Nå som høstmørket har kommet spesielt om kvelden, så husk refleks da du er ute på kveldstid.

 

 

Ja nå er det veldig mørkt om kvelden, så hvis du skal ut på kveldstur til fots så husk refleks. Eller andre typer lyskilder slik at de som kjører bil, buss og andre kjøretøy kan se dere og slipper å kjøre på dere. I mitt lange liv har jeg sett og opplevd mye sånn som at en mørkkledd person går over veien rett foran bussen jeg satt i, bussjåføren så ikke fotgjengeren før det var for sent og gjett hva som skjedde det var han som fikk skylden for ulykken enda det var fotgjengeren som satte seg selv i den farlige situasjonen som var fatal for seg selv.

 

Så bruk refleks eller andre lyskilder på deg selv hvis du skal ut i høstmørket, for det er en billig forsikring nå i høstmørket heng en på hver jakke du har hjelper ikke mye om den ligger hjemme sånn er det bare den er jo forskjellen på liv og død og all annen lidelse.

 

Lag dere en trygg og god kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud – Marit.

2 kommentarer
    1. Helt enig. Mange bruker ikke refleks. Bruker refleksvest om jeg er ute å går. Mange her er flinke, kanskje verre i byene. Men jeg liker ikke å kjøre bil når det er mørkt ute. Her lusker jo elgene rundt, og ikke bare å se. Ha en fin lørdag. Skal snart til sykehuset å hente mannen hjem. Klem til deg fra meg.

      1. Jeg holder meg inne når det er mørkt ute, bare ut når jeg absolutt må da og da bruker jeg sånn som du har på armene som har lys og refleksvest da synes jeg i allefall her i byen er de veldig dårlige til å bruke refleks og lys på syklene sine.

        Ønsker deg en fin dag. Og god bedring til mannen din.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg