Nå er det en uke igjen så er julen snart over.

 

 

 

Ja for neste uke denne dagen så er det første jule dag og i morgen om en uke så er det 2 juledag å da er julen faktisk over for min del, jeg syntes det er godt at julen er på en helg for i helgene er jeg vant til at det er stille og rolig å tempoet fra vanlig hverdag er senket. Er rart med det at ensomheten blir så mye sterkere på slike dager som julen er, for da er det normalt å samle seg med familien det har ikke jeg gjort på ti år så jeg er vant til å sitte alene på en slik kveld som julekvelden men det er faktisk sårt at de ikke bruker en kalori på å si god jul en gang til meg.

 

Jeg er vant til å være alene på slike kvelder, er jo litt godt også for da kan man ha den maten jeg vil ha selv som taco for eksempel veit ikke enda men tror det blir det ja. Og man kan ha på seg de klærne jeg ønsker, vil jeg gå i joggedress så gjør jeg det.

 

Jeg skal bare sitte å se på tv den kvelden ja det blir ett koselig selskap det, men jeg gleder meg til hverdagen starter igjen i romjulen så det går an og treffe litt folk igjen.

 

Jeg tar vekk all julepynt på tredje dagen, det er blitt min tradisjon.

 

Gleder meg mer til nyttårsaften for da kan jeg gå ut å se på fyrverkeriet, håper det blir litt av det i år for det trenger vi her i byen noe vakkert å se på. Kan ta ut høreapparatet så hører jeg ikke bråket fra dem bare fargene og lysene som lyser opp himmelen.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

 

 

4 kommentarer
    1. Er og rask til å få vekk julepynten, er vekk i romjulen, datter fjerner det 1 juledag etter gjestene har gått, forstår ikke de som har det langt uti januar, liker å pynte før, og fjerne det raskt🎄jeg forstår du har en bror, kanskje du kan sende en melding? Men du har vel prøvd, ha en fin søndag, mannen har gått på tur med døtre og svigersønner❤️

      1. Ja jeg tar vekk all julepynt 1 eller 2 dag jul for da er julen over er hverdag mandagen som er 3 juledag. Ja jeg har en bror og tro meg jeg har prøvd å ta kontakt med dem. Ønsker deg en kjempefin søndag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Her henger julepynten oppe til første helgen etter nyttår. Aldri i verden om jeg orker å begynne å rydde bort midt i jula etter alt stresset i desember. Men så er det også deilig når januar kommer å få ryddet bort alt sammen igjen da. Og å vite at nå går det mot lysere tider, påske og vår.

      1. Det gjorde vi når jeg var barn, det er noe jeg ikke orker ha julen oppe så lenge. Må ta ned jula for å få inn nyttårspynten har ikke plass til begge deler. Ja vi går mot lysere tider etter jul og det både gleder og gruer jeg meg til liker meg best om vinteren jeg.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg