Nå skal jeg ut å gå tur, blir en lang morgentur haha.

 

 

 

God morgen alle sammen nå skal jeg ut på tur blir ikke lange turen men ut skal jeg, kroppen verker men det får gå er jo høsten nå og været er jo ikke så veldig stabilt rundt omkring sånn er det bare. Nå skinner solen men kan ikke kalle det varmt akkurat så det er bare å ta på litt gode klær, kan jo bli varmere utover dagen så ikke for mye klær heller. Tar ikke været så høytidelig jeg da, ut på tur skal jeg uansett vær ja er det torden og lyn da holder jeg meg inne men det ser det ikke ut til å bli så jeg kan gå ut. Hadde planer om å gå på kafe i dag men det har jeg skrinlagt, for det er ikke den psykiske formen klar for for å si det sånn. Nei jeg orker ikke å føle at jeg sitter på utstilling, selv om at jeg veit at folk ikke kan se hvordan jeg har det på innsiden. Noen ganger så hadde  det vært greit at folk viste at i dag så er det ingen bra dag, men så vil jeg ikke vise at jeg er i ubalanse heller for da føler jeg at folk ser på meg som svak og gal. Man er jo ikke gal selv om angsten og depresjonen nesten er til å ta å føle på, den er i allefall det for den som har de plagene  og det er jo vanskelig for dem som ikke kjenner det på kroppen og vite hva det er og hvordan det er. Det fleste jeg har vært borti sier jo bare at det er og ta seg sammen, nei så enkelt er det ikke det er ikke bare bare å ta seg sammen nå dagene er vonde. Da er det bare og ikke være blant folk det er da bare å gå på plasser jeg veit at det ikke er ett menneske, er veldig ensomt det også men det er også veldig ensomt å gå å bære på denne utfordringen alene også.

Men jeg er blitt veldig flink til å skjule at jeg ikke har det bra, for å slippe å høre at det bare er å ta seg sammen eller bite tennene sammen og gjøre som andre gjør.

 

Lag dere en kjempefin dag. Det skal jeg gjøre for meg selv også så godt det går.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Håper du har hatt en ok dag! Livet er ikke for amatører, sies det. Og det stemmer nok. Men bedre å være amatør enn verdensmester tror jeg! Fin kveld til deg! Klem

      1. Hatt en så som så dag, solen har skint i hele dag så været har vært bra. Nei livet er ikke for amatører men som du sier er det bedre å være amatør enn verdensmester, men jeg har nå litt erfaring med akkurat det som har med psykiske utfordringer.

        Kvelden har vært fin for da har jeg vært inne hjemme i min trygge hule.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Jeg har også mange rundt meg som sier at det er bare å ta seg sammen…..! Det har jeg hørt i 27 år – fra jeg hadde min første runde med depresjon og angst! Jeg har fortsatt perioder der ikke alt er helt i vater – og det eneste jeg hører er: jammen har du det fortsatt sånn da, jeg trodde du hadde kommet over det…..! Ærlig talt – vi som er med på det der, vet jo at det ikke er sånn det funker! Greit å la være å si ting til andre, men det er tungt det også! Jeg må si at jeg syns du er både sterk og tøff, Aud Marit! Du skal være så stolt over deg sjøl! Her kommer en god klem <3

      1. Ja de som sier slike ting veit ikke hvordan det er eller funker. Huff det er vondt å høre at du har og har hatt det slik, og har folk som kan plumpe ut med slike ord som dette.

        Ja det er bedre å være ærlig på slike utfordringer i stede for å holde det inne i seg selv for det er tungt, så jeg velger det første si det som det er.

        Takk for gode ord skal prøve og si det til meg selv når det butter for det gjør det ofte.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg