Nå får jeg bare ønske at folk bruker sunt fornuft.

 

 

 

Nå som alle smittevern tiltak nesten borte meteren forsvant i dag og munnbind og alt ble borte i dag, ja til og med isolasjonen er mer eller mindre folk selv som skal avgjøre om de skal gå i isolasjon. Så nå er det nok mange som er positive korona personer som går ut uten å tenke på andre, jeg håper det ikke blir slik men det kan jo skje.

 

Jeg kommer til å holde avstand og ta mine forhåndsregler uansett, for jeg vil ikke ha denne dritten i hus og kanskje spre det til noen som betyr noe for meg sånn er det bare. Jeg hater disse munnbindene men nå er det mitt skjul mot virkeligheten, ja jeg kan gjemme meg bort litt sånn at jeg får gå litt i fred for nå når denne covid-19 har fått gå sin gang så har angsten min bare blitt verre å gitt meg nye sperrer.

 

Så jeg kommer til å ha på munnbind da jeg går i butikken på mandag, for jeg veit jo ikke om det er en smittet som er i butikken sånn er det bare. Det kommer til å ta tid før jeg slutter å bruke munnbind i butikker, er jo uvant å ha friheten igjen uten å tenke på noen verdensting. Har jo levd med restriksjoner i over to år nå, så det blir vanskelig å venne seg av med det igjen.

 

Lag deg en fin kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

4 kommentarer
    1. Jeg tenker som deg, derfor kommer jeg til å bruke munnbind i butikken og når jeg tar buss i lang tid framover.

      1. Ja det kommer jeg også til å gjøre, veit jo ikke hvem og hva som er på butikken og på bussen. Kan jo være at herr covid-19 er på bussen eller butikken, jeg syntes det er litt skummelt jeg da får se om en uke eller to hvor høy smitten og innleggelsene på intensiv avdelingene er. Får håpe at de som sitter øverst og bestemmer i regjering og andre helseforetak har gjort det rette.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Samfunnet er nå nødt til å åpne igjen. Det er mange skadevirkninger etter denne pandemien, som nå har blitt til en ‘forkjølelse’. Vi kommer alle til ‘å få det’, og det er ikke noe mere dritt nå enn andre virus. Har selv fått 4 doser vaksine nå, og har vært isolert fra samfunnet siden mars 2020, bortsett fra jevnlig behandling på sykehus for min sykdom. Helt greit at noen fortsatt ønsker å holde avstand og bruke munnbind, det er et valg vi selv tar, men nå kan ikke samfunnet stenge ned mer. For oss som er i høy risikosone, er det best å holde seg unna det meste – nå må alle andre få lov til å få sitt normale liv igjen.

      1. Ja de er jo nødt til det men jeg er ikke så sikker på at folk bruker sunn fornuft, vanlig forkjølelse jeg er nå ikke så sikker på det. Huff er ikke noe morsomt å lese om at du er i høyrisiko gruppe, er i risikogruppe selv og jeg liker ikke at denne sykdommen her får lov å flyte fritt. Jeg skal i alle fall holde avstand og bruke munnbind får bare håpe at folk tar hensyn til det at noen vil holde avstand.

        Ønsker deg en kjempefin søndag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg