24 januar 2019. Kan jo hende at jeg klarer å ta bussen ditt i slutten av november på hennes fødselsdag og tenne ett lys til henne, men det er bare kanskje.

        Ja jeg skulle ønske at det ble litt sol igjen så en kan nyte noen timer i vakker høst sol.

        Ønsker deg og dine en vidunderlig fredagskveld og helg.

        Klem fra meg til deg.

    3. Du sutrer ikke, så langt derifra!
      Du forteller om hvordan ditt liv er, på godt og vondt. Det er lov å fortelle at dagene kan være lange, og nettene uendelig lange. Sånn er livet for mange, også for meg. Hvorfor skal det være tillatt å skryte av “det perfekte livet”, men ikke om det som faktiskt er tungt og vanskelig? Jeg vet at veldig mange er avhengige av å presentere sitt perfekte, ukompliserte liv, ofte med fokus på kropp, klær og annet stæsj til hjemmet, kroppen og resten.

      Når fokuset er på materielle ting, og å være perfekt på alle plan, da er det en illusjon de lever i og presenterer. Er det mulig å være perfekt 24/7? Jeg tror ikke det, for hva er det perfekte? Et glansbilde rett og slett, og det holder ikke i lengden.

      Det “ekte” livet inneholder positive og negative ting, ofte mest av de negative. Det å ha smerter 24/7 er helt ødeleggende for den det gjelder. Da snakker jeg om både fysiske og psykiske smerter. Hvis man da har andre utfordringer i tillegg, sånn som du har, da kan det føles helt håpløst. Jeg vet hvordan det er…..

      Jeg sender deg en varm, myk støtteklem og krysser fingrene hardt for at livet ditt kan bli litt enklere, litt bedre.

      1. Ja det er mye som skal være perfekt her i livet, jeg prøver bare å leve livet så godt jeg kan bedre får en ikke gjort det.

        Ja det ønsker jeg meg også at livet skal bli litt letere å leve med tiden.

        Ønsker deg en kjempefin fredagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Hei.
      Det at andre har det har det verre – hjelper jo ikke deg. Selv har jeg fått klarhet i mine smerter De kommer aldri til å forsvinne. Ryggvirvelskader dette her (skyldes en gammel skade). Har levd lenge med det og avfunnet meg med det. Vanskelig var det og det har vært en lang lang prosess. Mange mange år.
      Vi får prøve å gjøre det beste ut av det vi er. Et lite smil i hverdagen kan gjøre god. Send et smil og du får ett tilbake.
      Smil 🙂 fra meg til deg.

      Lisa

      1. Ja men innimellom er det en liten trøst i den tanken. Har levd med disse ledd og muskelsmertene i mange år, men de siste årene har de bare eskalert og blitt sterkere enn noen gang. Må jo bare lære meg å leve med dem, nå hjelper ikke paraceten lenger heller så det er bare å bite sammen tennene og håpe det er bedre i morgen. Sånn tenker jeg hver dag.

        Takk så hjertelig for smilet du sendte sender ett tilbake til deg.

        Ønsker deg en kjempefin fredagskveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Nei det er det verre med for fingrer og hendene ikke fungerer som de burde på begge hendene så det er litt vanskelig. Har prøvd med en hånd og støtte på den andre men det var for vanskelig, så det måtte jeg legge på hylla jeg var veldig glad i å strikke.

        Klem fra meg til deg.

    5. Hva med å ta en tur til legen å fortelle hvordan du har det. Om du kunne få noe som hjalp mot smertene. Hva med å få en besøksvenn, har ikke Røde kors noe slikt opplegg ? Er det ikke en nabo som du kan be på en kopp kaffe? Bare prøver å gi noen tips så du får noe annet å tenke på. Skjønner at ikke ting et så lett men man må bare prøve å komme seg ut av “mørket” på en eller nnen måte og da trenge du kanskje litt hjelp.
      Klem fra Solveig

      1. Jeg er ikke det menneske som klarer å be hjem folk, men jeg skal prøve noe annet i steden for jeg føler at jeg ikke har det fint nok til å be inn noen til meg.

        Jeg skal prøve å fortelle legen min hvordan jeg har det, orker da ikke å få det samme svaret jeg fikk sist jeg skulle ta det opp med henne.

        Klem fra meg til deg.

    6. Må bare kommentere det med paracet, må jo være noe annet du kan få, en venninne bruker smerteplaster, du må jo få noe som demper smertene mer, stå på😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg