Nå er den første dagen i det året jeg skal finne meg selv.

 

 

 

Det er sikkert noen som vil lure litt på den overskriften, det jeg mener er å finne igjen mitt gamle meg jeg ønsker å kunne legge meg med ett smil om munnen og ikke minst våkne med ett smil også. Det har vært noen år nå som jeg bare har følt at jeg eksisterer og ikke lever det livet jeg vil leve, det er det jeg vil finne igjen dette året. Veit jo ikke i hvilken grad jeg klarer å finne alt igjen men bare lite grand av det hadde vært fint, klarer det nok ikke helt alene men ved hjelp av min psykolog så finner jeg nok litt av det igjen.

 

Det ligger mye jobb foran meg men hvis jeg tar ett skritt av gangen så skal det nok gå til slutt, er mange svarte skyer som truer i horisonten som må bekjempes først det er der psykologen kan hjelpe meg sånn steg for steg.

 

Som for eksempel tørre å ta fly bare innenlands i første omgang, eller bare å hoppe på en buss eller ett tog bare for å oppleve noe nytt er skummelt for meg. Det må være noe jeg har planlagt fra a til å eller ha en time hos lege eller psykologen i nabobyen Drammen, da må jeg planlegge alt fra jeg går ut døra hjemme til jeg er hjemme igjen det er slitsomt å leve slik og ikke kunne ta en tur på innpuls som jeg kunne før som for 20 år siden da kunne jeg bare sette meg på toget og reise.

 

Det er mye som setter en sperre for det for eksempel at hva vil folk tenke om meg som bare kan reise, det er noe som jeg faktisk skal klare etter hvert dette året gi litt faen liksom undskyld språket.

 

Så dette året skal jeg finne igjen den gamle meg.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

9 kommentarer
    1. Godt nyttår til deg, ja, greit å sette seg mål med små skritt om gangen, lykke til, dette klarer du med hjelpen du får, og lykke til med røykeslutt, er nok ikke lett😉klem fra meg ❤️

      1. Godt nyttår Tove, ja må sette små skritt om gangen for tar man store skritt mot målet så er det med sikkerhet at jeg feiler, jeg har en god psykolog som vil hjelpe meg. Jeg har bestemt meg for å stumpe røyken og skal legge all min stahet i det, nei det er ikke lett men jeg skal.

        Ønsker deg en riktig god dag.

        Klem fra meg til deg.

      1. Ja det er enklere med 100 små skritt enn 5 store for å komme i riktig retning, gleder meg til å starte med det fra mandag av for det er enklere å starte med det på en hverdag.

        Har mange ting som har blitt en sperre for meg, så jeg har en stor jobb foran meg.

        Ønsker deg og dine ett riktig godt nyttår, og en fortryllende fin dag.

        Klem fra meg til deg.

    2. Godt Nytt år!
      Ja 2022 er kanskje året hvor flere av oss skal utfordre oss selv, og gjøre ting som skremmer oss eller som er litt
      skummelt. Har tenkt litt i de baner selv 😉

      1. Godt nyttår Vera Lynn.

        Ja 2022 er et fint år å kunne utfordre seg selv, jeg skal ut av min komfortsone selv om det er litt skummelt og skremmende. Jeg skal for jeg blir så bunden når alt må planlegges ned i minste detalj ikke gjør noen verdens ting som kan gjøres på impuls som jeg gjorde for 20 år siden.

        Ønsker deg en riktig god ettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg