Norge er nesten som en hermetikboks, nå må dem snart åpne landet igjen.

 

 

 

Ja til å lette på tiltakene for nå er det flere som sliter med psyken enn det noen gang har vært, det å få hjelp til psyken er heller ikke enkelt nå til dags for psykologer er jo også stengt. Så er det det at man må jo få gå til frisører og annet, er jo ikke så enkelt det heller jo for dem som har bil er det litt enklere for de kan jo bare reise over grensen til Sverige så får de gå til frisøren og ordnet det. Men å sitte i karantene etterpå så hva er vitsen 14 dager da er det ingen som får sett hvor fin du er etter at du har vært hos frisøren.

 

Og tenk på de som driver frisører og alt annet som er tvangsstengt  ned på grunn av dette smittevern regimet som landet driver med, er jo ikke alle som får dette kontantstøtte ordningen som regjeringa har satt i gang de legger ikke opp til at alle skal kunne klare seg på grunn av disse kriteriene de har satt. Det blir mange jobber som blir borte hva da, landet blir jo da tappet for olje kroner så våre barn får dårligere pensjoner.

 

Er det ett slikt land vi vil våkne opp til ? Nei jeg tror ikke det så vi kunne gjort som Sverige holdt landet åpent, for da hadde vi fått en større andel gjeng immunitet men gjort er gjort folk måtte da ta sitt ansvar så hadde vi sikkert hatt ett bedre arbeidssamfunn og komme tilbake til.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

 

 

 

 

 

3 kommentarer
    1. De vet veldig lite om dette med flokkimmunitet funker også da. Sikkert vanskelig å vite hva som er “riktig”, når ingen har vært med på dette før. Noe som er sikkert er jo at DE ikke gjør det for sin egen skyld, eller for å plage oss, men for å hindre overfylte sykehus, og mange døde. Jeg lar håret gro, og tenker at å ikke få klippet seg er helt greit. Mer synd med arbeidsplassene. Jeg håper IKKE de åpner overalt, før alt er under mer kontroll. Ha en fin kveld 🙂

      1. Ja der sa du noe som jeg gjør også lar håret gro og trenger jeg en hårklipp så klipper jeg meg selv det har jeg gjort i over ti til femten år alt.. Det med å ha kontroll på coronaen så må det en vaksine til og da kan det bli både vinter og vår før vi kommer sånn passe til det normale igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg