Min blogg så skriver jeg om det jeg vil, håper det er greit.

 

 

 

Er mange som skriver om hverandre og vil skape debatter om det, hvis jeg skriver om en annen blogg så skriver jeg pent om dem det er jo bedre å framsnakke andre blogger. Og skriver jeg ett innlegg om meg og mitt og mine tanker om alt og ingenting så er det mine tanker, jeg skriver ikke om noen personer.

 

Jeg kan jo ta opp ting som folk ikke liker men må du lese det hvis du ikke ønsker nei det er mange andre innlegg på min blogg og også på andres, håper ingen føler seg truffet nå for det var ikke meningen for jeg er ikke den som vil lage dårlig stemning.

 

Selvfølgelig ønsker jeg lesere som alle andre som blogger men ikke for enhver pris, jeg er ett enkelt menneske som vil de fleste helst alle godt har ikke imot noen som helst.

 

Jeg er faktisk såpass redd for enkelte ting at jeg prøver å unngå det til enhver pris, som for eksempel når jeg møter en gjeng med menn om de er hvite eller mørke så prøver jeg å finne en annen vei så jeg slipper å komme dem i møte. Er jo ikke det at jeg er har noe i mot våre nye landsmenn eller noe slikt for jeg er på samme tankesett når jeg møter en guttegjeng som er norske, så rasist er jeg ikke men ja det er litt for mange utlendinger på en liten plass som Kongsberg kunne de ikke blitt fordelt litt mer enn at alle skal bo i sentrum.

 

Men det som er litt bra med så mange er jo at de tar de jobbene vi nordmenn ikke vil ha, har også ett ønske til og det er at de burde gått på ett Norsk kurs som de måtte fulgt hele dagen og ikke være der på starten av dagen så navnene deres blir skrevet opp sånn at de får utbetalt de pengene de får for å gå på Norsk kurs. Det syntes jeg er helt feil for vi vanlige nordmenn får fravær for de timene vi er borte, og de som er på Norsk kurs ikke får fravær for resten av dagen de ikke er på kurset da skulle de hatt trekk i pengene de får for å gå på Norskkurs. Dette veit jeg for jeg har faktisk sett dem som skulker unna, så dette er ikke noe jeg trekker ut av løse lufta jeg mener det skulle blitt en annen ordning for disse kursene og fravær. Dette var bare en utblåsning jeg måtte få ut.

 

Lag dere en fin kveld.

 

 

Takk for at du stakk innom og velkommen tilbake.

 

Aud-Marit.

5 kommentarer
      1. Nei jeg har ikke tenkt å holde tilbake, har blitt noe lei av disse som knebler folk som skriver sine meninger om ett samfunnsproblem.

        Ønsker deg en kjempefin kveld.

        Klem fra meg til deg og dine både de tobeinte og firbeinte.

    1. Jeg jobber med norskopplæring av innvandrere og hos oss er det slik at de som er på introduksjonsprogramet ( får betalt fra kommunen) blir trukket for hver time de er borte fra skolen uten dokumentasjon. Det er noen som ikke får betalt og de får ugyldig fravær hvis ikke dokumentasjon kan framvises. Kan hende det er andre regler i din kommune.

      1. Jeg bare så meg lei på disse som gikk på Norsk kurs for å lære seg norsk og fikk i mine øyne godt betalt, var der i noen timer og så ble de borte når de ble skrevet opp på frammøte lista og det samme ble gjort dagen etter av de samme for jeg mener at 20000 i måneden er godt betalt for noen timer på kurs pr dag. Å så må vi nordmenn krangle for å få hjelp fra nav, ja å gå på nav stå i kø for å skrive en søknad som etter 8 uker kanskje blir til ikke innvilget urettferdig for å si det sånn.

        Ønsker deg en kjempefin dag.

        Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg