Nå er det på tide med en pause.

 

 

 

Det er sikkert noen som lurer på dette bildet at jeg har de gamle brillene mine, dette er ett bilde som jeg tok for noen år tilbake. Så til overskrifta nå skal jeg snart ta en pause fra rydding og vasking, å bare gå en tur for nå er armene mine vonde. Men da jeg kommer tilbake er det bare å bite tennene sammen, for jule har nå fått en annen betydning for meg enn det var bare for noen uker siden. Nå skal jeg ta jule tilbake å lage min barndomsjul, å hvis det er noen som lurer på hvorfor så skal jeg nok komme til det. Grunnen til at jeg tar min barndomsjul tilbake er at jeg fortjener det, ja tenk  at jeg sa at jeg fortjener noe det er det lenge siden jeg har både sakt og skrevet til noen. Jeg pleier å sette alle andre foran meg selv, jeg kommer alltid i siste rekke for jeg vil at alle andre skal være glade. Derfor hjelper jeg alle andre først å så er jeg redd for å spørre om hjelp selv, for da viser en seg svak å hjelpeløs å slik vil jeg ikke framstå.

 

Så det er bare en pause fra vasking og rydding jeg trenger akkurat nå, så da er det bare å få på seg sko og jakke å komme seg ut på tur.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

 

Aud-Marit.

12 kommentarer
    1. Synes det er så hyggelig å høre at du lager i stand litt jul til deg selv. Har vasket og bakt litt og tar frem litt julepynt litt etter litt. Juletreet tar jeg ikke inn før til neste helg. Jobber mest på hjemmekontor for tiden ,jobber med lønninger så igår kjørte vi årets siste lønn med utbetaling på mandag. Men nok å gjøre frem til jul så tar jeg avspasering ut året. Skal ut å kjøpe de siste julegavene idag og se om jeg kan finne på noe til deg å sende også. Ha en fin dag. Klem fra Solveig

      1. Ja jeg er kommet på andre tanker, skal lage meg en koselig jul med egne tradisjoner. Ja i disse tider er det mye hjemmekontor, er mange som er glad på mandag da lønningen kommer inn. Jeg er ferdig med julegavene for lenge siden, skal sende noen julekort da men ellers ferdig. Nei jeg har igjen 2 å det er en til venninnen min og en til meg selv da. Ønsker deg en kjempefin lørdag og lørdagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    2. Hadde du bodd nærmere så har du kommet innom for kaffe og litt julebakst og fått enda mer julestemning. Viktig at du tenker på deg selv og skaper gode minner angående jul. Jeg husker selv julefeiringen hos mine foreldre, men min mor laget jo de 7 slagene med kaker, laget julepålegg osv osv som det var på 60 -70 tallet. Hos meg er det noen få kakesorter, og mannen har laget til lammerull. Ribbe er kjøpt. Men det er ikke samme som før, vi skaper jo våre egne tradisjoner. Jeg lærte meg å si nei til mange ting, men er blitt flinkere til å be om hjelp. Har jo ikke helse til alt. Nyt turen ute, og her skal mannen ta til å styre med pepperkakene og så blir det tur etter middag. Klem til deg fra meg.

      1. Det skal du ikke se bort i fra hvis jeg hadde bodd i nærheten, men jeg hadde nok ikke kommet hvis ikke du hadde skrevet en melding eller ringt for jeg hadde ikke kommet uten at jeg hadde spurt av den som ønsker besøk av meg men jeg bor jo i andre enden av landet så det blir litt langt å gå.

        Hos oss var det fem sorter kake, men til julemiddagen så var det ribbe og hjemmelaget surkål med tilbehør.

        Jeg må lære meg å si nei jeg er ikke noe god til det, er heller ikke flink i det hele tatt å spørre etter hjelp skal jo hele tiden klare meg selv.

        Det ble en kjempefin å lang tur, kanskje jeg skal lage meg middag jeg også snart. Skal se på håndball i kveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Jo takk det ble en lang å fin tur, da jeg kom hjem så satte jeg vekk vaskebøtta. For nå sitter jeg faktisk å ser på håndball, Norge skal spille klokken 18.15 på tv3 må jo ha med det også. Jeg skal ikke glemme meg selv skal kose meg veldig i jula, skal være alene for en skal jo ikke ha så veldig mye folk rundt seg i disse tider.

        Klem fra meg til deg.

      1. Ja jeg får lage min egen koselig jul, å hygge oss hjemme. Er litt uvant for jeg har ikke feiret siden 2012, så jeg er litt rusten på pynt og hygge til jul.

        Klem fra meg til deg.

    3. En pause må en ha.
      Du bli å få det fint.

      Fikk ikke sett håndball kampen men ser de vant. De e flinke.
      Vært i bursdag hos svigerinne ca 1.5 herfra.
      Var koselig.
      Du får ha en fin kveld/natt.
      Klem

      1. Ja det var godt med en pause i dag, gikk meg en lang tur godt med frisk luft. Ja det blir fint når jeg blir ferdig.

        Ja de spilte en ruskete 1 omgang men etter pause så ble det en helt annen kamp å de spilte kjempe bra.
        Fint at du har hatt en kjempe fin kveld med bursdagsfeiring.

        Ønsker deg også en kjempefin kveld/natt.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg