Noe dere ikke viste om meg. Dag 22.

 

 

 

Dere veit jo alle at jeg ikke alltid har nok penger til å klare meg, men sånn er det vel med mange flere enn meg.

 

Men nå skal jeg faktisk skrive litt om at jeg har hatt en oppvekst med dårlig råd fra jeg var 8 år, det var ikke hver dag vi viste om det var middag på bordet når vi kom hjem. Noen ganger var det ofte så litt at jeg aldri gikk fra bordet mett men det var greit for meg, jeg viste jo at min mor ikke hadde penger nok til nok mat. Noen ganger var det bedre og andre ganger var det verre, når jeg var så stor så jobbet jeg litt som barnepike for noen små nabobarn og de pengene ga jeg til mammaen min sånn at vi kunne kjøpe mat for dem. Det var ikke mye jeg tjente på det men litt var det jo, da jeg ble konfirmert så ga jeg pengegavene til mamma så vi kunne kjøpe mat.

 

En ting lærte jeg av dette er å betale regninger først og mat etterpå, ble det lite igjen så var det det jeg hadde til mat.

 

Ja jeg lærte meg at det var slik å leve litt fra dag til dag, kan være litt slitsomt i lengden men det skal gå uten at jeg skal spørre om hjelp fra noen det har jeg nå bestemt meg for.

 

Har dere noen lignende opplevelser?

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Vi hadde heller ikke så god råd. Men mamma sydde mye klær til oss. Og vi hadde alltid mat. Pappa hadde en liten landhandel. Tjente mye dårligere enn foreldrene til mange i min klasse. Men jeg merket likevel ikke at vi hadde dårlig råd. Bare vet det i etterkant.

      1. Min mor var ikke noe flink med symaskin vi arvet klær, og det var helt greit for min del for da fikk vi jo fine klær av dem vi arvet fra.

        Mamma var alene med meg og min bror på den tiden og ble syk så hun og vi levde på hennes trygd og den var ikke så veldig stor, jeg skjønte at vi hadde dårlig råd tidlig i livet. Var godt at du ikke merket at dere hadde dårlig råd før i etterkant, for å være liten og må bekymre seg for at foreldrene slet økonomisk var ikke enkelt.

        Ønsker deg en riktig god natt når den tiden kommer.

        Klem fra meg til deg.

    2. Hadde vel ikke så mye vi heller da jeg vokste opp, men var aldri mangel på mat, var bare pappa som jobba, mamma var hjemmeværende, vi bodde i leid leilighet, stua var 16 kvadrat, ikke bad😏så var ikke så sprekt, ha en fin dag♥️

      1. Takk for at du delte denne historien, ja var vel mye sånn at mor var hjemmeværende så man levde på en inntekt. Godt at det ikke var mangel på mat, vi var tre som levde på mors uføretrygd med banklån og alle andre utgifter ett hus medfører men det gikk jo på ett vis det også er jo blitt folk av meg også. Det er forståelig at det ikke var så sprekt.

        Ønsker deg en kjempefin ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg