Noe dere ikke viste om meg. Dag 3

 

 

 

 

Denne gangen skal jeg ta for meg min første ferie, jeg husker ikke helt om dette var den helt første. Jeg hadde i allefall lært å prate og vi reiste fra Vardø til Kongsberg for her bodde mormor og morfar og onkler og tante, så skulle mamma, jeg, pappa og mammas lillebror reise til Sørlandet å bo i telt noen uker, vi pakket to biler og kjørte av gårde kom til en campingplass i Kristiansand var også innom dyreparken som apekatten Julius var på. Det var en av nettene som det regnet noe veldig og teltet ble det vått i, min blåe nye sovepose farget av så alt som ikke var dekket av pysjen min var knall blå som føtter og hender så veldig fin ut da kan jeg tro. Da vi vandret rundt i Kristiansand så spurte jeg mamma og onkelen min om vi var i Danmark, når de som var fra Kristiansand pratet så syntes jeg vel det hørtes ut som dansk.

 

Så reiste vi om Stavanger på vei hjem for der bodde bror til min far med familie, og søskenbarnet mitt ble litt sur for hun hadde jo hørt at jeg var en baby jaja en veldig stor baby da på godt over 2 år gammel. Men etter hvert syntes hun det var greit for da kunne hun jo leke med meg i stede for å bare pynte meg med dukkeklær som hun gjorde med sin egen lillebror, etter noen timer der så reiste vi tilbake til Kongsberg og til mormor og morfar i kjelleren hos dem så bodde onkel og tante. Tante kalte jeg alltid tante pose for hun hadde alltid med seg en gave til meg, men denne dagen ble jeg mer opptatt av toget som kjørte oppe i skogen så jeg ropte rett ut ka fasken er det som kjører oppe i juletrærna her ble det en lett blanding av finnmarking og Kongsberg dialekt som er bokmål haha.

 

Hva er ditt tidligste sommerferie minne eller din første ferie?

 

Lag dere en kjempefin Dag.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

 

 

8 kommentarer
    1. Herlig innlegg Aud Marit. Her måtte jeg trekke på smilebåndet flere ganger 🙂 Og hvem husker vel ikke Julius??? Jeg hører enda sangen inni hodet mitt «Her kommer Julius som alle vil se, han svinger seg i toppen av et tre» 😉
      Mitt første ferieminne er også fra Dyreparken og Julius. Jeg var syk med øyebetennelse og feber, og jeg frøs fryktelig når feberen steg. Så mamma måtte kjøpe ekstra klær til meg i dyreparken; Jeg husker enda den grå joggedressen jeg fikk, med stort bilde av selveste Julius 🙂

      1. Takk for at du syntes det, ja hvem husker ikke den lille apekatten. Den sangen er jo bare så koselig bringer fram mange gode minner den, huff da var du syk på ferie i dyreparken. Godt de hadde disse joggedressene som din mor kunne kjøpe til deg så du ikke frøs så veldig, fint minne de også nå er det så dyrt å komme inn på disse fornøyelses parkene og ikke minst kjøpe noe der inne.

        Ønsker deg og dine en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg og dine.

      1. På dyreparkens sider sto det at han fortsatt lever, det sto i allefall pr i dag lever han i beste velgående så da stoler jeg på det.

        Han har blitt litt opp i årene nå men er en going.

        Klem fra meg til deg og dine.

    2. Så kjekt å lese Aud Marit, alltid kjekt å lese bloggen din, ha en fin søndag, ikke noe sommervær her♥️

      1. Takker for at du syntes det, var gøy og finne på noe nytt på bloggen. Skal også skrive hverdags innlegg også, sånn som jeg pleier.

        Ønsker deg en kjempefin søndag.

        Sommerværet er ikke her heller i dag, for meg er det godt med en pause fra sommervarmen også.

        Klem fra meg til deg og dine.

      1. Å tusen takk for at du syntes det var fint, ja den blåfargen var veldig fin syntes jeg da likte blått den gangen.

        Ønsker deg en kjempefin kveld, nå sitter jeg og ser Rosenborg spiller fotball på tv mot Viking i Stavanger.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg