Nå har jeg startet en stor prosess for meg, en livstil endring som er vanskelig.

 

 

 

 

Jeg har nå startet en stor endring i mitt liv, er på dag to i den prosessen og det er å bli røykfri. Håper og tror jeg skal klare det nå etter flere forsøk på det, det er mye å spare på å slutte det er jeg fullt klar over for det koster over 150 kroner for en 20 pakning har ikke kjøpt noen i dag.

 

Har bestemt meg enda jeg veit det er vanskelig å klare det, er jo avhengighetsskapende denne hersens nikotinen men nå er det slutt for min del. Blir en vanskelig avskjed med en venn over 35 år, men nå skal vi gå hver vår vei sånn er det blitt og det blir godt både for helsa og økonomien det er mine to grunner til å ta avskjed med deg.

 

Lag dere en kjempefin dag.

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud – Marit.

25 kommentarer
    1. Det er i hodet og viljen det ligger. Er dette noe du virkelig ønsker burde det ikke være noe problem, du er en sterk person. Klem til deg fra meg 🥰🐰

      1. Ja det er mye vilje til å klare det, og jeg har bestemt meg nå er det slutt må tenke på helsa og andre ting.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg og dine.

    2. Dette klare du!!!!
      Eg slutta og etter nærmare 40 år.
      Var vanskelig dei første dagane
      , men blei etter dette overaska
      kor greit det gjekk.
      Stå på du eg har trua på deg 👍

      1. Jeg har trua selv også, jeg skal klare dette. Sluttet du også etter så mange år, du var og er også veldig flink som klarte det.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    3. Dette klare du!!!!
      Eg slutta og etter nærmare 40 år.
      Var vanskelig dei første dagane
      , men blei etter dette overaska
      kor greit det gjekk.
      Stå på du eg har trua på deg 👍

    4. Hei ❤️ Jeg har STOR tro på at det vil gå bra denne gangen Aud Marit 😊😊 Bare tenk på hvor mye bedre det blir for deg; helsa blir bedre og du kan doble matbudsjettet ditt hver uke. Jeg heier på deg, det blir spennende å følge bloggen din fremover, for jeg håper du kommer til å holde oss oppdaterte om denne prosessen 😊
      Ha en flott dag videre, håper tannverken har gitt seg. Klem

      1. Jeg har bestemt meg for å klare det, både for helsa og for økonomien. Blir jo lettere og sette av noen kroner også ved og slutte å røyke, kan jo da få spart til en tur i året som jeg kan glede meg til å se fram til og ikke minst kan øke matbudsjettet mitt noe.

        Jeg kommer til å legge ut en røyke stopp innlegg om dagen, uansett så skal den avhengigheten bort. Ja tannverken har blitt mye bedre, gleder meg til den er helt borte.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg og dine.

    5. Jeg sluttet når jeg var 42 Aud Marit. Jeg hadde da røyket siden jeg var 17. Jeg sa til alle rundt meg før jeg sluttet at “jeg er KUN avhengig i hodet. Den dagen jeg VIL slutte klarer jeg det lett!” Ingen trodde det ville være SÅ lett. Men jeg bestemte meg, og da var jeg SKIKKELIG bestemt. Jeg syntes det luktet dårlig, at det var stress å få kjøpte røyk, at det var stress å få røyket på jobb, måtte finne steder det var lov å stå, synes jeg hostet mye og hadde ekkel smak i munnen. Jeg syntes det var dyrt, og tenkte at det var DEILIG å bli kvitt den vanen. Fant en dato og sluttet. Jeg kjøpte strikketøy, så jeg hadde litt å holde på med, og noen pastiller. Og så sluttet jeg. Har ikke tatt EN røyk etterpå. For DET må man ikke. Det må HELT vekk, kort og brutalt. Og som Bunny sier, det er i hodet det sitter. Tenk minst mulig på hva du har “sluttet med”. Prøv å legge inn andre ting å henge fingrene i. Strikking er bra fikk jeg erfare. 🙂 Sett av de pengene du har pleid å bruke på røyk, så ser du hva du sparer. Kan være gøy 🙂 Jeg har nå vært røykfri i 15 år. Har overhode ikke lyst på. Jeg syntes det var verst å kutte i festsammenheng i starten. Men sluttet å drikke også, så det ble mindre problem 😀 Lykke til! Du klarer det helt sikkert, hvis du virkelig vil og er motivert. Hvis man ikke kjøper så er det ikke noe å lure på 🙂

      1. Jeg startet med den dritten da jeg var 15 år, i dag har det vært ubehagelig og gå forbi der folk står og røyker så det skal nok gå helt greit å slutte. Jeg skal starte med å legge til side noen hundrelapper en gang i uka, ja den hostingen er plagsom om morgenen da jeg røyket men de to siste dagene har det ikke vært så mye.

        Kommer aldri til å kjøpe røyk noe mer, det med drikking har jeg kuttet for mange år siden. Jeg går heller turer som jeg pleier, så kan det bli mer skriving og sy med maskin det er gøy har jeg funnet ut.

        Ja det sitter i hodet og motivasjonen er der, å kjøpe er jo dumt å gjøre når man har bestemt seg så det skjer ikke.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    6. Heier på deg.Jeg slutta i oktober etter 40 år med røyk..Har spart ca 13 tusen på de ukene,så ja du kommer til å merke at du får litt xtra å rutte med.Lykke til,dette klarer du☺️

      1. Veit det er mye å spare, bare disse to dagene uten røyk har jeg spart 450 kroner. Takk så mye dette skal jeg klare.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Ja nå starter dag 3 av prosjekt røyke slutt, det går faktisk veldig greit så jeg håper det fortsetter slik. Er godt med en heia gjeng, skal ikke skuffe dere. Takk.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    7. Lykke til,kan det stemme at du røyker for over 3300 pr mnd,var jo veeeldig mye,her er det mye å spare,dette klarer du,er jo bedre å ha et romslig matbusjett, og penger til div andre ting,har aldri røyke,men forstår det er vanskelig,klem

      1. Takk det stemmer at jeg har røyket for det, nå er det 3 dager siden jeg tatt en eneste røyk. Er mye å spare på dette prosjekt røyke stopp, litt høyere matbudsjett og andre ting som kanskje en reise på 6 måneder uten røyk som en belønning. Det går greit til nå å slutte med det svineriet som røyk er og pengesluk er det også.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    8. Lykke til med å slutte å røyke! Nå har du en stor heiagjeng, så dette går nok bra!
      Jeg sluttet i 2000, etter å ha røykt i over 20 år. En dag bestemte jeg meg bare for at nå er det nok! Skadelig for helsa, det lukter ikke godt, og det koster alt for mye. Og etter det har jeg ikke tatt en trekk. Må si som kong Harald sa, etter at han sluttet, at «det var skuffende enkelt å slutte» Han tenkte nok at han burde sluttet for lenge siden 😉

      1. Takk jeg slutter av samme grunn lukter vondt, helsa og koster for mye, jeg bestemte meg for å slutte fra og med søndagen som var har ikke tatt ett trekk siden og ikke hatt lyst på røyk heller. Ja dette skal jeg klare.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    9. Jeg heier på deg, for dette blir du å klare. Det er snart 16 år siden jeg sluttet. Alt sitter i hodet. Kveles nesten om jeg går forbi noen som røyker. Opprettet konto og har jevnt og trutt spart. Gjør det ennå. Gratulerer med god plassering på blogglista! Klem til deg fra meg.

      1. Takk dette skal jeg klare, allerede i dag syntes jeg det lukter vondt av røyken som folk røyker. Har en sparekonto i en annen bank enn den jeg bruker til vanlig, den sparer jeg på nå har jo ikke hatt store muligheten til det før nå.

        Takk ble selv veldig overrasket over min plassering på blogglista i dag skrev jo bare ett innlegg i går.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg