Nå begynner snart Desember det er en måned jeg alltid har gruet meg til.

 

 

Er ikke noe som er verre enn å ha en hel måned som du veit ikke det er noen glede i, men denne gangen er det faktisk på en helt annen måte jeg gruer meg til både bursdagen min og til jul er jo ingen som bryr seg om hvordan jeg har det. Så jeg skal faktisk gjøre noe for meg selv ikke feire noen av disse dagene for da behøver en ikke å bli skuffet, å billigere er det også jeg skal holde meg til det budsjettet jeg alltid har hatt 300 kroner i uken på mat. Julegavene til mine gutter er avlevert, sånn er det bare jeg blir helt alene. Så jeg har faktisk avlyst julen her i huset blir ikke pyntet noen ting, ja jeg faktisk gruer meg til jul og min fødselsdag som er om 6 dager forlanger ikke at noen andre skal tenke på at jeg har det slik. Det er jo min egen skyld at det er blitt slik så da får jeg bare ha det på denne måten, ja det er min skyld at jeg ikke er bra nok sånn er det bare.

 

 

Er dritt lei av å vente til julen og den tredje desember er slutt sånn at jeg kan se fram mot ett nytt år, sånn ble det etter at jeg ble mobbet mye i barne og ungdommstiden min så har det blitt slik at en ikke tror en strekker til for andre å ikke være bra nok, har du også fått høre at du er både stygg og dum i hele barn og ungdommstiden din så er man vel det. Jeg hadde aldri bursdagsfest med klassen for hadde jo ikke venner, så det kan jo være en grunn til at jeg har grudd meg til desember for jeg ble ikke buden i bursdagen til de i klassen heller så hvorfor skulle jeg be dem.

 

Nei nok om det jeg har bare avlyst julen hjemme hos meg, her blir det en julefri sone eller alt annet som skjer i desember.

 

Skulle ønske noen ville lese bloggen min i desember også, er jo litt å tjene på bloggen min det er den fineste bursdags og julegave til meg om noen leser så tjener jeg noen kroner som jeg kan bruke litt av i januar. Jeg forlanger ingenting annet enn det, er ikke så mye annet jeg ønsker gaver det trenger jeg ikke for det fortjener jeg ikke.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

 

 

 

 

 

24 kommentarer
      1. Takk for at du skal lese bloggen min i desember blir jo daglige innlegg om hvordan dagen har vært og kanskje noe annet også. Ja kanskje det er den verste tiden i året kjøpe press og gaver i fleng, der har jeg meldt meg av for lenge siden for det er noe jeg ikke har råd til. Glad bare jeg har mat på borde og tak over hode og varmt inne, så kan det være det samme med hele desember og julen den hadde jeg vært alene med eller uten korona sånn har det blitt.

        Ønsker deg en kjempefin fredagsettermiddag og kveld.

        Klem fra meg til deg.

    1. Synes du skal pynte litt til jul jeg og kose deg litt selv om du er alene. Man må prøve å få det hyggelig selvom man synes alt er trist , det hjelper litt på humøret å pynte opp litt rundt seg. Send meg din adresse på mailadresse [email protected] så kanskje det kommer pakke i posten til jul.🤶🎅

      1. Nei jeg tror ikke det har heller ikke så mye å sette fram heller mangler mitt lille kunstige juletre uten lys kan jo sette det fram for syns skyld.

        Det kan jeg vel men du trenger ikke sende meg noe, men hvis du vil så har du adressen min snart hvis jeg finner ut hvordan en sender mail.

        1. Fikk mail fra deg og jeg ønsker å sende deg en liten hilsen til jul. Og husk at du er du og du duger 🤶

          1. Det var godt at du fikk mailen det over to år siden jeg fikk det til sist, det hadde vært koselig med en jule hilsen. Ja jeg veit jo at jeg er bra nok som jeg er for man får ikke blitt bedre enn det.

            Klem fra meg til deg.

    2. Hei. Skal også lese bloggen din i desember. Men nå synes jeg du snakker deg selv veldig mye “ned”. Si til deg selv at “du er god nok”.
      Med vennlig hilsen
      Lise

    3. Skal nok lese bloggen din i desember også, skjønner du 🙂
      Du må prøve å finne noe å glede deg over, det er viktig.
      Og noen synes at du er mer enn bra nok, du skriver jo om venninna di som inviterer deg på kaffe, en god venn kan være nok.
      Håper uansett at dagene blir litt bedre framover

      1. Jeg er hos venninnen min hver dag sånn mer eller mindre, og jeg har mye glede i det å kan være til nytte for noen. Skal prøve å se om jeg finner noe å glede meg over, men det er ikke enkelt. Takk for at du vil lese bloggen min i desember, jeg skal skrive litt om alt som skjer.

        Ønsker deg en riktig god fredagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    4. Huff bli trist når du skriver hvor ensom du er,mobbet i barndommen og alene.
      Synes du sku pynt se jule programmer o.l.
      Mange som sitt alene og feirer jul.

      Du må prøve å jobb med at du e viktig .
      Bra du har din venninne.

      Jeg leser bloggen ,klikker hver dag.
      Dette skal jeg fortsette med .
      Ha en fin kveld/natt.
      Klem fra meg.

      1. Ikke mye gøy å ha det slik heller.

        Jeg ser på julefilm når jeg husker at det går, godt at det er håndball EM for kvinner i nesten hele desember.

        Jeg skal ikke feire julen noe spesielt for det har jeg ikke råd til i år heller. Skal prøve å jobbe med det at jeg er viktig er heller ikke enkelt. Ja jeg og venninnen min skal kose oss med kaffe og skravle litt om alt, godt at jeg har henne ellers så hadde jeg ikke hatt noen som vil ha noe med meg å gjøre.

        Ønsker deg en kjempefin fredagskveld/natt.

        Klem fra meg til deg.

    5. Jeg sier som de andre, klart jeg skal lese bloggen din i desember! Håper du hadde en fin dag i går sammen med sønnene og på kino?
      Drar i morgen tidlig å passer barnebarnet lørdag og søndag, og mandag må jeg få vasket huset og ordnet litt. Stikker innom bloggen i morgen kveld når jeg er hjemme igjen. Klem til deg fra meg.

      1. Fint at du er innom bloggen og skal innom.

        Jeg hadde det kjempefint sammen med sønnene mine i går kveld vi var og spiste og koste oss og pratet masse, var på kino med dem etterpå var en fin film som passet for både store og små.
        Du må kose deg med barnebarnet i helgen, husvask må vel til jeg tar det litt og litt jeg tar det når det trengs er jo ingen som kommer hit uansett. Så jeg tar det da jeg syntes det trengs, tar det hele uka jeg.

        Ønsker deg en kjempefin fredagskveld.

        Klem fra meg til deg.

      1. Eneste gleden i desember er håndball EM, og der på julefilm hvis jeg husker når de går. Ønsker deg en kjempe fin fredagskveld.

        Klem fra meg til deg.

    6. Kjære deg, du kan jo umulig klare deg på 300 til mat, du sa engang 1900 i uka til meg? Nav kan umulig utbetale deg 300 i uka? Da er det noe som er helt galt, hadde en venninne som fikk gjeldsanering, hun fikk over 5000 pr mnd til personlig bruk, og det er sikkert 10år siden🤗kjekt du hadde en bra dag med guttene❤️

      1. Jeg har satt opp ett matbudsjett på 300 kroner i uken, andre utgifter som medisiner og toalettsaker 300 kroner i måneden så kommer telefon og andre regninger tar resten.

        Nav utbetaler meg 7800 i måneden av mine penger. Jeg har ikke gjeldssanering jeg har frivillig forvaltning hos dem så de tar husleie, huslån, strøm og forsikring av min uføretrygd og jeg får det som er igjen.

        Jeg hadde det kjempefint med guttene i går kveld.

    7. Du er jo kjempegod som klarer det, mente ikke å blande meg i din økonomi😉forstår bare ikke at du klarer det❤️ha ei bra helg, godt du har fått noe for smertene dine, klem fra meg❤️

      1. Jeg må jo bare gjøre det som står i min makt å få orden på ting, å da er det ikke noe annet å gjøre enn å sette opp ett stramt budsjett og følge det ingen unnasluntring for da ryker hele budsjettet.

        Ja de medisinene virker veldig bra mot smertene og jeg får slappe av og sove om natten, det har vært ett fremmedord her i gården.

        Ønsker deg en kjempefin helg, jeg skal prøve å komme meg igjennom helgen på best mulig måte.

        Klem fra meg til deg.

    8. Som flere her skal jeg lese bloggen din og ikke minst klikke på reklamene. Syntes du burde pynte litt for advent og jul,er ikke så mye som skal til for og gjøre det litt koselig for seg selv. Er mange som dessverre må sitte alene julaften år etter år som ikke har familie. Men om din venninne er alene kunne dere kanskje feiret sammen. Men uansett så går det fort til solen snur igjen og lysere tider i møte…det ser jeg selv frem til. Ønsker deg alt godt og er glad du endelig fikk noen gode medisiner som hjelper deg . En god klem til deg.😊

      1. Takk det var godt å lese at du skal lese bloggen. Jeg har to nisser som jeg har satt fram. Jeg er en av dem som sitter alene hvert år på julaften å alle andre dager også, hun skal kanskje til sin sønn. Jeg liker best vinteren og mørke for på solfylte sommerdager så er en så mye mer synlig. Ja det var som dag og natt disse medisinene virket virkelig bra, har ikke hatt så lite smerter etter at jeg begynte med dem har kanskje hatt 2 dager med 5 minutter med litt smerter.

        Ønsker deg en kjempefin lørdag.

        Klem fra meg til deg.

    9. Skal selvsagt lese bloggen din i desember og🎅🏼 Vet det ikke er lett, men prøv å finne noe positivt inn mot jula så alt ikke blir trist og leit😘 Heng opp julestjerne, kjøp en juleblomst, sånne små ting hjelper meg når ting er vanskelig❣️

      1. Takk for at du vil lese bloggen min videre. Nei det er ikke enkelt det er jo håndball EM for kvinner fra 3 til 20 desember det ser jeg fram til. Julestjerne har jeg ikke og det skal jeg heller ikke kjøpe, skal kjøpe en julelykt som er som ikke bruker strøm eller åpne flammer.

        Ønsker deg en kjempefin lørdag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg